norsunkorva kirjoitti: Tilatun remmin merkkiä tiedustellessani sanoi etteivät niitä ihan halvimpia oo tilailleetkaan. Kuulemma näitä on laitelleet..lie joku "keskitason" laatuinen

?
Jäi tämä hihna-aihe sen verran vaivaamaan, että piti vähän googlata:
1. sinulla nyt oleva hihna lienee "niitä halvimpia" ja halvin 160 USD ostopaikka ehkä tässä:
http://www.phatperformanceparts.com/Pro ... TS&CartID=" onclick="window.open(this.href);return false;
- joku kauppasi samaa egayssä 180 USD ja siinä oli hintalappu 250 usd
- saman tavaran hinta voi siis olla mitä vain myyjästä riippuen - se voi olla halpa tai keskihintainen/tasoinen
2. Hotbike myy Gates-hihnaa n. 265 eur
3. Englannista viralliselta diileriltä orggis 305 eur
4. Kuopiosta orggis 360 eur
Tässä on minun mielestäni aika vaikea ymmärtää keskihintaisen/-tasoisen ostamista ja asentamista, jos hintaero alkuperäiseen on esim. 100 euroa ja kyse on päivittäisestä käyttöpyörästä. Etenkin kun asentaminen ja pajalle vienti, mahdolliset hinaukset ja käyttökatkos yms. kaikki muu on se mikä tässä lopulta maksaa, ei se hihna.
Minä hankkisin vastaavassa tilanteessa uuden orggishihnan ja veisin myyjälle vaihdettavaksi siihen ei konkurssia - hintaan. Tai yrittäisin jopa ehdotella, että pannaan vahinko puoliksi, "minä ostan hihnan ja te vaihdatte".
Myyntipyörään voi sitten helposti panna sen "nämä ei ole niitä halvimpia ja näitä on asenneltu" -jargonilla höystetyn hihnan.
Ihmetyttää sinänsä, että miksi noin uuteen pyörään on jo kertaalleen vaihdettu se halvin hihna
Minulla oli tuossa vm. 1988 Electra, jossa oli 65 000 km mittarissa ja orggis hihna H-D logolla paikoillaan, eikä yksikään hammas ollut vielä lohkeillut, kun pyörittelin hihnan läpi nostopöydällä. Samoin '89 ja '94 Ultrissa ovat orggishihnat paikoillaan, nämä tosin vähemmän ajettuja. Eli jos näistä voi päätellä, orggis hihna kestää 25+ vuotta ilman haavereita.