Kaasaria ruiskun tilalle.
Kaasaria ruiskun tilalle.
Järkeähän siinä ei ole, mutta onko missään harrastuksessa?
Mutta kaikesta huolimatta, mitä muutoksia homma vaatii?
Kyseessä on 88 tc Softail.
Pelkästään imusarjan ja läppärungon korvaaminen kaasarivermeillä
tuskin riittää.
Mutta kaikesta huolimatta, mitä muutoksia homma vaatii?
Kyseessä on 88 tc Softail.
Pelkästään imusarjan ja läppärungon korvaaminen kaasarivermeillä
tuskin riittää.
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
TC on tietty eri kone, mutta tuollaista se vaatii Sportin ruisku EVO:n ollessa kyseessä...
http://www.amm.haan.de/EFI_to_carb_XL_m ... models.htm
http://www.youtube.com/watch?v=sHXRbfYiXNA
Tuolla sivustolla kyllä sanotaan ko. sytkän käyvän myös TwinCameihin...
http://www.amm.haan.de/P3/default.htm
http://www.amm.haan.de/EFI_to_carb_XL_m ... models.htm
http://www.youtube.com/watch?v=sHXRbfYiXNA
Tuolla sivustolla kyllä sanotaan ko. sytkän käyvän myös TwinCameihin...
http://www.amm.haan.de/P3/default.htm
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Kiitti vinkistä, eipä toi muutos ihan ydinfysiikan osaamista vaadi.
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Muutos vaatii kaasarin, imusarjan, asennussarjan bensahanalle, johtosarjan häntäpätkän (riippuen hieman vuosimallista), sytkäboksin (esim. dyna on hyvä) ja puolan. Noilla alkaa pelittään. Hanan asennussarjaa on kahdenlaista riippuen onko sulla Makneetti-Marelli vai Telphi-pruutta (elikkä 1999-2001 vai 2002 ja etiäpäin peli). Kaikenkaikkiaan aika helppo juttu.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Miks kaasari? Ruisku pelaa takuulla paremmin.
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Pysyhän Erkkilä aiheessa, tässä kysellään miten homma tapahtuu, eikä kumpi on parempi.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Ei ole ollut kyllä mitään ongelmia kaasarin kanssa.Minusta ruisku sopii Harrikkaan yhtä hyvin kuin helmet sialle.Ja sitten kun ruiskuun tulee häikkiä,niitä ei välttämättä koti seppä paikallista.Aiheen vierestä...sori "mcjusa"p.erkkila kirjoitti:Miks kaasari? Ruisku pelaa takuulla paremmin.
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Ite vois vaikka hommata tohon twincamiin microsquirtin ruiskuboxin, sais säädellä ihan kotona tietokoneella karttoja ja muutenki värkätä kaikkee tarpeellista. Tai sitte keskittyä auton virittämiseen ja laittaa ruisku siihen...
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Joskus vuosia sitten kyselin itsekin jotain neuvoja kun vaihdetaan ruisku kaasariksi. Loppujen lopuksi topicin alla riideltiin kumpi on parempi, kaasari vai ruisku. Ei siihen löydy koskaan oikeaa vastausta. Kaikki ei vaan halua ajaa ruiskupelillä. Ruisku ikäänkuin vie sielun Harleyn moottorilta, siitä tulee "kermaperse" versio. Paremmuus on jokaisen korvien välissä elikkä makuasia. Yllättävän paljon vaan vaihdetaan pois ruiskupalikoita.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Se taitaaki olla näiden nettikeskusteluiden suola, mutta jos järjellä tätä kaikkea harrastamista mietittäis niin kaikki ajais uudella electralla... Ja huollotki tehtäis ainoostaan merkkiliikkeessä. Jos pyörälle ei suuremmin meinaa mitään tehä, nii turhaa siitä on toimivaa ruiskua pois ottaa.
Älä siis korjaa sitä mikä ei ole rikki
Älä siis korjaa sitä mikä ei ole rikki
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Monen mielestä peli vaan on ikäänkuin rikki, kun siinä on ruisku ja jokainenhan saa tehdä omalleen mitä haluaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Eiks nitä olekaan tehtalla tehty toimivaks?mcjusa kirjoitti:Monen mielestä peli vaan on ikäänkuin rikki, kun siinä on ruisku ja jokainenhan saa tehdä omalleen mitä haluaa.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
...että jos antaa huoltoon viedessä ohjeet laittaa kuntoon kaikki mikä rikki on, niin hakiessa ei pidä yllättyä jos Magneti Marelli on vaihtunut S&S Super E:hen....mcjusa kirjoitti:Monen mielestä peli vaan on ikäänkuin rikki, kun siinä on ruisku ja jokainenhan saa tehdä omalleen mitä haluaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
Tehtaan mielestä tomivia, mutta kaikki käyttäjät ei välttämättä tykkää.Pave. kirjoitti:Eiks nitä olekaan tehtalla tehty toimivaks?mcjusa kirjoitti:Monen mielestä peli vaan on ikäänkuin rikki, kun siinä on ruisku ja jokainenhan saa tehdä omalleen mitä haluaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Kaasaria ruiskun tilalle.
HooReessa o keskimäärin yksi kaasutin, se ei siis voi olla syncronoinniltaan epäbalanssissa keskenään, oleellisin syy "sähkökaasuttimeen" puuttuu jo lähtökohtaisesti ko konstruktiosta. Oikeastihan ruiskusta saadaan jotain oikeaa hyötyä vasta kun kyseessä on dfi, siis direct fuel injection joka ruokkii suoraan palotilaan, ei imurööriin. HooReessä ruiskun "etu" on se että saadaan mopoon lisää tunnistimia, lisää sähkökomponentteja ja yks prosessori, jihuu. Ymmärrän hyvin jos joku haluaa yksinkertaisen, toimivan mekaanisen laitteen mieluummin.
Toi EVO:n jälkeinen kehitys, johtuu pääosin kiristyneistä määräyksistä. TC:ssä on kaks nokka-akselia, mut saman kierrosalueen työntötankokone se on edelleen, eli mikä on hyöty? Pari jakoketjua laahaimineen lisä huoltokohteina. Ruiskussa saadaan muutama tunnistin, sähköinen polttoainepumppu, sähköist suutint, sähköinen ohjain, ECU ja kiva määrä johtoja liitoksineen, mikä on hyöty? Se epätasapainoinen malmikasa vatkaa ja lotkottaa samallalailla edelleenkin, mut käy vajaalämpöisenä hieman sivistyneemmin, mut toisaalta esimerkiks Honda tekee koneita joiden käydes kolikko pysyy kantillaan siin koneel seisomassa... no TCB:ssä on tasapainoakseli et lotaa vähempi, japsitkin tykkää laittaa moottoreihinsa mokomia, kai ne sit o hyvä juttu.
EVO on eka HD joka keskimäärin pitää öljyt sisällään ja kestää perushuolloilla varsin pitkään ollen varsin huoleton... samalla se on vika HD jossa ei ole kyseenalaisia modernisointeja. Panshoveli on kaunein kuitenkin(Kauniimpi kuin öölärikin, koska pannun jakokoppa on nätimpi).
Ruiskun poisto vaatii sen ruiskun oheiskilkkeineen ja johtoineen poiston, bensalinjan ilman ruiskun painepumppua, imusarjan ja kaasarin, sekä kipinäntuottajan joka ei ole naimisissa ruiskun ECU:hun. Jos mul olis niin uus HooRee et siin olis ruisku, en harkitsis kuitenkaan ruiskun poistoa vaan vaihtaisin mopon vanhempaan.
Käyttöautoa en kaasuttimella/kaasuttimilla huolisi, mutta jos haluaisin sivistyneen nykyaikaisen moottorin prätkään, en kyllä ostaisi HooDeeta.
Toi EVO:n jälkeinen kehitys, johtuu pääosin kiristyneistä määräyksistä. TC:ssä on kaks nokka-akselia, mut saman kierrosalueen työntötankokone se on edelleen, eli mikä on hyöty? Pari jakoketjua laahaimineen lisä huoltokohteina. Ruiskussa saadaan muutama tunnistin, sähköinen polttoainepumppu, sähköist suutint, sähköinen ohjain, ECU ja kiva määrä johtoja liitoksineen, mikä on hyöty? Se epätasapainoinen malmikasa vatkaa ja lotkottaa samallalailla edelleenkin, mut käy vajaalämpöisenä hieman sivistyneemmin, mut toisaalta esimerkiks Honda tekee koneita joiden käydes kolikko pysyy kantillaan siin koneel seisomassa... no TCB:ssä on tasapainoakseli et lotaa vähempi, japsitkin tykkää laittaa moottoreihinsa mokomia, kai ne sit o hyvä juttu.
EVO on eka HD joka keskimäärin pitää öljyt sisällään ja kestää perushuolloilla varsin pitkään ollen varsin huoleton... samalla se on vika HD jossa ei ole kyseenalaisia modernisointeja. Panshoveli on kaunein kuitenkin(Kauniimpi kuin öölärikin, koska pannun jakokoppa on nätimpi).
Ruiskun poisto vaatii sen ruiskun oheiskilkkeineen ja johtoineen poiston, bensalinjan ilman ruiskun painepumppua, imusarjan ja kaasarin, sekä kipinäntuottajan joka ei ole naimisissa ruiskun ECU:hun. Jos mul olis niin uus HooRee et siin olis ruisku, en harkitsis kuitenkaan ruiskun poistoa vaan vaihtaisin mopon vanhempaan.
Käyttöautoa en kaasuttimella/kaasuttimilla huolisi, mutta jos haluaisin sivistyneen nykyaikaisen moottorin prätkään, en kyllä ostaisi HooDeeta.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.