Välillä täristää...

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

AnttiM
Viestit: 141
Liittynyt: 12:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Mistä johtuu... Wide Glide 2011
Välillä tuntuu jalkoihin selvä tärinä, välillä aika kovanakin.
Tänään taas aamulla ajaessa ei mitää, pehmeä käynti.

Eikös näissä ole joku asentotunnistin
Voiko sitä itse tarkistaa mitenkään, vai meneekö testeri hommiksi ?
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Eiköpä ne tärinät ilmaannu aina samalla kierroslukualueella. Välillä Sulla on vitonen, nelonen tai kutonen, mutta kun kierrosluku osuu tärinäalueelle niin siinä sitten tärisee.
Vai onko se tärinä niin kova, että toinen sylinteri olisi pimeänä - siis varsinainen horkka?
Ei tärinöihin mitään anturia ole.
Kuva LIFEMEMBER
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Täristä meille niin katotaan. 0442699868
AnttiM
Viestit: 141
Liittynyt: 12:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Kateltiin tärinöitä ja yhtenä epäilyn kohteena oli eturipustus kumi.
Voisko joku uudehkon dynan omistaja kurkata omastaan,
että tuleeko kumin ottaa yläosastaan kiinni runkoon kuten kuvassa on ?

Kuva
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Avatar
lakeudenmies
Viestit: 58
Liittynyt: 23:16 17.01.2011.

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja lakeudenmies »

EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA KOSKETTAA RUNKOON!

Virallinen Service Bulletin ( SB M-1324 , 250kb pdf ) aiheesta:
https://www.box.com/s/15d6d8edf75569ee6c4f

Noin 1mm pitäisi MoCo:n mukaan olla vapaaväliä massapalan ja rungon välissä siinä yläpuolella. Jos ei ole niin lattaviila käteen SB:n ohjeen mukaisesti!

WideGlide:n ja FatBob:in ajatellaan täristävän enemmän myös siksi, että niissä on (sama) painava ja pitkä vaimenninsysteemi. Mulla auttoi lyhyemmät sliparit paljon. FLD:n tosi pitkä änkkäri on vielä oma tapauksensa, jota toi Service Bulletin käsittelee erikseen omana osionaan.
Viimeksi muokannut lakeudenmies, 21:15 09.06.2013.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Diaknoosi taisi sattua kohdilleen. Viilaa tai uus pala. :lol: :lol:
Avatar
lakeudenmies
Viestit: 58
Liittynyt: 23:16 17.01.2011.

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja lakeudenmies »

Noita etuvaimennuskumeja joskus kun olen tiiraillut uusista ajamattomista pyöristä liikkeen lattialla, niin useimmat jo valmiiksi lysyssä.. 8O
ristohannula
Viestit: 5
Liittynyt: 11:50 30.04.2010.

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja ristohannula »

Lisää löylyä tärinään. Ajelen Road Kingilla, ruiskuversio ja käynnistyksen jälkeen 70 km:iin saakka pyörä toimii kuin unelma. Sitten käyntiääni alkaa muuttua jurisevaksi ja tärinät selkeästi lisääntyy melkeinpä häiritseviksi jopa HD-miehelle. Onko vastaavia kokemuksia ja ajatuksia, mistä moinen johtuu ja mitä asialle voisi tehdä. Itse olen ajatellut ilmiön liittyvän moottorin lämpötilan ehkä liialliseenkin nousuun, tosin moottorin tai öljyn lämpöä en ole mitannut. Pakoputkina Rushin Big Louiet, sytytystä ei ole säädetty millään vempaimella.
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Onko sama oire kaikilla vaihteilla, siis eri kierrosluvuilla? Oletko varma, että jurinat tulevat koneesta? Ei laatikosta, enskasta, muualta?
Kuva LIFEMEMBER
ristohannula
Viestit: 5
Liittynyt: 11:50 30.04.2010.

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja ristohannula »

Kaikilla vaihteilla samoilla kierrosluvulla ilmaantuu jo melko pienillä kierroksilla. Tyhjäkäynti on ok mutta kiihdyttäessä tärinä tuntuu kaikilla vaihteilla samanlaisena ja kylmään moottorin verrattuna ilmenee takapuoli- ja korvatuntuman lisäksi myös nopeusmittarin viisarin tärinänä ja lisäksi tuntuisi, että muutama hevosvoima puuttuisi. Jostain luin, että moottorin teho pienenee moottorin lämmittäessä ottoilmaa, jolloin sen sisältämä happimäärä vähenee. Mutta että tuollainen ilmiö johtaisi lisääntyneeseen tärinään, oiskohan mahdollista.
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mutta että tuollainen ilmiö johtaisi lisääntyneeseen tärinään, oiskohan mahdollista.
Ei!
Onko tämä ilmiö siis ilmaantunut hiljakkoin vai onko se ollut alusta asti? Siis onko se Sulle uusi peli?
On melkoisen vaikea kuvitella näin netin välityksellä mistä on kyse. Jos Harrikat on Sulle outoja pelejä, niin pyydä että joku kokeneempi tutkii sen.
Kuva LIFEMEMBER
ristohannula
Viestit: 5
Liittynyt: 11:50 30.04.2010.

Re: Välillä täristää...

Viesti Kirjoittaja ristohannula »

Neljäs kesä menossa pyörällä, mutta kiinnitin huomiota asiaan vasta tämän kesän pitkällä reissulla. Näin jälkeen päin ajateltuna on voinut olla lievempänä aiemminkin. Taidanpa noudattaa neuvoasi ja turvautua asiantuntijaan. Kiitokset neuvoista.
Vastaa Viestiin