"Hyviä" neuvoja aloittevalle Hd. miehelle...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

mörkö2

"Hyviä" neuvoja aloittevalle Hd. miehelle...

Viesti Kirjoittaja mörkö2 »

Nyt kun tässä on jo muutama ajokausi takanapäin ja toivottavasti useampi edessä... :mrgreen: niin voikin muistella hyviä ja käyttökelpoisia neuvoja joita kanssaharrastajat ja kylänmiehet Mörölle tuputtivat... :wink:

Ajoin Sporsterilla silloisen työpaikkani pihaan, niin sieltähän tuli heti matkapyörämiehen neuvo, että hanki tohon se muutossatsi 883 :arrow: 1200. No minähän heti moisen tilasin, 1800 km ajettuun, puoli vuotta vanhaan fillariin.... :lol: :lol:
Mitähän olis takuulle mahtanut käydä.. 8O

No sitte toinen neuvo, jota en tullut noudattaneeksi, oli että työnnä harjateräs läpi pakoputkista, niin tulee paremmat saundit ja kulkee kovempaa...

Ja kolmas aina käyttökelpoinen tulikin pyörättömän esimiehen taholta, että hanki iso Hd, ei tuo pikkuinen ole mistään kotoisin, eikä varsinkaan mikään Harley Davitsooni.... 8)

No "isokin" on sittemmin hankittu ja tähän olisi pitänyt yhden urheilututun mukaan laittaa ehdottomasti tiukempi nokka ja kaikkea muutakin viritystä..
Tottahan toki viritetään, varsinkin kun luotettavuus ei tällä(kään) hetkellä ole ihan huippuluokkaa ja Ruottissakin pitäis päästä tänä suvena käymään.....

Kyllä tää tasapainoilu on sitten vaikeeta..
Mahtaakohan muilla vastaavia olla :?:
ttopi
Viesti:

Re: "Hyviä" neuvoja aloittevalle Hd. miehelle...

Viesti Kirjoittaja ttopi »

Tässähän sitä jo onkin peruskliseet listattuna :-D

Yksi hyvä neuvo, olipa kulkupeli mikä hyvänsä on että ole tyytyväinen ja nauti omistamastasi laitteesta ja jätä muille stressaaminen siitä millainen mielikuva ja stereotypia Harrikkaan tulee kuulua :-)

Lopuksi: Pidetään se kumipuoli alaspäin!
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...

Old is not Dead!
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Älä tee mitään, mitä muut ehdottaa, vaan päätä itse mitä haluat. Pyörähän on sun oma, et kai sitä muille rakentele. Paskat mitä muut ajattelee. Sinä päätät.
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

ehdottomasti pitää lyhyemmät iskarit laittaa ja sivukilpi
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Turre kirjoitti:ehdottomasti pitää lyhyemmät iskarit laittaa ja sivukilpi
Ja näiden lisäksi lokari sahata strutsien kohdalta poikki tai mieluummin koko strutsit poikki - tämä ei laske pyörän arvoa kuin 2-3000 euroa :lol: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jantsu

Viesti Kirjoittaja jantsu »

No mä olen pienestä pitäen tykänny rassata autoja, niin tuottaa kyllä suunnattomia vaikeuksia olla rassaamatta ekana kesänä tuota pyörän tekniikkaa. Mutta ensi talven suunnitelmissa on jo päivittää vähintään tuo kaasari ja putsari, ehkä sytkäkin. Putki on jo olemassa :lol: Ulkonäköön vaa lisää nahkaa ja kromia :P
Heritage -96
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

ja hakeudu kaikille ajoharjoittelukursseille mihin mahdollista, ajamalla ei opi, ja kun ei o kokemuksella hankittua "silmää", ni sitä ei oo, nopeat pysäytykset, (10 metriä mustaa, mol. pyörät lukossa, osuuko samalle viivalle)), ), nopeat väistöt/kiihdytykset, ymym,, niitä ei voi opetella liikenteessä, (toivottavasti ei tarviikkaaan koskaan,),
älä yritä kovalla sateella pitää tiekoht. nopeutta jos hirvittää, aina jonkun luupään letkan keulassa pitää näyttää ettei pelota, aja huoltsikalle pidä paussi yleensä sade lakkaa 5minsan päästä soita puhelimella että oot tulossa etti kaverit huolestu,
kiihdytyksessä ei häviä busalle viittäkään metriä 50kymmenellä, vaik japski miehet kuvittelee eli nopeutta riittäää,
otin just sivukilven pois ku haittas laukkua, orkkis peli ei sitä kaipaa eri asia jos kustomoitu "hanuri",
pikkupeilit mistä ei nää mitään ja pikku vilkut (ledeistä en tiedä ovatko kirkkaammat), joita ei kukaan nää H.vettiin ja orkkikset takas, (osta brassifillari erikseen),
harj. pyörän siirtelyä muutenkin kuin istualtaan "potkimalla", kaveri voi jeesata ettei kaadu,
kunnon asu (paitsi helteellä sortsit ja puukengät)),,, hanskat hyvät tai nivelet paukkuu 5kymppisenä,
tälläsia "itsestäänselvyyksiä" sanoo gonat,, tuli mieleen,
mörkö2

Viesti Kirjoittaja mörkö2 »

Neuvoja on pyörien suhteen tosiaan tullu kaikenmoisia... :D

Ainoat muutokset, jotka on meidän isompaan (02 Lowraideri) tehty, on Vance/Hines putket ja valmiiksi ollut hyvin hengittävä ilmanputsari. 8)
Itse halusimme moiset putket ja ainoastaan äänien vuoksi, orggikset olivat meinaan TOSI puhisijat... :mrgreen: (tallella ovat nekin, jos katsastamaan joskus joutuupi)

Rouva on sporsterinsa kanssa niin tiukkana, ettei tankinsuojatarraa kummempaa tingeltangelia hänen pyöräänsä asennella, ja mikäs siinä, säästyy rahnaakin... :lol: :lol:
Vaikee olis mennä muutossatseja ehdottelemaan....
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Less is more....
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Joskus viime vuosituhannella kun olin todella aloitteleva H-D -mies ja kerroin olevani menossa ostamaan harrikkaa, yleisin neuvo oli jättää tuhlaamatta rahoja ameriikan paskaan... Erityistä huolta aiheutti kun sportsteri jota olin ostamassa tuli ainoaksi ajoneuvoksi ja osittain lainarahalla.

En tiedä, ehkä se oli hyväkin neuvo. Korolla olis varmaan tarjonnut tasasemmat kyydit... No, tyhmyydestä sakotetaan.
Viva Knievel!
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

s&s kirjoitti:Joskus viime vuosituhannella kun olin todella aloitteleva H-D -mies ja kerroin olevani menossa ostamaan harrikkaa, yleisin neuvo oli jättää tuhlaamatta rahoja ameriikan paskaan... Erityistä huolta aiheutti kun sportsteri jota olin ostamassa tuli ainoaksi ajoneuvoksi ja osittain lainarahalla.

En tiedä, ehkä se oli hyväkin neuvo. Korolla olis varmaan tarjonnut tasasemmat kyydit... No, tyhmyydestä sakotetaan.
Mulle kans sanottiin kun ekaa harrikkaa olin hankkimas, että kannattaako semmoseen räpättiin rahoja tuhlata 8O . Isävainnaakin sanoi, että yhtään reissua et tee ilman remonttia. Enpä kuunnellut moista, ja kohta kymmenen vuotta räpättiä ajanu naama leveessä hymyssä :mrgreen:, eikä oo tarvinnu joutavia ruuvailla, hienosäätöä vain 8) .
Harrikka on järkiostos: On hyvän näkönen, pitää hyvin hintansa, menee vähällä bensalla, varaosat suht halpoja ja kaikkia saa vieläpä monenlaisena vaihtoehtona, erottuu massasta(ainakin jos hiukan rakenneltu), ja on mukava ajaa, vaikka ei aivan kehityksen kärkipäässä olekkaan. Mitäpä sitä pyörältä enempää tarttis toivookkaan, kun tuota tehoakin on sen verran että muun liikenteen seassa pysyy, ja ylinopeus-sakotkin saa taajamassa tarvittaessa :lol: .
-90 FXR Super Glide
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:36 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

I'll drink to that.

Tänään tulee päivälleen 20 vuotta ekan HD:n ostosta ja mulla on se vieläkin.
Illalla iso lasi konjakkia sen kunniaksi.
Loud valves save lives
lyhdet

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Selvä provohan kymysys on, mutta, sanotaan muille näin, elä ja tee niinku itestä tuntuu, mikään pakko ei oo seurata ..................jumeja, elä , elä , elä.................elä omien ehtojesi mukaan, pahinta on se jos sua ohjaa mikä vaan ku ite.
lyhdet

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Tohon että on ollut 20v, niin mulla on ollut yli 30v, mitä sitten, naapuri osti viimekesänä hteen, olin kateellinen sille hänen onnellisuudestaan.
Samantien se on yhtä kova htmän ku meikäkin, mitä välii onko mopo ollut 1v tai 100v, kaikki on yhtä hyviä onko ht ollut päivän tai kymmeniä vuosia, yks juttu, naisille, lihottaako htn päällä istuminen?
Vastaa Viestiin