Minä en kyllä osaa tulkita mikä on liikaa? Ja jos tärinä johtuu siitä että kone osuu jossain kohtaa ripustuksista huolimatta runkoon, niin jonkinlaisia jälkiähän luulisi siitä näkyvän?Robusto kirjoitti:En tiedä oliko tämä tuotu jo esiin mutta ripustuksia on turha katsella, iso ruuvari/sorkkarauta kehiin ja vipuvartta, liikkuuko moottori liikaa ? Jos jo ehdotettu niin myönnän olevani laiska lukemaan...
Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
No siis jos se moottori siitä liikkuu niin ripustus on paskana, et voi olla huomaamatta jos ripustus on pettänyt. Siirtyy useampia senttejä.
- BHS -
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
On
Muute huono jos ei kypärä mahu päähän, laitonya ajaa ilman...
Muute huono jos ei kypärä mahu päähän, laitonya ajaa ilman...
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Viikonloppuna pyörää ihmetellyt amatöörilauma päätyi siihen että tämä olisi todennäköinen syy. Eli jos oikein käsitän niin puhutaan moottorin alla, edessä olevasta isosta pultista jolla kone kiinnittyy runkoon, ja siihen liittyvästä kumivamentimesta, josta "pusla" lienee oikea termi?Robusto kirjoitti:No siis jos se moottori siitä liikkuu niin ripustus on paskana, et voi olla huomaamatta jos ripustus on pettänyt. Siirtyy useampia senttejä.
Seuraava kysymys onkin sitten että onko tuo sellainen osa jonka saa itse jonkun kaverin kera vaihdettua, vai onko parempi kiikuttaa pyörä jollekin pajalle huollettavaksi? Ja jos ryhtyy itse tekemään, niin mistä tuon osan saa hankittua?
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Hei.
Jos olet menossa pääralliin niin varaa heti aamulla Kuittiselta aika huoltoon. Hyvällä tuurilla ehdit saada kumit sinne. Ensiapuna voi yrittää kiristää sitä noin tuumasella kannalla olevaa pulttia.
Mulla ei ole kokemusta Sportin ripustuksista, eli asiaa tuntevat korjatkaa, jos olen väärässä.Kurkkasin äsken rouvan sportsterin ripustuksia(-08). Joudut löysäämään ainakin edestä molemmat silmukkaruuvit, jotka pitävät konetta sivusuunnassa paikallaan. Taemmaisesta(kolmannesta) silmukkaruuvista en ole varma pitääkö se käyttää irti. Vaihdepoljintsydeemi(jos tapit edessä) pitää irrottaa. Moottoria pitää kannatella etupäästä tunkilla tai vipuraudalla eli tarvitset kaverin tai kaksi. Joudut varmaan kääntelemään moottoria myös sivusuuunnassa. Niitä kumeja on muuten edessä kaksi, yksi molemmalla puolen. Sitten joudut irrottaan sen ison pultin ja vierestä pienemmän. Muuta säätöä en keksi kuin remmin tarkistus??? Ainakaan silmukkaruuvit eivät ole säädettäviä kuten esim. Dynassa? Suosittelen huoltomanuaalin hommaamista varsinkin, jos meinaat sen itse tehdä. Käytä ruuvilukitetta.
Jos olet menossa pääralliin niin varaa heti aamulla Kuittiselta aika huoltoon. Hyvällä tuurilla ehdit saada kumit sinne. Ensiapuna voi yrittää kiristää sitä noin tuumasella kannalla olevaa pulttia.
Mulla ei ole kokemusta Sportin ripustuksista, eli asiaa tuntevat korjatkaa, jos olen väärässä.Kurkkasin äsken rouvan sportsterin ripustuksia(-08). Joudut löysäämään ainakin edestä molemmat silmukkaruuvit, jotka pitävät konetta sivusuunnassa paikallaan. Taemmaisesta(kolmannesta) silmukkaruuvista en ole varma pitääkö se käyttää irti. Vaihdepoljintsydeemi(jos tapit edessä) pitää irrottaa. Moottoria pitää kannatella etupäästä tunkilla tai vipuraudalla eli tarvitset kaverin tai kaksi. Joudut varmaan kääntelemään moottoria myös sivusuuunnassa. Niitä kumeja on muuten edessä kaksi, yksi molemmalla puolen. Sitten joudut irrottaan sen ison pultin ja vierestä pienemmän. Muuta säätöä en keksi kuin remmin tarkistus??? Ainakaan silmukkaruuvit eivät ole säädettäviä kuten esim. Dynassa? Suosittelen huoltomanuaalin hommaamista varsinkin, jos meinaat sen itse tehdä. Käytä ruuvilukitetta.
Jussi
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 23:24 17.06.2004.
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Moicca,
Voiko nyt mitenkään olla niin että kone on kunnossa ja vika ihan jossain muualla?
Minä olen todennäköisesti vähemmän teknisesti osaava kuin HD-Wolf (juu peruskoulut käyty yhdessä), ainoa ero on että HD-Wolfille tämä on ihan uusi harrastus, mulla jo neljäs pyörä ja yhdestoista vuosi meneillään. Tarttis jonkun nyt jeesata ja mun osaamiset myös rajalliset.
Onko nyt ihan mahdotonta että vika voisi olla esim "enskassa"?
En halua vähätellä, mutta jos todisteet kertovat että koneessa on arvot ja tehot kohdallaan, niin sitten vika jossain muualla? Voiko ensiövedossa/kytkimessä olla jotain sellaista vikaa joka aiheuttaisi näitä oireita? Toisioveto-ongelmissa ei täristäisi paikallaan seistessä
Ja onko nyt ihan varmasti niin ettei niille tasapainoitusakseleille voi mitään sellaista tapahtua että ajoitus muuttuisi?
Mulla oli lainassa toissavuonna pari päivää -03 dyna. Sen sai kyllä melkein hyppimään paikallan, kuun sääti tyhjäkäynnin tarpeeksi alas....
Talon toinen teini valitteli että mopo nykii ja tapeissa tuntuu
ja minä olin melkein varma että sytytyksessä/boksissa jotain vikaa, kunnes karsin kytkin pohassa pihaan ja rutina kuuluin takapäästä. Tarkemmin katsottuna rattaat (ja ketju) finaalissa, siitä nykiminen ja potkiminen tappeihin, joskus ongelma on vaan niin helppo ja yksinkertainen ettei sitä vaan älyä
Sen verran vielä "merkkihuollosta" että jos on jotain pyydetty josta sitten laskutettu niin siihen on olemassa takuu! Normihuoltoon kuuluu enemmän tai vähemmän nesteiden vaihto ja vähän rasvausta ja tarkistuksia.
HD-Wolf, koodaillaan/soitellaan!
Voiko nyt mitenkään olla niin että kone on kunnossa ja vika ihan jossain muualla?
Minä olen todennäköisesti vähemmän teknisesti osaava kuin HD-Wolf (juu peruskoulut käyty yhdessä), ainoa ero on että HD-Wolfille tämä on ihan uusi harrastus, mulla jo neljäs pyörä ja yhdestoista vuosi meneillään. Tarttis jonkun nyt jeesata ja mun osaamiset myös rajalliset.
Onko nyt ihan mahdotonta että vika voisi olla esim "enskassa"?
En halua vähätellä, mutta jos todisteet kertovat että koneessa on arvot ja tehot kohdallaan, niin sitten vika jossain muualla? Voiko ensiövedossa/kytkimessä olla jotain sellaista vikaa joka aiheuttaisi näitä oireita? Toisioveto-ongelmissa ei täristäisi paikallaan seistessä

Ja onko nyt ihan varmasti niin ettei niille tasapainoitusakseleille voi mitään sellaista tapahtua että ajoitus muuttuisi?
Mulla oli lainassa toissavuonna pari päivää -03 dyna. Sen sai kyllä melkein hyppimään paikallan, kuun sääti tyhjäkäynnin tarpeeksi alas....
Talon toinen teini valitteli että mopo nykii ja tapeissa tuntuu


Sen verran vielä "merkkihuollosta" että jos on jotain pyydetty josta sitten laskutettu niin siihen on olemassa takuu! Normihuoltoon kuuluu enemmän tai vähemmän nesteiden vaihto ja vähän rasvausta ja tarkistuksia.
HD-Wolf, koodaillaan/soitellaan!
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Liityin tänään illalla tuohon arvioijien joukkoon, kun tapasimme reissuni varrella Sipoonlahden Nesteellä ja ihmettelimme yhdessä asiaa. Ajoin jonkun n. 15 km lenkin 50-130 nopeuksilla ja moottori tosiaan antoi jonkun kummallisen resonanssin runkoon ja sitä kautta myös ohjaustankoon. Kiusallisimmillaan se oli juuri maantienopeuksissa 90-105. Ei siinä mitään mekaanista hakkaamista tai moottorin pätkimistä ilmennyt, pelkkää ylimääräistä ikävää tärinää vain joillain 2000-3000 kierroksen huitteilla (täysin arviolta, koska kippimittaria ei ollut).
Moottori tosiaan kävi ja veti erittäin hyvin, ei siinä mitään vikaa varmastikaan löydy testeriin. Eli tuskin mitään vikaa missään onkaan, mutta tyynyt lienee väsynyt.
Suosittelen/suosittelin siis myöskin sen etutyynysysteemin vaihtamista. En tiedä, saako tyynyjä muualta, kuin merkkiliikkeestä.
Tuo ehdotus Himoksella vaihdattamisesta on muuten hyvä, kannattaa kysyä Kuittiselta ainakin tarjous vaihtoineen, jos olet Himokselle tulossa.
Moottori tosiaan kävi ja veti erittäin hyvin, ei siinä mitään vikaa varmastikaan löydy testeriin. Eli tuskin mitään vikaa missään onkaan, mutta tyynyt lienee väsynyt.
Suosittelen/suosittelin siis myöskin sen etutyynysysteemin vaihtamista. En tiedä, saako tyynyjä muualta, kuin merkkiliikkeestä.
Tuo ehdotus Himoksella vaihdattamisesta on muuten hyvä, kannattaa kysyä Kuittiselta ainakin tarjous vaihtoineen, jos olet Himokselle tulossa.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Näinhän sitä äkkiä luulisi. Huolto kuitenkin piti laskutusta perusteltuna, vaikka oireet joiden takia pyörä pajalla oli, olivat kahta pahemmat kun hain pyörän pois. Asiasta tappelu vie niin paljon voimia ja resursseja että en jaksa siihen ryhtyä. Vein pyörän toiselle pajalle jossa se ongelma hoidettiin pois päiväjärjestyksestä.raakarabbe kirjoitti: Sen verran vielä "merkkihuollosta" että jos on jotain pyydetty josta sitten laskutettu niin siihen on olemassa takuu! Normihuoltoon kuuluu enemmän tai vähemmän nesteiden vaihto ja vähän rasvausta ja tarkistuksia.
Tilasin uudet kumit V-Twin City Oy'ltä, saapuivat tänään matkahuollon rahtina. Nyt yritän löytää apuja niiden vaihtoon.Joe Cool kirjoitti: Moottori tosiaan kävi ja veti erittäin hyvin, ei siinä mitään vikaa varmastikaan löydy testeriin. Eli tuskin mitään vikaa missään onkaan, mutta tyynyt lienee väsynyt.
Suosittelen/suosittelin siis myöskin sen etutyynysysteemin vaihtamista. En tiedä, saako tyynyjä muualta, kuin merkkiliikkeestä.
En ole tulossa himokselle. Meillä on lauantaina päältäajettavien ruohonleikkureiden SM-kauden neljäs osakilpailu. http://www.leikkurilemans.com. Mutta pitäköön hauskaa, ken sinne lähteeJoe Cool kirjoitti: Tuo ehdotus Himoksella vaihdattamisesta on muuten hyvä, kannattaa kysyä Kuittiselta ainakin tarjous vaihtoineen, jos olet Himokselle tulossa.

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
HaaHaHaa!!!HD-Wolf kirjoitti: En ole tulossa himokselle. Meillä on lauantaina päältäajettavien ruohonleikkureiden SM-kauden neljäs osakilpailu. http://www.leikkurilemans.com. Mutta pitäköön hauskaa, ken sinne lähtee
Ei liity ongelman ratkaisuun MUTTA
Ton tyyppinen terapia luultavasti helpottaa elämää kaikin tavoin!
Vai saako tollasenkin mahdollisesti liian vakavalle asteelle?
Alkoi samantien jo vähän kiinnostamaan=)
http://www.briggsandstratton.com/engine ... g-engines/" onclick="window.open(this.href);return false;
Asiasta: Kommentoipa uteliaille tilanne ripustusremontin jälkeen...
It ain't sport if it can't kill ya
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Lyhensin lainausta ja lihavointi on minun tekemäni.HD-Wolf kirjoitti: ...Näinhän sitä äkkiä luulisi. Huolto kuitenkin piti laskutusta perusteltuna, vaikka oireet joiden takia pyörä pajalla oli, olivat kahta pahemmat kun hain pyörän pois. Asiasta tappelu vie niin paljon voimia ja resursseja että en jaksa siihen ryhtyä. Vein pyörän toiselle pajalle jossa se ongelma hoidettiin pois päiväjärjestyksestä...
Miten toinen paja hoiti ongelman pois päiväjärjestyksestä ?
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Täällä ei ole ollut tapana antaa negatiivista informaatiota yrittäjistä ainakaan nimellä.
Tämä käytäntö siksi, ettei foorumikirjoittelussa juuri koskaan tule asioiden kaikki puolet käytyä läpi.
Pikaistuksissa kirjoitettu mustatuntuu reklamaatio foorumin kautta saattaa antaa väärän kuvan yrityksestä.
Poistan siis yrityksien nimet, jos viestiin sisältyy suoraa negatiivistä palautetta.
Kehua saa kyllä, jos aihetta on.
T.moderattoripertti
Tämä käytäntö siksi, ettei foorumikirjoittelussa juuri koskaan tule asioiden kaikki puolet käytyä läpi.
Pikaistuksissa kirjoitettu mustatuntuu reklamaatio foorumin kautta saattaa antaa väärän kuvan yrityksestä.
Poistan siis yrityksien nimet, jos viestiin sisältyy suoraa negatiivistä palautetta.
Kehua saa kyllä, jos aihetta on.
T.moderattoripertti
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
No mutta jos muotoilee "maailmankaikkeuden paskinta palvelua", onhan se kehumista. Ihme holhousta, tällä käytännöllä ei ainakaan laatu huolloissa parane kun pikkufoorumillakin leikitään tasa-arvovaltuutettuja, ei millään pahalla 

- BHS -
Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.
Tuskin se nyt mitään holhousta on jos puskista ampumista pyritään vähentämään. Jos on asiallista kritisoitavaa niin mielestäni täytyy myös oma nimi ja yhteystiedot julkaista samalla jos nimeltä arvostelee jotain yritystä/yrittäjää.
Sen verran pitää miestä olla!
Yrittäjä pystyy myös kohdentamaan kritiikin aiheen ja antamaan siihen vastineensa. Kokemus on osoittanut, että toisen osapuolen informaatio ei välttämätä ole koko totuus.
Sen verran pitää miestä olla!
Yrittäjä pystyy myös kohdentamaan kritiikin aiheen ja antamaan siihen vastineensa. Kokemus on osoittanut, että toisen osapuolen informaatio ei välttämätä ole koko totuus.
