paras teltta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Peeppe
Viesti:

Re: paras teltta

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Ymmärrän kyllä jos asuu teltassa kesät talvet, sen pitää olla parasta laatua mitä rahalla saa.
Mun mielestä halpakin teltta voi olla hyvä, mulla on sellanen Kiiruna niminen oisko 3-4 hengen 3 rallia käyty ym retkiä satunnaisesti, vesikään ei ole tullut sisään sateella ja vetoketjutkin vielä toimii, eikä ole hassumman näköinenkään, ja on siinä katoskin oviaukon edessä, teltta maksoi muistaakseni 28 € n. 4 vuotta sitten, aion sitä käyttää myös tulevana suvena.
Tämä vaan mun mielipide ja yksi vaihtoehto.
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Vallu kirjoitti: Ja oikein tosissasiko väität, että se mahtuu Electran orkkis sivulaukkuun? Kerros paketin mitat.
Tämä ainakin sopii sivulaukkuun irrallisena ja kepit takaboxiin. Muistaakseni olen kyllä saanut koko paketinkin joskus sopimaan sivulaukkuun, mutta silloin tarvii pakata tosi huolellisesti, mutta ainakin kokoontumisista poislähtiessä ei ole siihen kannatusta kun sen joutuu yleensä kotona laittaan kuivumaan kuitenkin! Ja tuo eteinen on oikwin mukava olla olemassa jos satuu sateisempia kelejä niin ei ne pisarat heti ole sisällä kun ovea raottaa....
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
toro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toro »

Moro
5 vuotta olen käytellyt tiipii mallista telttaa,

viime vuonna hankin tälläisen enklannista:
http://www.backpackinglight.co.uk/shelters-3/WG101.html" onclick="window.open(this.href);return false;
elikkäs tuon mega horn II mallisen

nopea pystyttää, saa selkä suorana vedettyä ajokamat päälle sateellakin,
tässä on näppärä sisäteltta hyttysverkolla, painaa 4.5 kiloo

Toro
When i want your opinion, I'll give it to you
Al Capone
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Turre kirjoitti:Tyypillisesti telttojen koot ilmoitetaan vaelluskäyttäjille kun he voi jättää rinkat ulkopuolelle ja toisaalta teltan koko eli samalla paino halutaan pitää minimissään. Prätkäkäytössä tämmönen tuntuu helposti ahtaalta. Eli yhdelle mopoilijalle kahden hengen teltta, kahdelle kolmen jne.

Toisaalta pieni pakkauskoko helpottaa mukaanottamista.

Itsekantavuus on hyvästä. Eli että teltta pysyy kasassa pelkkien kaarten avulla. Helpottaa lopullisen pystytyspaikan zoomailua.

2-kerrosrakenne lisää mukavuutta; lämpimämpi ja toisaalta kondenssikosteus poistuu helpommin.

Sit tietysti pientä oviaukon suojaa yms.olis hyvä olla.

Mutta teltan rakenteen pitäis olla siinä määrin simppeli että pystytys ja purkaminen käy nopeesti.

Materiaalien vedenpitävyyksistä olen valitettavan huonosti kouluttautunut, mutta usko on että ns. vaelluskäyttöön tehdyissä asia on kunnossa.

Mielellään yrittäis ostaa laadukasta, kestävää tavaraa.

Näillä perusteillä oma valintani: http://www.moontrail.com/msr_hubbahubba.php

Huono puoli tässä että sisäteltta pystytetään ensiksi ja ulkoteltta heitetään sit päälle. Ikävä juttu kaatosateessa. Mutta kaikkia ominaisuuksia hankala saada yhteen tuotteeseen, ainakin niin ettei hinta karkaa älyttömäksi.
Mun telttavalintani, tuo aeimmin esitelty Halti on sellainen, että sen pystyttää kaatosateessakin ilman että teltassa on vedet sisällä. Mä pidän sen suht suurikokoisen pakkauksen erillään muista tavaroistani ja sateessa operoidessa aloitan teltan pystytyksestä vielä sade- ja ajokamat päällä. Sit kanoottisäkki sinne telttaan ja ukko perästä. Mukamas kolmen hengen teltassa mahtuu yks just ja just vaihtamaan sadekamat ja nahkat muihin vaatteisiin, siinä sivussa kun laittelee puhallettavan patjan (!) ja makuupussin valmiiksi. Hyvä järjestys asioissa on a ja o. Vaikka sattuisi tulemaan rallin tapahtumateltalta vähän väsyneempänäkin, on syntynyt mahdollisuus että herää aamulla lämpöisestä makuupussista. Ja vastaavasti sadeaamuna märkä ja ehkä kurainenkin teltta menee omaan pakettiinsa viimeisenä kun kaikki kamat on pakattu ja vaihdettu teltan sisätiloissa. Välineen hinta e ole vuosien jälkeen merkittävä juttu, teltan ostohinta on tullut kuoletettua moneen kertaan ja parhaiten just silloin kun on "hotelli" ja "leirintä" vaihtoehdosta tullut valittua jälkimmäinen, koska välineet olivat riittävän hyvät.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Luna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Luna »

Onko kellään kokemuksia HD Camp teltoista eli sellaisista joiden kasaaminen ja purku tapahtuu muutamassa minuutissa? TMG Vaasassa moisia aikoinaan myi mutta firmaa ei enää ole ja en löydä mistään tietoa asiasta.

-Luna
FXSTD -00
WM69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Mulla on satunnaismajoituksessa käytössä Halti Cavity- teltta. Kahdelle se on liian pieni, mutta yksiönä menettelee. Pienihän tuo on, mutta kompaksi pakkauskoko ja kevyt. Jos ei teltalla muuta käyttöä ole niin nukkumaan tuolla kyllä pystyy. Aika aerodynaamisesti sinne joutuu sisään könyämään, jalat edellä tännekin, ja aina en ole edes osunut oviaukkoon sisään mennessä... :D
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Luna kirjoitti:Onko kellään kokemuksia HD Camp teltoista eli sellaisista joiden kasaaminen ja purku tapahtuu muutamassa minuutissa? TMG Vaasassa moisia aikoinaan myi mutta firmaa ei enää ole ja en löydä mistään tietoa asiasta.
-Luna
Tarkoittanet näitä sateenvarjotelttoja. Eipä ole missään näkynyt. Mulla on sellanen vanha vielä käytössä ja hyvä onkin. Ainoa vika, että paketin pituus on n. 70cm.
Kuva LIFEMEMBER
Seamaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

Mielenkiintoinen threadi, ja ajankohtainen.

Mitä eroa on vaellusteltalla ja retkiteltalla, muuta kuin 600eur hinnassa?

Tuo hilleberg jota moni suosi on helv...tin kallis, yli 800€ teltasta. Hyvä se varmasti on!

Paras vastine rahalle ja bikerille:

Jack Wolfskin Termite II XT kupoliteltta 2 kerros rakenne hengittää
2.90 kg / 56 x 18cm

199€
Viimeksi muokannut Seamaster, 17:17 08.04.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
Vallu
Viesti:

Erilainen telttakonsti mitä olen aika usein soveltanut, esim. Supereissa jos reissun aikana muutoin majoitutaan hotelleihin, on hankkia todella halpa teltta ja jättää se sitten kämppäriin. Kyllä nekin on jopa pari sadepäivää kestäneet. Teltan kaveriksi voi myös jättää 9 euron telttatuolin.
Kuva LIFEMEMBER
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Vallu kirjoitti:
Luna kirjoitti:Onko kellään kokemuksia HD Camp teltoista eli sellaisista joiden kasaaminen ja purku tapahtuu muutamassa minuutissa? TMG Vaasassa moisia aikoinaan myi mutta firmaa ei enää ole ja en löydä mistään tietoa asiasta.
-Luna
Tarkoittanet näitä sateenvarjotelttoja. Eipä ole missään näkynyt. Mulla on sellanen vanha vielä käytössä ja hyvä onkin. Ainoa vika, että paketin pituus on n. 70cm.
Tarkoittanet jotain tämän tyyppistä? -> http://www.louis.de/_1019edc52e67f1aabe ... r=10002222" onclick="window.open(this.href);return false;

Olin jo itse tuollaista ostamassa, mutta kiire kun oli niin marssin halpahalliin ja ostin jonkun halpisteltan. Toimiva tosin on sekin ollut, menee pieneen tilaan ja on pitänyt vedenkin ulkopuolella. :)
H-D Softail Custom 1998
Doc

Viesti Kirjoittaja Doc »

Seamaster kirjoitti:Mielenkiintoinen threadi, ja ajankohtainen.

Mitä eroa on vaellusteltalla ja retkiteltalla, muuta kuin 600eur hinnassa?

Tuo hilleberg jota moni suosi on helv...tin kallis, yli 800€ teltasta. Hyvä se varmasti on!

Paras vastine rahalle ja bikerille:

Jack Wolfskin Termite II XT kupoliteltta 2 kerros rakenne hengittää
2.90 kg / 56 x 18cm

199€
Hyvä vaellusteltta on kevyt, menee pieneen tilaan käärittynä, kestää kovia tuulia ja kestää käyttövuosia, pitää vettä vielä vanhanakin. Jos näitä ominaisuuksia arvostaa voi maksaa kalliimman hinnan.
Halvemmassa perus retkiteltassakin saa varmasti yhtä hyvät unet ja paljon halvemmalla.
FXDC -12
Vallu
Viesti:

Luna kirjoitti:Onko kellään kokemuksia HD Camp teltoista eli sellaisista joiden kasaaminen ja purku tapahtuu muutamassa minuutissa? TMG Vaasassa moisia aikoinaan myi mutta firmaa ei enää ole ja en löydä mistään tietoa asiasta.-Luna
Osuipa silmään firma nimeltään: http://www.mokkimies.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Siellä näyttäisi olevan näitä PopUp-telttoja.
Kuva LIFEMEMBER
Vallu
Viesti:

Ja vielä tällainenkin ihme: http://www.mokkimies.com/mil-tec_neljan ... idi_teltta" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos kenelläkään siitä kokemuksia. Ainakin mahtuisi seisomaan.
Kuva LIFEMEMBER
John Doe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja John Doe »

http://www.khyam.co.uk/detail.asp?p=335&product=Biker" onclick="window.open(this.href);return false;
tuollasta olen viimevuosina mukanani raijannut. Itse pidän, nopea pystyttää ja purkaa. Tilava.

jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Vallu kirjoitti:Erilainen telttakonsti mitä olen aika usein soveltanut, esim. Supereissa jos reissun aikana muutoin majoitutaan hotelleihin, on hankkia todella halpa teltta ja jättää se sitten kämppäriin. Kyllä nekin on jopa pari sadepäivää kestäneet. Teltan kaveriksi voi myös jättää 9 euron telttatuolin.
Hyi Vaaria!
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin