Turku SGN

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Topias

Turku SGN

Viesti Kirjoittaja Topias »

MUlla 2006 Dyna. Voimansiirrosta kuului muutama kolaus. Olin kuitenkin "onneksi" muutaman km päässä SGN-korjaamolta. Pyörän käyntiääniä kuunneltiin pihalla ja sanottiin: voit ajaa? Ajoin pari km ja uudet kolinat, vedon ollessa päällä. Takaisin. Nyt otettiin vastaan. Muutaman päivän kuluttua menin katsomaan, mitenkä hommat etenee. Toinen huoltomies istuu pyörän päällä ja toinen runnoo 2 metrisellä jatkovarrella kun eivät saa jotakin mutteria auki. Haukkuvat muita asentajia, et väänetty liian piukkaan. Kone ei varmuudella ole aiemmin ollut auki. Itse olen ajanut 10th nykyiseen 40th:een. Hakevat naapurin korjaamolta lainalsi isomman pulttipyssyn ja mutteri avautuu. Seuraavana päivänä ilmoitetaan pyörän olevan kunnossa. Ajettuani 50m koneesta kuuluu kolinaa ja latausvalo palaa. Pyörä välittämästi takaisin. En keskustele muuta kuin ilmoitan, ettei kunnossa. Käyn sen verran kierroksilla, että parempi olla puhumatta! Seuraavana päivänä soitetaan, että kaksi eri henkilöä koeajanut, eikä mitään vikaa? Saattaa kuitenkin johtua siitä, että olen 10kg painavampi, kuin koeajajat?? Henkisesti väännetään kättä ja kk kuluu. Kone avataan ja laturi täysin rikkoutunut; 8:sta pultista 6 poikki ja käämit täysin rispautuneet. Miten ihmeessä nämä ei koeajat ko. ongelmaa havainneet. Seliteltiin, että erikoinen sattuma, et kaksi vikaa samanaikaisesti päällä? Laturi toiminut täysin moitteettomasti tähän asti. Nostin asiasta melkoisen metelin ja kieltäydyin jälkimmäistä korjausta maksamasta. Soittelivat Euroopan maahantuontiin (Oxford?), mistä kerrottin, et kyseisen mallin ko. osissa ollut ongelmia. He maksavat jälkimmäisen korjauksen, kunhan saavat rikkoontuneet osat. Mikähän lienee totuus?? itse en kyseiseen firmaan astu jalallanikaan!! Vaik olis loppuunmyynti, mikä lienee seuraava tapahtuma. Onneksi Turuust tai ainakin lähistöltä löytyy asiantuntevia pajoja!
mcjusa
Viesti:

Re: Turku SGN

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Mikä ihmeen latausvalo?
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
aikuismotoristi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aikuismotoristi »

-06 Dynasta meni mullakin aikoinaan laturi, noin 20 000 km ajettuna.
Tosin HD-Helsingisssä vika äkättiin ja pyörä otettiin sisään het kolinan perusteella ja takuuseen duunattiin.
Eli tuo nyt ainakin voisi olla "totuutta"?
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

[quote="Topias"... Toinen huoltomies istuu pyörän päällä ja toinen runnoo 2 metrisellä jatkovarrella kun eivät saa jotakin mutteria auki. ..... Seuraavana päivänä soitetaan, että kaksi eri henkilöä koeajanut, eikä mitään vikaa? Saattaa kuitenkin johtua siitä, että olen 10kg painavampi, kuin koeajajat??[/quote]

:D Mistä noita tollasia mp-huoltomiehiä oikein löytyy alalle 8O :lol: !
Tuo painorajoitusjuttu pelastaatäällä Savossa koko sateisen päivän!! :lol:
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Janska

Viesti Kirjoittaja Janska »

Mielenkiintoinen tarina; eli kyseisessä pyörässä ilmeisesti 2 erillistä vikaa , jotka eivät liittyneet mitenkään toisiinsa.

'Kone ei varmuudella ole aiemmin ollut auki. Itse olen ajanut 10th nykyiseen 40th:een'.
Mistäs tiedät kun kuitenkin ollut, jollain muulla käytössä n. 30000 km ?

'Saattaa kuitenkin johtua siitä, että olen 10kg painavampi, kuin koeajajat?? '
Vaikuttaa miten??
Kaapeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Olisko ajoittain vedellyt omineen starttia päälle koneen käydessä? Ja siitä johtunut tuo "kolahtelu" ja lopulta startin "poksahtaminen". Itselläni bobissa teki näin ja vika löytyi loppujen lopuksi starttinappulasta. Onneksi ei tullut vahinkoja sen suurempia, tosin starttia en ole purkanut koska pelittää...
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Springer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Springer »

Kaapeli kirjoitti:
Olisko ajoittain vedellyt omineen starttia päälle koneen käydessä? Ja siitä johtunut tuo "kolahtelu" ja lopulta startin "poksahtaminen".
Eikös tuosta hajonnut laturin staattori eikä startti.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Kaapeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Springer kirjoitti:Kaapeli kirjoitti:
Olisko ajoittain vedellyt omineen starttia päälle koneen käydessä? Ja siitä johtunut tuo "kolahtelu" ja lopulta startin "poksahtaminen".
Eikös tuosta hajonnut laturin staattori eikä startti.
Juu sori näinpä olikin, meni postaukseni ns.vituralleen :-) (lukuvirhe, rok rok)
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
mcjusa
Viesti:

Kytkimen ja varsinkin kampiakselin mutteri saattavat joskus olla tosi lujasti kiinni. Laturin käämit ovat piilossa roottorin takana, joten niitä ei välttämättä huomaa, varsinkaan jos latausviasta ei huomauteta. Ainoa mitä ihmettelen, että merkkikorjaamolla ei ole kunnollista mutteriväännintä. Huomautan vielä, että HD:ssä ei ole latauksen merkkivaloa. Tästä syystä epäilen vahvasti tätä muutakin kertomusta. Kaikki rempat eivät välttämättä aina onnistu eka kerralla, mutta toinen kerta toden sanoo, silloin pitää onnistua.
John Doe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja John Doe »

mcjusa kirjoitti:Huomautan vielä, että HD:ssä ei ole latauksen merkkivaloa. Tästä syystä epäilen vahvasti tätä muutakin kertomusta. Kaikki rempat eivät välttämättä aina onnistu eka kerralla, mutta toinen kerta toden sanoo, silloin pitää onnistua.
Kyllä mulla ainakin on nopeusmittarissa keltainen "akkuvarauksen varoitusvalo" selite : Akun varoitusvalo ilmaisee akun yli- tai alilatauksen. Uskon myös 06 dynassa olevan saman valon.

jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
mcjusa
Viesti:

Outo juttu, mutta 06 Dynan käsikirjasta ei löydy tällaista valoa.
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

^Tilaa tämmöinen, kätsy. Sovelissa viime kesän ja toimi moitteetta.

klik
John Doe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja John Doe »

mcjusa kirjoitti:Outo juttu, mutta 06 Dynan käsikirjasta ei löydy tällaista valoa.

Enpä ole 06 käsikirjaa lukenut, valon puutteen voi hoitaa kuntoon vaihtamalla uudenpaan :o
jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
mcjusa
Viesti:

Siinäpä oiva syy vaihtaa uudempaan, laturin merkkivalo. Nyt kaikki kaupoille! Ehkä tarkoituksesi oli kuitenkin kehua kuinka uusi peli Sinulla on :lol:
masala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masala »

Ei tarvi vaihtaa uudempaan, mulla ainaki vm.42 WLC:ssä on latauksen tai lataamattomuuden merkkivalo.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"
Vastaa Viestiin