Viime syksynä mosaan vaihdettiin jakopään konversiokitti ja samalla Anteron nokka. Eiköhän tuolla mun loput ajot ajele.. Varsinkin kun en oo öljyissä säästellyt enkä vedättänyt tuppi nurin muutenkaan. Aristokraatilla voi ajella arvokkaastikin.

Lainaan itseäni, hm... lisää vettä Myllyyyn, en tiedä luetaanko lättyä enää Harrikaksi, kun on näitä routkingejäkin, mutta ainakin minun lätyssä joutuu venttiilit säätämään, niin kuin pannussakin, johon siis vaihdettu jäykät nostimet. Aluperäiseen aiheeseen senverran että näitä vanhempia joutuu kyllä ihan oikeasti huoltamaan ja joskus harvoin jopa korjaamaan. Kilometreistä tai paremminkin maileista ei kyllä kellään ole mitään hajua. Itse olen pannulla ajellut noin 100 000 km, parikertaa venttiilit säätänyt. Ei syö öljyä ja käy ja kukkuu, kun sen bensaongelman aikoinaan ratkaisin, joka on taas ihan eri messu.42lätty kirjoitti:Ilmajäähdytteisissä Harrikoissa ei tarvitse venttiilejä säätää, ne kun säätyvät itsestään.
Niin tai ainakin melkein kaikissa Harrikoissa....
Jos ne on kauppiaalle ongelma niin miksi se ei kuitenkaan sitten näy reilusti hinnassa?ms66 kirjoitti:Kauppiaan mielestä nuo yli 40tkm ajetut on jo lievä ongelma. Kuulemma ostajilla on mielikuva että ne on loppuunajettuja. Tämä on kauppiaan sanoma. Outoa.
Ostaessa sisään se on ongelma, myydessä on eri jargonit käytössä...Pave. kirjoitti:Jos ne on kauppiaalle ongelma niin miksi se ei kuitenkaan sitten näy reilusti hinnassa?ms66 kirjoitti:Kauppiaan mielestä nuo yli 40tkm ajetut on jo lievä ongelma. Kuulemma ostajilla on mielikuva että ne on loppuunajettuja. Tämä on kauppiaan sanoma. Outoa.
Nimenomaan! Ja kauppiaan puheissa asiakkaan pyörä on vaihdossa tullessaan se hankala välimalli ja rivistä myydessä harvinainen ja tavoiteltu erikoismalliezmo kirjoitti:Ostaessa sisään se on ongelma, myydessä on eri jargonit käytössä...Pave. kirjoitti:Jos ne on kauppiaalle ongelma niin miksi se ei kuitenkaan sitten näy reilusti hinnassa?ms66 kirjoitti:Kauppiaan mielestä nuo yli 40tkm ajetut on jo lievä ongelma.
No juuri näin.ma^ko kirjoitti: Näiden maamoottorivermeiden kilsahistoria on sikäli merkityksetön, että tekniikan peruskorjaus on kohtuu helppoa ja huokeaa ja useimiten se tehdään tilavuuden ja/tai tehon kasvattamiseksi vaikkei mikään olekaan remonttikuntoon kulunutta.
Itseasiassa se haamuraja tuskin edes liittyy huoltoihin, pelkkiin kilometreihin. Jos mittarissa on vaikka 36800 km pyörä on helppo myydä vähän ajettuna. Kauppa käy nopeasti. Kun mittarissa on 47900 se näyttää jo melkein 50 tuhannelta ja paljon ajetulta ja kauppa käy hitaammin.Marshal kirjoitti: en myöskään käsitä tätä kauppiatten 40 000km haamurajaa jos huollot on kerran tehty.
Varsinkin jos hinta on sama - tai mahdollisesti toisella kauppialla jopa enemmän siitä enemmän ajetusta....Joe Cool kirjoitti:Itseasiassa se haamuraja tuskin edes liittyy huoltoihin, pelkkiin kilometreihin. Jos mittarissa on vaikka 36800 km pyörä on helppo myydä vähän ajettuna. Kauppa käy nopeasti. Kun mittarissa on 47900 se näyttää jo melkein 50 tuhannelta ja paljon ajetulta ja kauppa käy hitaammin.
Miten ja mitä nämä yksityiskohdat sisältävät? Äkkiseltään ei tule mieleen kun jarrut, jousitus, ajokokeella ohjattavuus ja ajettaessa oudot tärinät tms...Öljyjen viimeinen vaihtopäivä...Joe Cool kirjoitti:Järkevä ostaja toki tarkastaa huoltokirjan ja tutkii pyörän kuntoa ja yksityiskohtia ja toteaa, että eihän se ole kuin yksi öljynvaihto enemmän ajettu. Mutta mielikuvan ostaja nappaa sen vähän ajetun mieluummin, kuin paljon ajetun.
Juuri tätä ideaa hain koko aloituskirjoituksella.Joe Cool kirjoitti:Itseasiassa se haamuraja tuskin edes liittyy huoltoihin, pelkkiin kilometreihin. Jos mittarissa on vaikka 36800 km pyörä on helppo myydä vähän ajettuna. Kauppa käy nopeasti. Kun mittarissa on 47900 se näyttää jo melkein 50 tuhannelta ja paljon ajetulta ja kauppa käy hitaammin.Marshal kirjoitti: en myöskään käsitä tätä kauppiatten 40 000km haamurajaa jos huollot on kerran tehty.
Siinä se ja haamuraja on ostajan päässä, itse kukin meistä äkkiä valitsee sen vähän ajetun vaikka ilman todisteitakin, kuin paljon ajetun jos molemmat ovat tarjolla.
Tästä hyvä esimerkki Jenkeistä. Katselin koko syksyn sieltä 2009-2011 matkalehmiä, mutta ei tarttunut mitään sopivaan hintaan haaviin ja vanhemmilla jatketaan.Marshal kirjoitti:mitä järkeä on tuijottaa tällaisessa tapauksessa kilometrejä, tai yleensäkkään missään, ellei sitten todelakin puhuta jo isoista ajokilometreistä, > 100 000km
Kannattaa. Vapaammat rakentelu mahdollisuudet iän tuomana ja äänet saavat olla miehekkäämmät 2003 ja vanhemmissa. Askel lähempänä sitä "aitoa" Heritagea, joita Harrikat huokuvat.Marshal kirjoitti:
Mutta toinen mielenkiintoinen kysymys on, kannattaako ostaa vuodellisesti vanha pyörä (vanha ja vanha esim. 1998) jos on ajokilometrejä vähän ?