Fat Bob (FXDF) takalokasuoja

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Jogha
Viesti:

Fat Bob (FXDF) takalokasuoja

Viesti Kirjoittaja Jogha »

Sirompi lokasuoja kummittelee mielessä. Löytyyköhän valmiina kun itselläni ei taito riitä tekemiseen :( Tuommoinen FXDBA:n tyylinen. Ei sopinne Street Bobin suoja sellaisenaan, kun Fat Bobissa leveämpi rengas?
Fat Bob 2010, Stage 1
Karra
Viesti:

Re: Fat Bob (FXDF) takalokasuoja

Viesti Kirjoittaja Karra »

Nykymallisen Wide Gliden lokari sopii suoraan Fat Bobiin. Lokarin tukirautojen päällä olevat suojapellit ovat
Wide Glidessa lyhyemmät joten ne kannattaa hankkia samalla. Voi olla että selviät vakioiskareilla, mutta minä vaihdoin samassa yhteydessä takavaimentimet jäykempiin Progressiven vaimentimiin koska FXDWG:n lokari tuli lähemmäksi rengasta.
Karra
Viesti:

Jos tämä vaihtoehto kiinnostaa niin OEM-osanumerot ovat:
60519-10 FENDER,RR PRIME (maalaamaton)
59461-10 COVER,LH/FNDR SUPRT,GLOSS BLACK
59459-10 COVER,RH/FNDR SUPRT,GLOSS BLACK
Jogha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jogha »

Karra kirjoitti:Jos tämä vaihtoehto kiinnostaa niin OEM-osanumerot ovat:
Kiitoksia ! Aletaampas googlettelemaan...
Fat Bob 2010, Stage 1
Veltsu

Viesti Kirjoittaja Veltsu »

Hei!

Olen alan uusi harrastaja ja sitä myöten myös palstalla uusi. Minun pyörä on myös Fat Bob vm 2009 ja kiinnostaisi tuo takalokasuojan vaihto. Edelliset viestinne antoi paljon apua ja löysin myös muutaman vastaavan viestiketjun USA sivuilta.

Mutta itse kysymykseni, minkälaiset viritykset teitte takalampun ja vilkkujen suhteen?

Olen miettinyt laittaa Kellermanin led yhdistelmät mutta toki orggis vilkut + takavalo vaihtoehtona. Haluaisin kuitenkin mielelläni säilyttää mahdollisuuden laittaa tarvittaessa irroitettavan sissy/tarakkayhdistelmän kiinni.

Samaan syssyyn laitan myös rekisterikilven sivulle mutta siinä ei oikeastaan ole muuta kuin vetää kilvelle sähköt valoa varten.
Karra
Viesti:

Moi,

Alkuperäinen johtosarja kulkee takalokasuojan sisäpuolella ja on helpohko katkaista alkuperäisen lampun takana olevasta piirilevystä. Johtosarja on toisesta päästä pikaliittimellä penkin alla kiinni joten irtoaa helposti kokonaisuudessaan alkuperäisen lokasuojan kanssa. Johtojen värikoodit:

https://app.box.com/shared/hs9fpx2jcra3jf2z99zo" onclick="window.open(this.href);return false;

Kellermannien mukana tulee hyvät ohjeet vilkku/lamppuyhdistelmien vastaavista värikoodeista, oikeastaan ainoa hankaluus on se, että vilkkujen pienuudesta johtuen myös johdot ovat melko ohuet.

Alkuperäisen johtosarjan laitoin komponenttiliimalla lokasuojan sisäpuolelle kiinni ja lokasuojaan reiät vilkku/valoyhdistelmille. Sähkäliitäntöjen laittamista kannattaa miettiä hetki ennen tekemistä, minä tein polyuretaanilevystä erillisen lyhyen sisälokasuojan kuumailmapistoolilla muotoilemassa vanhan johtosarjan ja uusien liitäntöjen suojaksi mutta varmaan helpompikin ratkaisu on. Jälkikäteen mietin, olisko johdot saanut vedettyä suoraan penkin alla olevasta liittimestä jatkamalla vasemman ja oikean puolen lokasuojan ulkopuolelta sivusuojarautojen takaa jolloin välttyisi lokarin sisäpuoliselta asennukselta.

Minulla oli alkuperäinen FXDF:n irrotettava sissy (ilman tarakkaa) pyörässä, pulttijako oli "dyna-vakio" eli sama kuin alkuperäisessä lokasuojassa, joten sissy meni sellaisenaan kiinni uuteen lokasuojaan.

Lokasuoja tulee sen verran alemmas että vakioiskunvaimentajat sain ainakin itse laittaa jäykimpään asentoon.
Veltsu

Viesti Kirjoittaja Veltsu »

Moi,

Kiitokset vastauksesta.

Pitääkin miettiä noita johdotuksia. Alkuperäisessä WG:ssä näyttäisi olevan lisänä tuollaiset ohjaimet noille johdoille tuonne sivuille. Ao viestiketjun räjäytyskuvassa näkyy:

http://www.hdforums.com/forum/dyna-glid ... dware.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Näyttäisivät muuten listaavan noiden mainitsemiesi osien lisäksi myös:

60936-10 Inner Bracket x2
11896 Spacer x2

Linkki: http://www.hdforums.com/forum/dyna-glid ... t-bob.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin en ihan ymmärtänyt noita keskusteluita lukiessa tarviiko noita WG:n bracketteja mihinkään jos vilkut tulevat eri paikkaan kuin alkuperäisessä. Nuo spacerit pystyy toki myös korvaamaan omilla virityksillä.

Ajattelin muuten jättää nuo suojapellit ainakin alkuun laittamatta (kuten uudessa Street Bobissa), koska niiden hinta on mielestäni turhan kova "koristeiksi" ja ulkokö miellyttää ilmankin.

Unohtuikin mainita, että pyörässäni on jo asennettuna Progressive iskarit, joten pitäisi olla tuolta osin kunnossa.
Miki71

Viesti Kirjoittaja Miki71 »

Karra kirjoitti:Jos tämä vaihtoehto kiinnostaa niin OEM-osanumerot ovat:
Olisiko kenelläkään kuvia kyseisillä varaosanumeroilla olevista lokasuojista? Mistä olette lokasuojia tilanneet?
Hutsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hutsi »

Mistä noita osia vois kysellä? Tietenkin nettikauppakin olisi hyvä, mutta mielellään euroopassa.
Road King Classic -04
ex. FXDF -11
Vastaa Viestiin