Kunnon vaha

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Mack

Kunnon vaha

Viesti Kirjoittaja Mack »

Kunnollinen vaha hakusessa, joka oikeasti kestäisi ja peittäisi hiusnaarmuja ja maali- sekä kromipinnan virheitä. Tällä hetkellä alkaa purkki Motorexin Moto Polishia olla lopuillaan, mutta se ei kovin mairittelevasti peitä hiusnaarmuja kromipinnoilta tai tummasta tankista useammankaan käsittelyn jälkeen. Valinnanvaraa on niin auto- kuin pyöräpuolella, mutta noista tiedä mikä on hyvä, eikä ole aikaa tai rahaa jokaista sokkona kokeilla.

Joskus kokeilin valkoiselle pinnalle Hempelin venevahaa, joka oli aikamoinen projekti saada kiilloitettua, mutta hyvä tuli ja koko kesäksi. Se on vaan kallista ja saatavuus heikkoa.

Kromeissa ja pelleissä ei ole mitään vikaa siis, haluaisin vain nuo kiillotuspyörteet ja hiusnaarmut käyttöosista pois.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:37 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
ma^ko
Viesti:

Re: Kunnon vaha

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Ensin Internationalin Super Cleaner ja sit International Marine Vax. Kohtuullisella duunilla hyvä lopputulos. Biltema venevaha, kohtuullisen hyvä tulos, huono kesto. Turtle Ice, erittäin helppo, kohtuullinen tulos ja kesto. Noita itse tullut viimeaikoina käytettyä.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Thewildchild

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Itse olen käyttänyt autoglymiä maalipintojen vahaukseen. Jos ei pintä pahassa kunnossa ni punainen perusvaha ja siihen kultainen glossy perään ja kyl kiiltää... Jos pinta huonossa kunnossa niin sit ekaks hiovavaha ja sit toi peruskäsittely. Kromi, alumiini ja rosteriin oon aina käyttänyt Autosolia
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:37 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Mack

Viesti Kirjoittaja Mack »

Autoglym Paint Renovator otti tankista pois hiusnaarmut, joita tullut korkkia veivatessa. Otti myös tyydyttävästi itse kromisesta korkista aikamoisella hinkkaamisella. Etulyhtyä hinkkasin pieneltä alueelta niin kauan, että alkoi tulla kuparit pintaan ja jätin sikseen. Poisti joitain naarmuja, mutta ei mielestäni tyydyttävästi. Päälle vedin Super Resinit eli nämä "punaiset" ja saapi passata. Super Resin mielestäni yhtä hyvä kuin Motorexin Moto Polish, hieman halvempi, joten tokko jaksaa Motorexia enää Stormilta hakea.

Pitää varovasti vielä kokeilla tilaisuuden tullen Motorexin Protect and Shinea, jota on jostain jäänyt purkki. Se on sitten jo liuotinkiilloke ja käy kaikille pinnoille. Suihkuta ja pyyhi.

Autosol on sitten jo käsittääkseni hiontatahna lähinnä ruosteelle ja hapettumalle, että se ei tähän tarkoitukseen käy. Aioin kokeilla vanteen hapettumiin, joihin ei ainakaan Turtle Waxin kromikiilloke kyennyt. Vanteet käsittääkseni alumiinia mutta Autosolin kyljessä mainostetaan käyvän kaikille metalleille.

Niin ja Bilteman tuote toimi ehkä 20% niin hyvin kuin Autoglym :D Oli joku Super Polish tjsp. hiontavaha. Ainakin se on iso purkki ja raa-asti puolet halvempi. Väriltään kellertävä, kun Autoglym hieman jo savimainen vaaleanharmaa.
Jousto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jousto »

Pitänee kokeilla tuota Glymin Paint Renovator tököttiä takaloksun hiusnaarmuihin. Suojateippaus vasta ensimmäisen yönyli keikan jälkeen, pehmeäkin materiaali hankaa ikävät jäljet.
Vahana olen käyttänyt Swisswaxin tuotteita niin pärrässä kuin autoissa, myönnän että menee hifistelyn puolelle hintansa puolesta :oops:
Arsuva

Viesti Kirjoittaja Arsuva »

Itse suosin näitä autopuolella.
http://www.meguiars.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ultima Compoud käsin tai koneella kiillotukseen, itse olen ajellut autot koneella myllyttäen.
Ja päälle vaikka sen jälkeen joku noista vahoista tulee ainakin kohtuulisen paljon parempaa kuin Bilteman litkuilla, hinta tosin hieman korkeampi mutta on aineetkin parempia.
Rautapää -84 1-litra uudempi malli;-)
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Autoglym! Helppo levittää, ei välitä vaikka teet suoraa auringonpaisteessa, ja ei myöskään hätkähdä jos pesun jäljiltä on vielä jossakin märkää. Mulla oli joskus tossa omassa mopossa etulokaris naarmuja, jonkun työkalurullan takia kai. Autoglymin hiontavahalla, ja vieläpä ihan käsipelillä, tuli loksusta kuin uus.
-90 FXR Super Glide
Vastaa Viestiin