Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Tpi
Viestit: 32
Liittynyt: 06:19 15.08.2010.

Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Tpi »

Osaisko joku selventää milloin tuo reikä täytyy porata ja mitä sillä on vaikutusta sillä pitäisi olla jos muuhun ei kosketa, vaikka suuttimiin jne. Luistin pohjassa neulan vieressä on valkoinen maalitäplä jonka kohtaan voi porata ohjeen mukaan n.3mm poralla.

Vaihoin kaasariin luistin, kun vanhasta oli se kumi revennyt. Vanhassa luistissa oli reikä. Uuteen en vielä porannut ainut minkä huomaan on noussut tyhjäkäynti. :roll: Pitäskö tuo sitten porata, mene ja tiedä. :D
Avatar
kimmos
Viestit: 266
Liittynyt: 15:20 12.02.2003.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Turha porata, jos ei samalla preppaa kaasaria muutenkin. Isompi reikä saa luistin liikkumaan nopeammin, eli on herkempi.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kyseessä on tämä virittely... lontooksi lisää tuolta

http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
p.erkkila
Viestit: 45
Liittynyt: 16:40 02.01.2009.
Paikkakunta: E-pohjanmaa
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja p.erkkila »

Tunnepuolella seki apu jos menee porailemaan suuremmaks...
Avatar
kimmos
Viestit: 266
Liittynyt: 15:20 12.02.2003.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja kimmos »

...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Avatar
Tpi
Viestit: 32
Liittynyt: 06:19 15.08.2010.

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Tpi »

Ei tuossa paikallaan olevassa uudessa luistissa ole nyt ollenkaan reikää. Vanhassa luistissa oli n. 3mm reikä. Mietin vaan, että pitäsikö tuohon porata se 3mm reikä. Ilman reikää, tyhjäkäynti on ainakin kovemmalla, mitä muuta sitten lie muuttunut.
Mr Smith
Viestit: 297
Liittynyt: 20:35 13.02.2003.

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

2.9mm reikä minulle neuvottiin aikoinaan poraamaan..3mm reikä voi olla jo liian raju :)
Avatar
Tpi
Viestit: 32
Liittynyt: 06:19 15.08.2010.

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Tpi »

OK, täytyy tehdä siihen se reikä, tosiaan orginaali osassa on vain valkoinen maalitäplä, siina missä pitäisi olla reikä. :D
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ainakin tuo sarasen kuvassa oleva reikä on ainoa, josta kalvon yläpuolelle pääsee alipaine. Luistin ei siis pitäisi ilman reikää nousta juuri ollenkaan. Pyörä käy ajossa huonosti ja pensaa menee runsaasti.
Tämä siis mutua kuvan perusteella.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Tpi
Viestit: 32
Liittynyt: 06:19 15.08.2010.

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Tpi »

Ajossa tuo on toiminut ihan ok, toki jos tupin kääntää nurin kiihytyksessä loppuu kulku jossain vaiheessa, eli varmaan tuo on sen vuoksi, lisäksi tuo tyhjäkäynti on aika korkea. Bensaa menee, no jos ajaa 60mph, niin sellanen 7-7.5l/100km, mutta tuon se on mun mielestä vienyt aina. :roll: Tänään en kerinnyt alkaa irrottaan kaasaria, mutta täytyy huomenna yrittää jos ois aikaa, tehä tuo reikä, niin sittenpä sen tietää.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tpi kirjoitti: jos tupin kääntää nurin kiihytyksessä loppuu kulku jossain vaiheessa
Bensaa menee 7-7.5l/100km, mutta tuon se on mun mielestä vienyt aina.
Kulku loppuu myös, jos saa täydellä höyryllä liikaa ainetta, loppuu oikein selvästi. Leikin CV:n kanssa viime syksynä ja ihan pelkkä prikkojen lisäily neulan alle ilman mitään muita temppuja sai tuon aikaan. 1 prikka oli hyvä, mutta 4:llä ei enää kulkenut mihinkään, kun haarukoin prikkoja suuremmalla otannalla.

Mitkä suuttimet sinulla muuten tuossa ovat, tuntuu hurjan suurelta tuo kulutus? Ja mikä pyörä siinä evon ympärillä on? Minulla '94 Ultra vie 2 päällä tavaroineen 6 litraa tuollaisilla 90-100 cruisailuvauhdeilla ja kun ajaa + 120 kmh jatkuvaa moottoritienopeutta, silloin kulutus nousee 7:aan - siinä on selvä vaikutus ilmanvastuksen kanssa. Pyörässä on vakiosuuttimet, vain se 1 lisäprikka neulan alla.

En lukenut tuota virityslinkkiä, mutta käsittäisin sen reiän vaan nopeuttavan luistin liikettä, eli pyörän käyttäytyvän ärhäkämmin nopeissa kaasun lisäyksissä, jos virtaukset ovat muuten kunnossa. Täyskaasuun se tuskin vaikuttaa mitään eikä pitäsi kai tyhjäkäyntiinkään. Asiasta oikeasti tietävät kumotkoot / vahvistakoot.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Pertin kannattanee pohtia hetki alipaine-muuttuvakurkkeisen kaasuttimen toimintaperiaatetta. Mutuilu on hieman pielessä. Kasvava virtaama nostaa luistin, ei luistin yläpuolinen alipaine.

Säätötarvetta tuossa aiheena olevassa on, reikineen tai ilman.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
kimmos
Viestit: 266
Liittynyt: 15:20 12.02.2003.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Kasvava virtaama aikaansaa luistin yläpuolelle suuremman alipaineen. Toimintaa voi kummastella vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

kimmos kirjoitti:Kasvava virtaama aikaansaa luistin yläpuolelle suuremman alipaineen. Toimintaa voi kummastella vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8
Kasvava virtaama sinällään kyllä avaa muuttuvakurkkuisen, muuttuvakurkkuisessa kalvokaasauttimessa liikettä tasaataan ja tahostetaan alipaineella. Kalvottomassa vastaavassa sliidin jousikuorma pienempi ja liike vaimennetaan öljymännällä(=SU), kuitenkin muuttuvakurkkuisille kaasuttimille on kaikille yhteistä että on ilmavirtaaman avaama luisti(=muuttuva kurkku). Niinkauan ku sliidi on alhaalla ei myöskään polttoanevirtaama kohtuuttomasti kasva kun neula on edelleen jarruna. Virtaaman kasvun aikaansaama alipaine tuon selvennyksen mukaan on ainoa sliidin nostaja... tosin ennen sliidin avautumaa ei virtaama kasva.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Evon CV kaasarin luistin pohjan reikä?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

kimmos kirjoitti:Kasvava virtaama aikaansaa luistin yläpuolelle suuremman alipaineen. Toimintaa voi kummastella vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8
Selventävä animaatio.
Mutut meni uusiksi.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin