Moottoripyörän työntäminen
Moottoripyörän työntäminen
Morjes,
Kuinkas monella on tilanne kotona josta kämpiltä pitää syystä tai toisesta työntää pyörä lyhyenmatkaa josta pyörän voi sitten startata? Itsellä on ikäänkuin hyvin tiivis rivitaloyhteisö ympärillä, hyvä katospaikka ja suojaisa josta voisi työntää pyörän ihmisten etupihojen edestä, matkaa tielle yhteisön läpi on 30metriä.
Mitä mieltä ? Toinen vaihtoehto on sitten jättää pyörä autoparkkikseen tien läheisyyteen ilman mitään sadesuojaa tai näkösuojaa.
Kuinkas monella on tilanne kotona josta kämpiltä pitää syystä tai toisesta työntää pyörä lyhyenmatkaa josta pyörän voi sitten startata? Itsellä on ikäänkuin hyvin tiivis rivitaloyhteisö ympärillä, hyvä katospaikka ja suojaisa josta voisi työntää pyörän ihmisten etupihojen edestä, matkaa tielle yhteisön läpi on 30metriä.
Mitä mieltä ? Toinen vaihtoehto on sitten jättää pyörä autoparkkikseen tien läheisyyteen ilman mitään sadesuojaa tai näkösuojaa.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Re: Moottoripyörän työntäminen
Juu mast bii kiddin... Koko naapurustonhan täytyy tietää että se oot just sinä eikä kukaan muu joka lähti pihasta
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
-
Mun fillari on siskon tallissa omakotialueella. On tapana lähtee liikkeelle ennen sianpieremää joten kyl mä sen tuuppaan kadulle, siinä startti ja samantien liikkeelle. Alkuun käynnistelin pihassa ilman kiireitä, sit kerran kysyin et huomasitko muuten et... HUOMATTIIN KYLLÄ KOKO PORUKKA ETTÄ LÄHDIT!
Miten pitkä tuuppausmatka, onko rakkinetta hankala työnnellä se matka?Rautahauli kirjoitti:Mun fillari on siskon tallissa omakotialueella. On tapana lähtee liikkeelle ennen sianpieremää joten kyl mä sen tuuppaan kadulle, siinä startti ja samantien liikkeelle. Alkuun käynnistelin pihassa ilman kiireitä, sit kerran kysyin et huomasitko muuten et... HUOMATTIIN KYLLÄ KOKO PORUKKA ETTÄ LÄHDIT!
tää yhteisö on tosi tiivis, tosiaan ainakin kolmen talouden olohuoneen/makkarin/keittiön ikkunat ovat noin 4-5metrin päässä siinä pihamatkalla omalta kämpältä autotielle.
- jorgegoodman
- Viesti:
Asun kerrostalossa ja minä kyllä ihan siinä omalla paikalla starttaan oli kello mitä lystää Kerran pihassa käyskenteli vanhempi faari omissa ajatuksissaan, paukautin pyörän tulille, faari hyppösi ainakin metrin ilmaan ja lisäsi kävelyvauhtiaan Mutta kyllähän se oikeasti pahaa tekee kun varhain aamulla siitä pyörällä lähtee ja tietää että herättää koko alueen ihmiset. Kesälomilla kun olin niin yksi bemari pihassa kyllä pikkasen ärsytti herättämällä minut joka haakelin aamu klo 06.00 ja lopulta aloin lomillakin herätä vaistonvaraisesti vähän ennen bemarin prutkutteluja, se kyllä oikeesti sapetti ja siksi kyllä ymmärrän että minua varmaan taloyhtiössä suorastaan vihataan, ainakin 6kk vuodessa
-
Mikäs ongelma siinä on,senkun työntää vaan ja lisää painetta pohkeeseen
Kohtelias pitää olla, mutta nöyristellä ei tarvi.
Jos toisen päivä menee pilalle 30sek "äänisaasteesta" niin silloin vika ei kyllä ole sinussa.
Meillä naapurissa koko viime kesä joka jumalan päivä louhittiin ja murskattiin päivät pääskytysten. Tästä ei valitettu, kun toi ihminen on sellainen valikoiva eläin.
Jos toisen päivä menee pilalle 30sek "äänisaasteesta" niin silloin vika ei kyllä ole sinussa.
Meillä naapurissa koko viime kesä joka jumalan päivä louhittiin ja murskattiin päivät pääskytysten. Tästä ei valitettu, kun toi ihminen on sellainen valikoiva eläin.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Herää kysymys, että jos on tuollaisia ongelmia että pitää työntää ennen kuin uskaltaa laittaa käyntiin niin mahtaako silloin olla liian äänekkäät putket?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
-
Mulla on omien mittausten mukaan pikkasen liikaa mökää. ...ja mun pitää myös nöyristellä ettei käy kun savolaiselle vormulakuskille; jään ilman tallipaikkaa.
Ei tarvi tökätä kun pihasta kadulle ettei se siihen vaivaankaan kaadu. Muutenkin vähän harkintaa kuinka tuppia kääntää aamuhämärissä.
Ei tarvi tökätä kun pihasta kadulle ettei se siihen vaivaankaan kaadu. Muutenkin vähän harkintaa kuinka tuppia kääntää aamuhämärissä.
Vaikkei itellä HDtä ole, niin kyllä mä ton kuramopon joka kerta liu'uttelen meitin OK-talon pihasta kokoojakadun risteykseen jos lähtö on ennen 10.00 aamulla tai klo 20.00 jälkeen. Toki helppo liu'utella kun mäki on Raumlaisittain tosi jyrkkä (koko asuinalueen korkeimmalla paikalla talo). Eli ihan vaan huomaavaisuuttani tuon teen. Mökästä ei ole tietoa, mutta lailliset putket siinä ei ole. Takasin en kyllä työnnä vaikka mitä kello olis. Niin hirvee hiki tulee. Pari kertaa kokeillu isukin historic-pyörän kanssa kun olen sitä omalle pajalle korjaamista varten hommannut.
Viimeksi muokannut jaa, 19:05 09.03.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No lähinnä oli kysymys vaan siitä että liikkuuko kovin kevyesti tollanen 300kilonen pyörä , onko teoriassa ainakin mahdollista sitä työntää hiekkapihatietä pitkin jonkunmatkaa. Kysymys on varsin aiheellinen varsinkin jos tuon aikoo tehdä monta kertaa kesässä. Itse olen kooltani ihan perusjässikkä, 181cm/97kg ja mitään kaltevuksia ei ole, tasasta kotopihalle saakka, myös se pieni pihatie on tasainen hiekkatie.Grasschopper1 kirjoitti:Mikäs ongelma siinä on,senkun työntää vaan ja lisää painetta pohkeeseen
Anteeksi jo valmiiksi, mutta eikö ne naura naurismaan aidatkin, jos jäyhä harrikkahemmo työntelee ehjää pyöräänsä mennen tullen.
Äänet sitä mukaa, että pääsee ajamalla kulkemaan.
Äänet sitä mukaa, että pääsee ajamalla kulkemaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Mä käyn vuorotöissä ja naapuritkin sen tietää
Kyllä pyörä pihassa startataan, ja aina ajetaan, mutta ei tuppia nurin käännetä asuinalueella eikä kaupungeissa. Avarammilla teillä voi sitten löylyttää jos siltä tuntuu, mutta yritän olla häiritsemättä naapureita töihin lähtiessä/palatessa. Onhan noissa vääntöä, hiljakseen liruttelee matalilla kierroksilla.
Harikka kirjoittaa asiaa. Vaikka asunkin haja-asutusalueella niin tuon mukaan on eletty eikä naapurit ole valitellu.
Kyllä pyörä pihassa startataan, ja aina ajetaan, mutta ei tuppia nurin käännetä asuinalueella eikä kaupungeissa. Avarammilla teillä voi sitten löylyttää jos siltä tuntuu, mutta yritän olla häiritsemättä naapureita töihin lähtiessä/palatessa. Onhan noissa vääntöä, hiljakseen liruttelee matalilla kierroksilla.
Harikka kirjoittaa asiaa. Vaikka asunkin haja-asutusalueella niin tuon mukaan on eletty eikä naapurit ole valitellu.
FXD -01
Aiemmin työnsin pyörän tallista ulos ja siitä kadulle 10 metriä.
Käänsin putket kadun suuntaisesti poispäin asunnoista.
Panin potan päähän, hanskat käteen, käynnistin ja poistuin samantien paikalta.
Tutustuin naapureihin paremmin.
Huomasin että hätyyttelevät naapuritalon pikkupoikia pois talomme nurmikolta pelaamasta.
Oma poika tuli kotiin itkien kun oli hätistelty pois kiipeilemästä (luvallani) talon pihapuusta jne.
Nyt työnnän pyörän ulos tallista.
Nyt käännän putket suoraan kohti naapureiden huoneistoja.
Käynnistän Shovelin.
Nyt annan käydä lämpöiseksi.
Sitten panen potan päähän, hanskat käteen, poistun paikalta kaartaen pihan poikki, kaikkien ikkunoiden editse...
Käänsin putket kadun suuntaisesti poispäin asunnoista.
Panin potan päähän, hanskat käteen, käynnistin ja poistuin samantien paikalta.
Tutustuin naapureihin paremmin.
Huomasin että hätyyttelevät naapuritalon pikkupoikia pois talomme nurmikolta pelaamasta.
Oma poika tuli kotiin itkien kun oli hätistelty pois kiipeilemästä (luvallani) talon pihapuusta jne.
Nyt työnnän pyörän ulos tallista.
Nyt käännän putket suoraan kohti naapureiden huoneistoja.
Käynnistän Shovelin.
Nyt annan käydä lämpöiseksi.
Sitten panen potan päähän, hanskat käteen, poistun paikalta kaartaen pihan poikki, kaikkien ikkunoiden editse...