Eiköhän näissä penkityksissä ollut tarkoitus säätää bensapuoli kohdalleen. Tehonmittaus oli hieman niinkuin sivutuotteena. Vääntökäppyrän muotoa ja väännön määrää kannattaa kyllä tarkastella ennen ja jälkeen säädön. Muuttuu aika oleellisesti parempaan suuntaan.hdjokke kirjoitti:2500 kiekalla 2000 - 2006 mopo kulkee 100 km/h. 3000 RPM, 120 km/h. Uudemmalla 6-vaihteisella lootalla vielä lujempaa. Eli kuinka usein tarvitsee normaaliajossa edes kierrättää vaikka neljällä tuhannella kierroksella? Puhumattakaan 6400 kierrosta. Vai Saksan autobahnillako näitä härräköitä kierrätetään kuppi nurin? Jos meinaa jatkuvasti ajaa 6400 kierrosta kellossa, kannattaa hankkia ainakin tuulilasi.ms66 kirjoitti:Useimmiten nämä kartat rikastuttavat polttoainetta ja kone on "juovuksissa" 2500-6400rpm alueella. Tämä siis huomattu kun on pyörä ollut penkissä ja haistelija ollut putkessa kiinni.
Kartaa joutuu korjamaan aika tavalla.![]()
Voihan sitä mopoaan penkittää. Olen ihmetellyt, miten esim. tehopenkityksessä tulee usean hepan eroja tuloksiin riippuen penkistä. Herkkä laji.
Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Laitoin 2006-malliseen Dynaan T-Maxin. Kyllä sen asennus menee LÄHES "plug 'n' play"-periaatteella. Eli OEM-ECM irtipois ja T-Max tilalle lambdoineen. Tietsikka T-Maxiin kiinni jolla T-Maxiin ladataan peruskartta, jota T-Max alkaa sitten ajon aikana itsekseen muokkaamaan(tuon lisäksi säädin Dynan tyhjäkäyntiä pikkasen alas, mutta tää ei siis ollut välttämätöntä..). Asennus oli helkkarin helppo! Samoin toi T-Maxin mukana tuleva tietokoneesen ladattava ohjelmanpätkä oli helppo käyttää. Ja pyörä toimi hienosti sen vajaat kolme ajokautta, mitä Dynalla ajoin T-Max siinä kiinni.caveman kirjoitti:olen lukenu tuon sinun projekti jutun ja siinä juurikin ihmetyttää tuo jatkuva läppärin kanssa touhuaminen,onko se välttämätöntä?? olen elänyt käsityksessä että t-max on plug and play.

H-D Softail Custom 1998
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Juu, tämä on ollut tiedossa kyllä. Silti koneessani on valmiskartta, ollut jo 4-5 kautta. Eri penkeissä ei vaan tule tuotoksena samoja tehoja, vaikka samat hilppeet on koneessa kiinni. Sitä ihmettelin. Eli mikä se on se hyvä penkki?mcjusa kirjoitti: Eiköhän näissä penkityksissä ollut tarkoitus säätää bensapuoli kohdalleen. Tehonmittaus oli hieman niinkuin sivutuotteena. Vääntökäppyrän muotoa ja väännön määrää kannattaa kyllä tarkastella ennen ja jälkeen säädön. Muuttuu aika oleellisesti parempaan suuntaan.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Eri firmojen penkit antavat eri tehoja. Samoin saman firman penkki saattaa antaa eri päivinä hiukan eri tuloksia. Ulkoilman lämpötila vaikuttaa tehoihin, samoin ilmanpaine jne. Sen lisäks saman pyörämallin eri yksilöt antavat eri tehoja. Pyörien renkaiden, hihnan/ketjujen ja rattaiden kunto vaikuttavat. Muuttujia on siis paljon. Eli taitaa olla niin, että kunhan käyttää oman pyörän penkitykseen aina saman firman penkkiä, niin saa ainakin oman pyörän kohdalta vertailukelpoista tietoa. Ja tietty jos firman henkilökunta on erikoistunut Harrikoihin, saa ainakin jotenkin vertailukelpoista faktaa muihin vastaavanlaisiin ja vastaavanlaisilla muutoksilla tehtyihin pyöriin.
H-D Softail Custom 1998
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Mitäs Mestarit tähän sanotte ???
Street Glidessä Supertrapp 2 x 1 putkeen, nokka vaihdettu ja 103 ja imu HD:n kartio mallia.
Loimaalla vitsiniekka sanoi säädön ottavan neljä päivää jos "oikein" hyvä halutaan.
Pyörässä Pro Race Tuner, Oranssi väriltään.
Jutustelun jälkeen 4 tunnin säädölläkin toki paljon paremmaks tulee,,,, Huh huh tätä avaruusteknisten moottorien virittelyä.
Mistähän löytyis tolle kokoonpanolle luotettava asianosaava handimän ????
Street Glidessä Supertrapp 2 x 1 putkeen, nokka vaihdettu ja 103 ja imu HD:n kartio mallia.
Loimaalla vitsiniekka sanoi säädön ottavan neljä päivää jos "oikein" hyvä halutaan.
Pyörässä Pro Race Tuner, Oranssi väriltään.
Jutustelun jälkeen 4 tunnin säädölläkin toki paljon paremmaks tulee,,,, Huh huh tätä avaruusteknisten moottorien virittelyä.
Mistähän löytyis tolle kokoonpanolle luotettava asianosaava handimän ????
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
mm. Loimaalla Ari "Atte" KulmalaKK60 kirjoitti:Mistähän löytyis tolle kokoonpanolle luotettava asianosaava handimän ????

FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Vie Ruotsiin, Kalix Mectec
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Onko kone 2009 tai uudempi ja onko supertrappin alkukäyissä lambda-anturit kiinni? Ja se oranssi palikka on Screaming Eagle Pro Super Tuner? Jos on niin kyllä sen hyviin säätöihin saa ja jonkinlaisiin ihan itsekin mutta aikaa ja tupakkaa kyllä kuluu. Josk harrastusta riittää ja kiinnostaa turata läppärin kanssa niin hommaat uusimman version hd se sepst ohjelmointisoftasta. Homma menee suunnilleen näin:KK60 kirjoitti:Mitäs Mestarit tähän sanotte ???
Street Glidessä Supertrapp 2 x 1 putkeen, nokka vaihdettu ja 103 ja imu HD:n kartio mallia.
Loimaalla vitsiniekka sanoi säädön ottavan neljä päivää jos "oikein" hyvä halutaan.
Pyörässä Pro Race Tuner, Oranssi väriltään.
Jutustelun jälkeen 4 tunnin säädölläkin toki paljon paremmaks tulee,,,, Huh huh tätä avaruusteknisten moottorien virittelyä.
Mistähän löytyis tolle kokoonpanolle luotettava asianosaava handimän ????
1. Vanha kalibraatio talteen ja kaikki levyt kiinni supertrappiin
2. Hd kirjastosta sopiva pohjakalibraatio sisään, smart tune päälle tankki täyteen 98 bensaa
3. Läppäri kiinni stongaan ja ajelua eri kaasun asennoilla ja vaihteilla kunnes läppärillä näkyy vihreinä kaikki kierrosluvut ja kaasun asennot. Jos stongassa ei läppärikiinnitystä niin eukko takapenkille läppäritelineeks. Ei mitenkään helppoa ja nopeaa mutta kärsivällisyys palkitaan
4. Läppäri irti ja smart tunetetaan uudet arvot VE tauluihin ja uusi kalibraatio sisään, uusiks kohtaan 3 kunnes ve taulujen arvot ei enää muutu enempää kun 5 yksikköö
5. Pyörä dynoon ja koko lambda/AFR kartta asetukselle afr=13.5. Dynossa ensimmäisenä haetaan sopiva vääntökäyrä poistamalla levyjä ja tekemällä vetoja. Sitten kun alavääntö ei enää merkittävästi nouse mut rupee tehot enempi putoon on hyvä
6. Dynon wb anturit kiinni alkukäyriin ja vedoilla katsotaan että AFR on 13.5 - jos ei ole niin korjataan VE karttaa yhtä monta prosenttia kun dyno näytti pieleen ja uudet vedot.
7. Kun ve kartat on käyty läpi niin sitten ammattitaitoinen säätäjä pistää lopuksi AFR kartan kohdalleen, tässä on eri koulukuntia pannaanko cruisealueet closed loopille eli automattisäädölle (eli lambda=1) vaiko kokonaan vakiosäädöille.
8. Puolen tunnin rajua koeajoa säätöboksin tiedonkeruu päällä ja lokeista katsotaan liipasko nakutuksentunnistus, jos liipas pahasti (eli veti maksimiin usein) niin sit aletaan sytytyskartan optimointi joka on parasta jättää ammattiatitoiselle virittäjälle.
Tällä tavalla saat koneen hyvään säätöön ja dynossa menee vaan yks pitkä päivä jos dynomies osaa käyttää hd sepst softaa (joka on siis ihan paska ymmärtää) mut noihin esivalmisteluiuhin sulta hyvinkin kuukausi.
Tässä kun on tuo Atte on mainittu niin mainitaan nyt myös tuo Ansavuori siellä etelässä. Kummastakaan ei henk koht kokemusta mutta ne nimet mä oon kuullu
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
on kyllä monimutkasen olonen laite tuo kirkuvan kotkan super turneri en ottais ristikseni edes ilmasex,hyvän saa paljon helpommallakin.
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Hienoa !
Tuossa oli ammattimiehen puhetta. Kiitti asiaan paneutumisesta.
Pistetään pyörä kuntoon.
Tuossa oli ammattimiehen puhetta. Kiitti asiaan paneutumisesta.
Pistetään pyörä kuntoon.
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
POVER VISION DYNO MIGHT ESPOO
Nyt on sitten omakohtaista kokemusta ko versiosta.
Siinähän voi ostaa sen laitteen itselle ja touhuta sen kanssa vaikka maailman tappiin. Jenkkisivut ylistää ja kehuu kuinka helppo se on ja sitä osaa käyttää jos osaa käyttää nykyisiä televisioita. Ja varmaan näin onkin mitä niiden sivuilta katselin,,helppoa kuin mikä.
Itselleni otin lisenssiversion Dyno-Mightissa. Elikkä kyseinen Euroopan ainut sertifioitu käyttäjä Tommi ostaa lisenssin sun pyörään ja virittää Dynossa sen avulla koneen haluamallesi käytölle. Itse pyysin vääntö ja voima teemana.
NYT ASIAAN..
Tommilta Dyno Mightissa sai kiinteän hinnan työstä ja ei tartte maksaa jos ei tunnu persauksissa.
Palvelu parasta mitä tähän asti on saanut mistään alan liikkeistä. Kertoo tyhmemmällekin mitä tehdään jne.
LOPPUTULOS
Moottoriteho 100 hv ja vääntö 160 Nm ( sisältävät 12 % lisäyksen)
AIR/FUEL käyrä tasainen halutuissa arvoissa
Kaasu herkkä kuin mikä ja kyllä vääntää,,,,
Vääntökäyrän sai hienosti laminoituna, voi vaikka laittaa tallin seinään tai yöpöydälle
SUOSITTELEN KAIKILLE
Nyt on sitten omakohtaista kokemusta ko versiosta.
Siinähän voi ostaa sen laitteen itselle ja touhuta sen kanssa vaikka maailman tappiin. Jenkkisivut ylistää ja kehuu kuinka helppo se on ja sitä osaa käyttää jos osaa käyttää nykyisiä televisioita. Ja varmaan näin onkin mitä niiden sivuilta katselin,,helppoa kuin mikä.
Itselleni otin lisenssiversion Dyno-Mightissa. Elikkä kyseinen Euroopan ainut sertifioitu käyttäjä Tommi ostaa lisenssin sun pyörään ja virittää Dynossa sen avulla koneen haluamallesi käytölle. Itse pyysin vääntö ja voima teemana.
NYT ASIAAN..
Tommilta Dyno Mightissa sai kiinteän hinnan työstä ja ei tartte maksaa jos ei tunnu persauksissa.
Palvelu parasta mitä tähän asti on saanut mistään alan liikkeistä. Kertoo tyhmemmällekin mitä tehdään jne.
LOPPUTULOS
Moottoriteho 100 hv ja vääntö 160 Nm ( sisältävät 12 % lisäyksen)
AIR/FUEL käyrä tasainen halutuissa arvoissa
Kaasu herkkä kuin mikä ja kyllä vääntää,,,,
Vääntökäyrän sai hienosti laminoituna, voi vaikka laittaa tallin seinään tai yöpöydälle
SUOSITTELEN KAIKILLE
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Nyt ajettu muutama tankillinen. Vaikka näis hommis ei paljoa bensaa lasketa,,,
mutta 320 km ja 20 litraa Shellin Superia,,, taitaa tehdä 6,25 l/ 100 km,,
Ajosta puolet kaupunki pörräilyä ja puolet motaria 130 km/h,,
Nyt näyttää ajotietokone siinä tripin yhteydessä 350 range kun tankkaa,,ennen näytti alle 300 km,,,,
mutta 320 km ja 20 litraa Shellin Superia,,, taitaa tehdä 6,25 l/ 100 km,,
Ajosta puolet kaupunki pörräilyä ja puolet motaria 130 km/h,,
Nyt näyttää ajotietokone siinä tripin yhteydessä 350 range kun tankkaa,,ennen näytti alle 300 km,,,,
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Tuo on yksi helppo vaihtoehto.
Terry components Ruotsista. Toimii close loopissa eikä tarvi tietokoneita.
http://workarea.langustus.com/superx//c ... ategory/52" onclick="window.open(this.href);return false;
Softail 2009, yhdistelmä avatut änkkärit ja orkkis ilmanputsari tekee sen tuntuvan puutumisen 2/3 kaasun jälkeen. Putsari ahistaa ja ne läpät on liian hitaat.
Terry components Ruotsista. Toimii close loopissa eikä tarvi tietokoneita.
http://workarea.langustus.com/superx//c ... ategory/52" onclick="window.open(this.href);return false;
Softail 2009, yhdistelmä avatut änkkärit ja orkkis ilmanputsari tekee sen tuntuvan puutumisen 2/3 kaasun jälkeen. Putsari ahistaa ja ne läpät on liian hitaat.
reku kirjoitti:-08 Road Kingissa oli Sert ja asennettaessa uudet se 204 nokat 2011, sanottiin säätöjen olevan rahan heittoa kaivoon, koska Sert huomio uudet nokat yms.. No, nuukana miehenä uskoin itseäni viisaampia (??). Tosin jotkut taas ehdottivat säätäjä.
Kävin tänään Dyno Mightissa ottamassa dynokartan. Sepä näytti, että "kaikki" oli pielessä. Koneen asteikot eivät riittäneet joka arvoon. Kone esim. kävi niin laihalla ja kuumana, että kohta olisi kuulemma kannet palaneet ( en tiedä mitä tarkoitti..). Tämä oli myös paikalla olevien ihan asiallisten hd-miesten mielipide, ei ainoastaan testin suorittajan.
(Viimeksi kun kysyin Pähkinärinteen pojilta milloin voisi säätää, oli vastaus: joskus elokuussa....
Eli edelleen olisi pitänyt ajaa laihalla jne aika pitkään...)
Kysyin mikä olisi "second opinion", vastaus oli Power commander V ja dynojet auto tune. Ei muuta kuin kova vääntö siitä, että haluaa HETI. Onneksi Tommilta löytyi asennetta sekä palikat ja Jyrki asennusapuna, pari tuntia töitä ja kaikki pyörässä kiinni.
Sitten länärille. Ei voi sanoin kuvailla mitä Kingille tapahtui. Veto lähti heti joka vaihteella aivan mielettömän vahvasti. Käynti tasaista. Hymy korvasta korvaan. Voiko ajo olla näin mahtavaa. Ilmeisesti voi.
Vaikka pyörässäni on kaikennäköistä rompetta, niin kaikki antaisin pois jos pitäisi valita ne tai tänään asennettu PC V ja Auto Tune. Suosittelen.
T reijo
Re: Power Commander + Auto Tune, nyt kulkee
Tarkoitus olisi electraan -04 hankkia joku viritys-satsi, hengitysmuutos tehty, bigbore kit 95 sekä trapp
Putket, lamnda anturia ei ole, mikähän olisi paras vaihtoehto siihen että kone itse huomaisi muutokset ja
säätäisi bensan ja ilmamäärän sopivaksi kuormituksen mukaan. Kone kyllä käy laihalla nykii ja paukuttaa putkiin.
Putket, lamnda anturia ei ole, mikähän olisi paras vaihtoehto siihen että kone itse huomaisi muutokset ja
säätäisi bensan ja ilmamäärän sopivaksi kuormituksen mukaan. Kone kyllä käy laihalla nykii ja paukuttaa putkiin.