Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Pari ajokautta hintaansa ja säädettävyytensä nähden fuelpak toimi ihan ok, kunnes vaihdoin talvella todella äänekkäät shortshotsit huomattavasti mielyttävämpi saundiseen blackout 2-1 putkeen, toiveena myös alaväännön lisääntyminen, mikä mielestäni myös tapahtuikin Mutta sitten fuelpakkiin uusi kartta ja lambda eliminaattorit kiinni, ajamisestahan ei tullut yhtään mitään, tasakaasu nykii, paukkuu putkessa ja aivastelee putsarissa, eliminaattorit pois, helpotti ehkä aavistuksen, kartan tarkistusta 100 kertaa eikä apua, sähköpostittelua V&H asiakaspalvelun kanssa(ei mitään kovin jouhevaa toimintaa, suoraan sanottuna aivan perseestä)lähettivät pari eri karttavaihtoehtoa, testailua, kalibrointia, ei apua. Tultiin siihen tulokseen että nappaan fuelpakin pois ja kattellaan kuinka pyörä sitten toimii, no sehän toimii ihan normaalisti ilman fuelpakkia. Taas tuhannen kerran sähkopostia V&Hlle, kyselivät fuelpakin sarjanumeron ja ostopaketin numeron, lähetin tiedot, vastauksena tuli että yksikkö on vanha, milloin ja mistä ostettu, nämä tiedot kun lähetin, ei V&H ole kuulunut enää mitään kyselyistä huolimatta, että sellainen fuelpak seikkailu. Kysymys kuuluukin uskaltaako ajella ilman tuota fuelpakkia kun on vaihdettu putki ja K&N kartiomallinen vapari ilmansuodattimeksi, ettei käy liian laihalla...kykeneekö oma ecu säätämään seosta siedettävälle taholle? PCV ja dynosäätö lienee seuraava etappi
XL 1200N -08, Stage 1,
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower
76HP 112NM.
Harley Davidson: The most efficient way to turn gasoline into noise without the side effect of creating horsepower
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Mulla oli sert ja oli epäonnistunut palikka. Kävin Dyno-Might Espoo (erikoistunut hd/pcv hommmiin) ja laitettiin PCV + autotune. Kaikki ongelmat lähti samantien pois. ( kuuma kone, epätasainen käynti jne). Perstuntuma on aivan erinomaisen messevää. Ekan kerran kun lähdin putiikin pihalta niin meinas mopo karata alta pois, oli niin suuri ero sert:iin. Suosittelen!
-08 RK, se putket+ heavy breather, se204 nokat... paljon kromia...
-08 RK, se putket+ heavy breather, se204 nokat... paljon kromia...
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
SERT on ohjelma (ja sovitin), millä ohjelmoidaan ruisku, sytkä ym. Siihen saa toki valmiita karttoja, mutta idea on, että pyörä säädetään penkissä kohdalleen. Se "palikka" on tietokoneen ja pyörän dataliittimen sovitin ja on mopossa kiinni ainoastaan ohjelmoitaessa. En kyllä ymmärrä mitä tarvetta tuolle Powercommanderille on, kun kerran SERT oli valmiina. Eihän se olisi tarvinut kuin läppäri kiinni ja säätö penkissä tai olisit itse kokeillut muutamalla eri kartalla, milloin tuntuu mukavalta.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
FLHTK -11
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Jos paikallinen HD-liike olisi viime kesänä heinäkuussa vastannut kysymykseen, milloin voisi dynottaa muuta kuin joskus elokuussa, niin en olisi varmaan laittanutkaan PCV... Onneksi tuli em. vastaus. Moni muukin on tehnyt saman. Kun käy jenkki keskustelusivuilla niin useimmiten ovat kanssani samaa mieltä. Että sillee.
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Ruisku-Sportster ei tarvitse mitään fuelpackejä eikä mitään muitakaan "hömpötyksiä" sen takia että olet vaihtanut putket ja putsarin. Tästä on ollu paljonkin juttua esim. XL foorumilla ja sitä on testailtu ihan helvetisti. Muutaman lisähevosen saat jos se saadaan säädettyä optimiksi, muuten on kaikki ihan turhaa ja dealereiden kusetusta että saa tavaraa myytyä. Itseasiassa mikään 2007 jälkeen valmistettu HD ei tarvitse mitään koodausta putken ja ilmanputsarin vaihdon takia.
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Älähän jauha paskaa, ollaan penkitetty aika monta Harleytä putkien ja i-suod. vaihdon jälkeen ja voin kertoa että laihalle menee. Seurauksena tehon ja väännön putoaminen. Varmaan näinkin voi ajaa, se lienee jokaisen oma asia.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Tehon ja väännön putoaminen mistä?
Nightrider.comista lainattua:
"Do I need to remap my ECM when installing exhaust and air cleaner upgrades to my 07 and later Harley?
NO, you do not have to do anything. You can put the mufflers/air cleaner upgrades and ride the bike without having to worry about the engine
The simple truth is the 07 and later HD's will run just fine with exhaust/air cleaner upgrades and you do not have to do anything to the ECM at all. Closed loop EFI operation uses feedback from the O2 sensor to maintain a constant AFR, even if changes are made to the exhaust and air cleaner.
The amount of information about what has to be done '07 and later Harley when installing exhaust/air cleaner upgrades has been the subject of FUD (Fear, Uncertainty and Doubt). Riders, Dealerships, Parts Suppliers and Aftermarket Shops have presented old-wives tales, bad technical information, mis-information and in some cases, just plain flat lied about the capabilities of the Delphi closed loop ECMs on these bikes.
Most people hold on to their old ideas about what was required for the early EFI ECM's. Shops and Dealerships never bothered to learn new the new technology. Marketing information did nothing to dispel the differences between the old and new bikes. Sales staff did not know the difference or mis-represented what was required on the new bikes".
Noi jätkät on sen verran pelannut moottoreiden kanssa, että anteeksi vaan, mutta sun vakuuttelut ohjelmoinnin pakollisuudesta ei paljoa ainakaan minua kiinnosta
Nightrider.comista lainattua:
"Do I need to remap my ECM when installing exhaust and air cleaner upgrades to my 07 and later Harley?
NO, you do not have to do anything. You can put the mufflers/air cleaner upgrades and ride the bike without having to worry about the engine
The simple truth is the 07 and later HD's will run just fine with exhaust/air cleaner upgrades and you do not have to do anything to the ECM at all. Closed loop EFI operation uses feedback from the O2 sensor to maintain a constant AFR, even if changes are made to the exhaust and air cleaner.
The amount of information about what has to be done '07 and later Harley when installing exhaust/air cleaner upgrades has been the subject of FUD (Fear, Uncertainty and Doubt). Riders, Dealerships, Parts Suppliers and Aftermarket Shops have presented old-wives tales, bad technical information, mis-information and in some cases, just plain flat lied about the capabilities of the Delphi closed loop ECMs on these bikes.
Most people hold on to their old ideas about what was required for the early EFI ECM's. Shops and Dealerships never bothered to learn new the new technology. Marketing information did nothing to dispel the differences between the old and new bikes. Sales staff did not know the difference or mis-represented what was required on the new bikes".
Noi jätkät on sen verran pelannut moottoreiden kanssa, että anteeksi vaan, mutta sun vakuuttelut ohjelmoinnin pakollisuudesta ei paljoa ainakaan minua kiinnosta
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Pelaajia on monenlaisia ja sun kiinostukset ei liikuta mua pätkääkään. Osataan sitä täälläkin penkittää ja mitata seoksia.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Rauhoitetaanpas vähän.
Toisella on kavereita, jotka ovat hänelle kertoneet ja toisella on dynotuloksia.
Riita poikki ja kortit pöytään!
T.moderattoripertti, ittekki kiinnostuneena
Toisella on kavereita, jotka ovat hänelle kertoneet ja toisella on dynotuloksia.
Riita poikki ja kortit pöytään!
T.moderattoripertti, ittekki kiinnostuneena
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Täst saa hyvän jarnan, kumpikin kun on väittämässään oikeassa. Olen muutaman tuoreen Sportyn penkittelyä pelkän hengitysvapautuksen jälkeen seurannut ja selkeästi on havaittavissa pari seikkaa.
1) Mopo toimii ilman muita muutoksia, eikä mene vaarallisen laihalle(käy kuitenkin hieman ohuella). Ruisku osaa lambda ja ilmamassainfolla rikastaa kuitenkin sen verran ettei riskiä moottoririkosta ole.
2) Optimoidulla seoksella saadaan noin 4-7% lisää tehoa ja 5-8% lisää vääntöä.
Vanhemmat menee herkästi hengitystä vapauttaessa jopa vaarallisen laihalle.
1) Mopo toimii ilman muita muutoksia, eikä mene vaarallisen laihalle(käy kuitenkin hieman ohuella). Ruisku osaa lambda ja ilmamassainfolla rikastaa kuitenkin sen verran ettei riskiä moottoririkosta ole.
2) Optimoidulla seoksella saadaan noin 4-7% lisää tehoa ja 5-8% lisää vääntöä.
Vanhemmat menee herkästi hengitystä vapauttaessa jopa vaarallisen laihalle.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Jep, sorry!
Mutta homma menee juuri niin kuin ma^ko kirjoitti.
Mutta homma menee juuri niin kuin ma^ko kirjoitti.
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Ensimmäinen omistaja oli vaihtanut mun '12 1200 sporttiin putket (orkkisilmansuodatin, ei säätöjä tms). Kun sain pyörän niin ekan huollon yhteydessä stage 1 ilmansuodatin ja fuelpak paikoilleen. En tiedä onko käynyt ja miten laihalla putken vaihdoksen jälkeen, mutta ero koneen lämpiämisessä on huomattava eli nykyään käy selvästi viileämpänä. Olen antanut itseni ymmärtää että laihalla käymisellä ja kuumana käymisellä olisi yhteys... Tehonlisäys oli huomattava sanoo persdyno vaikkei se varsinaisesti tämän ketjun asia olekaan. Paha sanoa mikä vaikutus tuli ilmansuodattimella ja mikä fuelpakilla kun ei ole päässyt testaamaan kun näiden yhteispeliä. Mun pyörässä tämä paketti on pelannut hienosti ilman probleemia.
Re: Fuelpak ongelmia...käykö ilman fuelpakkia liian laihalla?
Ota Fuelpak pois ja katso huomaatko jotain eroa...
Parhaimman suodattimen saa Sportsteriin, kun ottaa vakiosuodattimen boxista takalevyn pois
ja vaihtaa vain K&N filterin. Jos on siinä vakioboxissa vaikka kuinka hyvä suodatin, niin loppupeleissä se kuitenkin imee ilmat siitä tulitikkuaskin kokoisesta aukosta putsarikoteloon.
http://www.youtube.com/watch?v=cdIpi9PRCKE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä siis ihan vaan vinkkinä kaikille Sportster omistajille....
Parhaimman suodattimen saa Sportsteriin, kun ottaa vakiosuodattimen boxista takalevyn pois
ja vaihtaa vain K&N filterin. Jos on siinä vakioboxissa vaikka kuinka hyvä suodatin, niin loppupeleissä se kuitenkin imee ilmat siitä tulitikkuaskin kokoisesta aukosta putsarikoteloon.
http://www.youtube.com/watch?v=cdIpi9PRCKE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä siis ihan vaan vinkkinä kaikille Sportster omistajille....