-08 VRodin keula, parkit ja vilkut

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: -08 VRodin parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Tintti13
Aikasemmat pyörät on ollut sporttipyöriä ja niissähän tunnetusti ajo-ominaisuudet on vakio HD:tä reilusti paremmat.
Kappas! Ehkä selitys piilee siinä, että H-D tekee customeita ja matkalehmiä. Edesmennyt Buell teki sporttipyöriä.
(Käyppäs ajamassa Softailin Cros Bones, yllätyt varmaankin :twisted: )
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Karzza
Viestit: 347
Liittynyt: 12:13 17.06.2007.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: -08 VRodin parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja Karzza »

Tintti13 kirjoitti:Onhan se nolo juttu kun tuon hintaiseen laitteeseen ei osata tehdä kunnon keulaa, kax päällä 75+60kg NRS:N vakio keula sukeltaa jarrutuksissa todella syvälle.
Syvien joustojen jousiprogressiota voi kasvattaa nostamalla öljyn pintaa ohjearvosta, ts. pienentämällä kokoon puristuvaa ilmatilavuutta teleskoopissa. Vamennustehon lisäämiseen ei tosiaan auta muu kuin paksumpi öljy. (Race-techissä sisäänvaimennukseen on ruuvisäätö ja ulosvaimennus säädetään öljyn viskositeetillä)
Vallu kirjoitti:Öljyt poistetaan keulaputkesta irroittamalla putki. Ts. siinä ei ole tyhjennysreikää alapäässä.
Ohjeen mukaan juuri näin ja 48tkm välein.

Ottamalla etuakselitapin pois sen alta paljastuu teleskooppien purkautumisen estävät kuusiokoloruuvit. Nämä ruuvit irroittamalla öljyt valuvat hissuksiin pois. Alaputkea ei saa päästää liukumaan jousen painamaa pidemmälle koska iskarin alapäässä teleskoopin sisällä oleva alumiiniholkki voipi karata....riski riski.
VRSCA -04, 300rwhp
Avatar
apl
Viestit: 24
Liittynyt: 14:31 26.08.2009.
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: -08 VRodin keula, parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja apl »

Moi, vanhaa ketjua venyttäisin kysymällä, että voisiko keulan imeä tyhjäksi? Vai onko siellä kuitenkin jokin spacer-thang välissä (korjausmanuskan r-kuva ei umpilevyistä kerro mitään)? Niin, aika jäykkäähän se ölöjy on ja huono tulemaan alipaineella kaiketi.

/Pete
08DXA
Haapis1
Viestit: 49
Liittynyt: 13:07 24.04.2012.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: -08 VRodin keula, parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja Haapis1 »

:D kävi muuten itsellekin mielessä tuo öljyimuri :twisted:
Vrsca-02
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: -08 VRodin keula, parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja Vallu »

apl
että voisiko keulan imeä tyhjäksi?
Noin äkkiseltään sanoisin, että ei onnistu ainakaan kunnolla. Eihän niiden keulaputkien irrottaminen kovinkaan kaksinen homma ole.
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
apl
Viestit: 24
Liittynyt: 14:31 26.08.2009.
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: -08 VRodin keula, parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja apl »

Ok, kiitos mielipiteestä!
08DXA
Avatar
apl
Viestit: 24
Liittynyt: 14:31 26.08.2009.
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: -08 VRodin keula, parkit ja vilkut

Viesti Kirjoittaja apl »

Loppuraportti rodini keulaa koskien, samassa pakolliset mainokset. Eli varasin ajan (toivottavasti puolivälissä kautta;) Kellokoskelta hyvästä h-d tallista, jossa kaveri kunnon työkaluilla vaihtoi orggisjouset jäykempiin progressiivisiin. Öljyä oli kertoman mukaan juurikin se tehtaan suositus, ei vuotoja.

Uusilla jousilla pyörän käytös parani, kuten näillä alustan shimmaamisilla on taipumusta tehdä. Ero on mielestäni merkittävä. Jouset (custom chrome) tuli viime vuonna Saken kellarista pyörien talosta ja työ tehtiin tuolla
--> http://www.davidsson-garage.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitoin vielä kuvat kokonaisuudesta läiskyt päällä, kun kerran niistä vilkuistakin on topikissa maininta.
Hyvää loppukautta kaikille!
Kuva
Kuva
08DXA
Vastaa Viestiin