Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

p.erkkila
Viestit: 45
Liittynyt: 16:40 02.01.2009.
Paikkakunta: E-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja p.erkkila »

Ei sontaa saa puhua mutta totuuden saa sanoa!!
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Ollaankos me tämä tapaus jo saatu kuntoon vai mikä on tilanne?
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
p.erkkila
Viestit: 45
Liittynyt: 16:40 02.01.2009.
Paikkakunta: E-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja p.erkkila »

Kummaa ku merkkihuollossa ei saada yhtä moottoripyörää kuntoon! Sillon kannattas ottaa ne harley-davidson mainokset pois seinästä ja Nakella ne diplomit järveen!!
Avatar
HD-Wolf
Viestit: 22
Liittynyt: 14:24 31.07.2011.
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja HD-Wolf »

WM69 kirjoitti:Ollaankos me tämä tapaus jo saatu kuntoon vai mikä on tilanne?
Paljon on bensaa suonissa virrannut sitten viimepäivityksen. Tuossa jokunen viesti ketjua taaksepäin lupasin palailla astialle ja kertoa kuinka kävi.

Tilasin uudet vaimennuskumit, kun pyörää testailleet ja muutoin arvioineet päätyivät siihen että niistä sen täytyy johtua. Oma osaaminen ei riitä ja vein pyörän pajalle. Pyörä olikin sitten siellä kuukauden päivät. Kumien vaihto ei ollut ihan yksinkertainen toimenpide, eikä ne vanhat olleet kuluneet juuri nimeksikään. Toisin sanoen eipä ne vanhat kumit sitten syypäitä olleetkaan. Huolto ajoi pyörää ja soittelipa välillä tienpäältä ja tarkensi oireen kuvauksia, ensiöpuoli otettiin auki, mutta mitään syytä ei sieltäkään löytynyt. Ilmeisesti ei heillä pyörä edes oireillut.

Hain pelin pois viime keskiviikkona. Kävi pehmeästi ja oli ihan hyvä ajella, tosin eipä juuri yli kolmenkymmenen kilsan pyräyksiä ennen viikonloppua. Tuossa lauantaina lähdin sitten ajelemaan Loviisaan, meikäläiselle se tarkoittaa siis pyöreästi 65km kohti itää. Porvooseen asti meni vielä mukavasti, sitten porvooseen saapuessa sillan kohdalla yllätti rankahko sade, kurvasin joenrantaan ja istahdin kahvimuki seurana markiisin alle odottamaan että lakkaa hubertus roiskimasta. Matka jatkui ja keula kohti vanhaa loviisantietä. Heti kun porvoo jäi taakse rupesi pyörä taas "hakkaamaan", ensin vaimeammin, mutta sitten voimistuen; hakkaus tuntuu voimakkaimmin sekä jalkatapeissa että ohjaustangossa. Jalkatapeista välittyvä hakkaaminen oli siinä määrin voimakasta että loviisassa oli polvet kipeänä, fiilis tangossa on vähän kuin paineilmaporalla betonilattiaa rikkoisi.

Loviisassa hyökkäsi ukkosmyrsky niskaan joten loikkasin itsekin satulaan ja lähdin kaasuttelemaan takaisinpäin. Huuberia tuli niskaan kuin esterin saavista salamoiden saattelemana ja meikäläinen kirosi niin keliä kuin hakkaavaa pyörää. Porvoon lähestyessä sade kuitenkin hellitti ja rupesipa aurinkokin paistamaan. Hinthaarassa pysähdyin hetkeksi paikallisen baarin terassille kuivattelemaan ja lämmittelemään. Puolisen tuntia istuin, ja kun lähdin jatkamaan matkaa ei pyörä enää hakannut, nyt vaan sellaista normaalia harrikkatärinää.

Sunnuntaina oli sadepäivä, töitä kotosalla ja pyörä seisoi parkissa peitteen alla iltaan asti. Illalla tuli tarve poiketa kaverilla käymään, käynnistin koneen ja sehän innostui taas "hakkaamaan" heti kättelyssä. Hyvä ettei haarahyppelyä harrastanut siinä parkkiruudussa. Ajelin ihan vaan tuohon muutaman kilsan päähän, vajaa pari tuntia pyörä seisoi parkissa. Takaisinpäin lähtiessä ei sitten taas hakannutkaan.

Toisin sanoen; ei ollut vika kumiripustuksissa, kaikki kiinnitykset on tarkistettu ja viattomiksi todettu, ensiöpuolikin on avattu ja hyväksi todettu. Sytytyksestä ei löytynyt vikaa, vetohihna on kunnossa eikä pyörien laakereissakaan ollut mitään poikkeavaa. Vikaa ei löydy, mutta siellä se vaan on.

Enpä siis tiedä mitä tuon kanssa tekisi.
Pertti
Viestit: 6072
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Vie se sinne samalle pajalle ja sano, ettei korjaukset auttaneet. Pyydä sitten niitä vaihtamaan kampiakselin asentotunnistin/tunnistimet. Jos edellisistä on maksettu, vaikka pyörä on edelleen rikki, kuuluu myöhemmät toimenpiteen ainakin jollakin lailla takuuseen.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Taitaa viitata sähköpuolen vikaan jos silloin tällöin vain hakkaa. Mekaaniset viat yleensä on ja pysyy. Mitenkähän käyttäytyy Harrikka mikä käy vain yhdellä pytyllä? Hakkaako ja vatkaako semmoinen?
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

WM69 kirjoitti:Taitaa viitata sähköpuolen vikaan jos silloin tällöin vain hakkaa. Mekaaniset viat yleensä on ja pysyy. Mitenkähän käyttäytyy Harrikka mikä käy vain yhdellä pytyllä? Hakkaako ja vatkaako semmoinen?
Ainakin tehot pitäisi pudota selvästi.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

WM69 kirjoitti:Taitaa viitata sähköpuolen vikaan jos silloin tällöin vain hakkaa. Mekaaniset viat yleensä on ja pysyy. Mitenkähän käyttäytyy Harrikka mikä käy vain yhdellä pytyllä? Hakkaako ja vatkaako semmoinen?
Kyllä minun kokemuksen mukaan juuri "hakkaa",jos pudottaa toista pyttyä pois ja tuntuu tietysti vedossakin.Vika tuntuisi kytkeytyvän vahvasti kosteaan keliin.Tarjosin jo tuossa aiemmin viallisia tulpanjohtoja,mutta en tiedä onko aloittaja ne vaihtanut vai ainoastaan tarkistettu.Viimeistään tässä vaiheessa uusisin ne,jos ei ole jo tehty.Niissä ei näy päällisin puolin välttämättä mitään vikaa,mutta juuri sade kelillä voi toinen tai molemmat kaapelit lyödä pahemmin läpi.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Joo tuo kosteus mullakin soitteli kelloja. Tuli mieleen vanhakoppa-Escortti mikä alkoi aina pupeltaa kun moottori kastui esim ajamalla pitkälle hankeen...Puola olisi varmaan kanssa tarkastuslistalla tässä pyörässä.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Mä melkein tekisin sen että kun on sopiva hetki ja kone käy nätisti, ottaisin suihkepullon millä kukkia kostutan, sinne vettä ja sumuttelisin vettä puolalle ja tulpanjohdoille. Ja jos tuo oli Sportsteri niin siellä runkoputkessa alhaalla kulkee piuhat missä on kuminen (mulla pyöreä) liitin, se auki ja putsaus plus sopiva spray sinne. Sillä liittimellä on muistaakseni jotain tekemistä puolan kanssa.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Aika pitkälti sähkövialta tuntuu. Toinen pytty ei ole mukana jostain syystä.

- tulpan johto
- tulppa
- tulpan ympärillä metallinen koristehärpäke ja lyö läpi
- puola rikki/halki
- puolalle tulevista piuhoissa johtimessa vikaa. Esim. litussa jossain. Tai hapettuma. Lyö "läpi märknä".
- kampiakselin tunnistimessa häikkää
- sytkäpoksin liittimissä jotain vikaa tai poxi sökö. (voisiko kokeilla toista jossain)
Jorg
Viestit: 68
Liittynyt: 20:55 30.12.2011.

Re: Kyrpä otsassa niin ettei kypärä päähän mahdu.

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Jorg kirjoitti:Kerran oli samanlaista oiretta. Kylmänä ok ja kuumana teki kaikkea mahdollista. Sytkässä joku komponentti ei tykännyt lämmöstä ja sekosi aina kuumana. Jäähdyttelyn jälkeen toimi taas sen 50-80km. JOskus pääsi pidempääkin. Sytkäboksia vaihtamalla korjaantu.
Ei ne korjaamollakaan sitä voi todeta elleivät aja kuumaksi. Elektroniikka on kaiken alku ja loppu. Ei niistä ota mitään selvää. On kuin noppaa heittäis.
Oletko jo toisella boksilla kokeillut?
Vastaa Viestiin