4 vaihteinen BT

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

silakka
Viestit: 26
Liittynyt: 11:01 18.12.2005.
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja silakka »

Hommasin Shoveliin Tamer kytkin sarjan,mitenkä tapahtuu asennus? Kytkin on purettu.Löytysköhän jostain kuvaa/ohjeet mitenkä asennetaan?
Avatar
Springer
Viestit: 471
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja Springer »

Oiskos ohjeet tuolla:

http://www.jpcycles.com/instructions/pdf/620-685.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
ttopi
Viestit: 224
Liittynyt: 21:16 24.01.2011.
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: 4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja ttopi »

Oliko tällä Tamerilla hyvä vaikutus?

Mietintässäni on vaihtoehtoina kytkimen vaihtaminen Primera Primo Pro Clutch -kytkimeen tai sitten tämän Tamerin hommaamista nykyiseen kytkimeen. Tarkoituksena olisi helpottaa vapaan löytymistä ja poistaa kytkimen satunnainen nykiminen kytkintä käyttäessä liikkeelle lähdettäessä.
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...

Old is not Dead!
113 cid
Viestit: 348
Liittynyt: 20:14 13.01.2005.
Paikkakunta: Waterbay area

Re: 4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja 113 cid »

Tamer poistaa kytkimestä maljan ja navan välisen päittäisvälyksen. Malja pyrkii ulospäin kytkintä painettaessa.

Nykiminen kytkimessä aiheutuu joko epätasaisesta jousikuormasta -> säädä kytkinjouset siten, että kytkimen painelevy liikkuu tasaisesti kytkimen irroittaessa.
Tai sitten maljassa tai navassa on kulumaa joka estää kytkinlevyn tasaisen liikkeen irroitus / kytkentä vaiheessa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: 4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Barnetin Scorpion kytkin on myös hyvä vaihtoehto.
sekatyömies
Viestit: 37
Liittynyt: 13:27 30.01.2004.
Paikkakunta: Pinsiö
Viesti:

Re: 4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja sekatyömies »

Jos tasaista jousikuormitusta haetaan, niin päivitys erillisistä jousista levyjouseen on paikallaan.

Tässä esimerkkisarja:
http://www.debrix.com/Diaphragm-Clutch- ... 540-vt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Samalla tulee vaihdettua mahdollisesti pintansa menettäneet tapit uusiin.

Minulle kaveri sorvas osat alumiinista ja levyjousen hain Mr.Moorelta. 80-luvun softailissa oli samainen jousi käytössä.

Toimii.

Edit: laitetaas vielä linkki kotimaisen "kuuman pyörän" sivuille. Sieltä löytyy kapistus, joka minulla on myös kytkimessä:

http://www.hotbike.fi/kauppa/contents/fi/p1701.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ja kattoo taakke kuski meijerin kun näköö iisiraiderin" -Rehupiikles-
Avatar
ttopi
Viestit: 224
Liittynyt: 21:16 24.01.2011.
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: 4 vaihteinen BT

Viesti Kirjoittaja ttopi »

Tässä on alkanut kypsyä ajatus, että vaihdan mieluiten kytkimen toiseen kuin lähden laittamaan lisäosia. Sittenpä vaan tuleekin valintojen maalla eteen... BDL Competitor, Barnett Scorpion vaiko Primo Pro Clucth... Primo näyttäisi olevan noista edullisin, mutta mikä olisi se kustannustehokkain ja muutenkin varma valinta?
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...

Old is not Dead!
Vastaa Viestiin