Puristusvoima on kohtuullinen ja tunnokas, sillä saa etupyörän lukkoon jos haluaa. Näinollen jarrutusmatka tuskin lyhenee minkäänlaisilla jarruilla.Vallu kirjoitti:Pysähtyy ja pysähtyy vaan kuinka pienellä puristusvoimalla ja kuinka lyhyellä jarrutusmatkalla. H-D:lla on kautta historian ollut suhteellisen huonot jarrut, jopa edelleen. Kun vertaa esim. uutta Breakouttia ja FLD:tä vaikkapa Buelliin tai Rodiin, niin huomaa todellakin eron. Uuden FLD:n jarrut, erityisesti etujarru, ovat huomattavasti huonommat kuin vanhemman Bobin missä on tuplalevyt edessä. Buellissa nousi takapää ilmaan kun hiukan puristi kahvasta yhdellä tai kahdella sormella.
Ja kun jarrutusteho on pääosin etujarrun varassa, niin olisi suotavaa että edes ne olisivat riittävän tehokkaat. Tehtaan politiikka ei ainakaan minulle ole auennut. Hintakaan ei voi olla ratkaiseva tekijä, koska halvemmissa malleissa saattaa olla paremmat jarrut. Ehkä ajatus lähtee siitä ettei näillä härveleillä ajeta kovaa, eihän ne edes kulje kovaa.
Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Myös silloin jos vauhtia on vaikka 120-140 kmh?
LIFEMEMBER
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Myös silloin
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
mcjusa kirjoitti:Puristusvoima on kohtuullinen ja tunnokas, sillä saa etupyörän lukkoon jos haluaa. Näinollen jarrutusmatka tuskin lyhenee minkäänlaisilla jarruilla.
Vallu kirjoitti:Myös silloin jos vauhtia on vaikka 120-140 kmh?
Halavattu, tehän olette rohkeita sällejä, muo kyl hirvittäis lukita etunen 120-140kmh vauhdissa, vaikken sinällään etupyörän lukitsemista kavahdakkaan tilanteen niin salliessa/vaatiessa, mut motarinopeudes se kuulostaa 'aavistuksen' extremeltä.mcjusa kirjoitti:Myös silloin
Valtaosassa HooRee-pyöriä on varsin paskat mutta ihan riittävät jarrut. Jos oleellista parannusta pysähtymiseen haluaa, on lähdettävä siitä että alustaa paremmaksi... sit voikin mennä vaikka Ducati-puotiin... käyttömukavuutta voi jarruihin saada lisää, mut sekin aina näkemyskysymys mikä on mukavuutta.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Eikös se FLD sellaiseksi mummojen matkapyöräksi ole jo jossakin edellisessä jaksossa tuomittukin. Meinaan, ettei kannata alkaa virittelemään, kun ominaisuudet alkaa loppua vakionakin. Näin ainakin muistan Vallun varoitelleen. Urheilupyörät ovat sitten erikseen ja aika pitkälti erimerkkisiä.Vallu kirjoitti:Uuden FLD:n jarrut, erityisesti etujarru, ovat huomattavasti huonommat kuin vanhemman Bobin missä on tuplalevyt edessä. Buellissa nousi takapää ilmaan kun hiukan puristi kahvasta yhdellä tai kahdella sormella.
Ja kun jarrutusteho on pääosin etujarrun varassa, niin olisi suotavaa että edes ne olisivat riittävän tehokkaat. Tehtaan politiikka ei ainakaan minulle ole auennut. Hintakaan ei voi olla ratkaiseva tekijä, koska halvemmissa malleissa saattaa olla paremmat jarrut. Ehkä ajatus lähtee siitä ettei näillä härveleillä ajeta kovaa, eihän ne edes kulje kovaa.
Nimim. Uusi ruxton on ihan kiva lelu
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Aiheettomat kirjoitukset voisi poistaa vaikka moderaattorin vaimon toimesta!Pertti kirjoitti:Uusi ruxton on ihan kiva lelu
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Pertti
Sehän hassua onkin, että halvemmassa Bobissa on tuplajarrut edessä, mutta FLD:ssä ei ole. No eipä noi tehtaan herrojen ajatukset meikäläisille rupumotoristeille aukene.
Tossa kun Jänkhältä tultiin, niin piti taas motarilla kokeilla kuinka kovaa (hehehe) se kulkee. 170 kmh mittarissa ja kaikki pelissä. Tutina ja vapina ja vaappuminen oli sitä luokkaa, ettei pitkään viittiny. Sellanen 130-140 kmh on passeli marssivauhti.
(Vaan eipä ole tullut sakkoja, Rodin kanssa niitä tyrkytettiin alvariinsa vaikka kuinka karkuun yritti.)
Eiku paappojen...Eikös se FLD sellaiseksi mummojen matkapyöräksi ole jo jossakin edellisessä jaksossa tuomittukin. Meinaan, ettei kannata alkaa virittelemään, kun ominaisuudet alkaa loppua vakionakin. Näin ainakin muistan Vallun varoitelleen.
Sehän hassua onkin, että halvemmassa Bobissa on tuplajarrut edessä, mutta FLD:ssä ei ole. No eipä noi tehtaan herrojen ajatukset meikäläisille rupumotoristeille aukene.
Tossa kun Jänkhältä tultiin, niin piti taas motarilla kokeilla kuinka kovaa (hehehe) se kulkee. 170 kmh mittarissa ja kaikki pelissä. Tutina ja vapina ja vaappuminen oli sitä luokkaa, ettei pitkään viittiny. Sellanen 130-140 kmh on passeli marssivauhti.
(Vaan eipä ole tullut sakkoja, Rodin kanssa niitä tyrkytettiin alvariinsa vaikka kuinka karkuun yritti.)
LIFEMEMBER
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Lueppa hieman tarkemmin, saa lukkoon JOS HALUAA. Kuka on väittänyt että pyörä halutaan lukkoon siinä vauhdissa.ma^ko kirjoitti:mcjusa kirjoitti:Puristusvoima on kohtuullinen ja tunnokas, sillä saa etupyörän lukkoon jos haluaa. Näinollen jarrutusmatka tuskin lyhenee minkäänlaisilla jarruilla.Vallu kirjoitti:Myös silloin jos vauhtia on vaikka 120-140 kmh?Halavattu, tehän olette rohkeita sällejä, muo kyl hirvittäis lukita etunen 120-140kmh vauhdissa, vaikken sinällään etupyörän lukitsemista kavahdakkaan tilanteen niin salliessa/vaatiessa, mut motarinopeudes se kuulostaa 'aavistuksen' extremeltä.mcjusa kirjoitti:Myös silloin
Valtaosassa HooRee-pyöriä on varsin paskat mutta ihan riittävät jarrut. Jos oleellista parannusta pysähtymiseen haluaa, on lähdettävä siitä että alustaa paremmaksi... sit voikin mennä vaikka Ducati-puotiin... käyttömukavuutta voi jarruihin saada lisää, mut sekin aina näkemyskysymys mikä on mukavuutta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Aavistus ihmetyttää tää asenne, että jos joku tykkää ajaa uudemmalla edistyneemmällä laitteella niin se tuomitaan. Jokainenhan voi ajaa sellaisella kuin itseään huvittaa oli sitten vanha tai uudistuneempi malli.
Ja ne onnekkaimmat voivat nauttia kaikista versioista...
Ja ne onnekkaimmat voivat nauttia kaikista versioista...
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Lueppa topicin otsikko, tässä nimenomaan kysytään mielipiteitä. Jos ei tykkää uusista laitteista, sen voi tuoda tässä julki. Jos joku ottaa sen tuomitsemisena, omapahan on asiansa. Herkkä on hipiä
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
mcjusa
Eihän sinne saa millään tarvittavaa painetta puhumattakaan kitkapintojen koosta.
Täytyy sanoa, että olet melkoinen muskelimies jos saat vanhan Fättärin etujarrun lukkoon 120-140 vauhdeissa. Uskallanpa väittää, että satanenkin tekee jo tiukkaa.saa lukkoon JOS HALUAA
Eihän sinne saa millään tarvittavaa painetta puhumattakaan kitkapintojen koosta.
LIFEMEMBER
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Mutta jos varmaks tietää et sen saa lukkoon nois nopeuksis, ni silloinha se on pitänyt kokkeilla, rohkeaa sanon mää...mcjusa kirjoitti:Lueppa hieman tarkemmin, saa lukkoon JOS HALUAA. Kuka on väittänyt että pyörä halutaan lukkoon siinä vauhdissa.
En mä ainakaan tiedä mis vauhdis mun etusen vielä saa lukkoon, enkä aio kokeillakaan, pienis nopeuksis saa kyllä. Wide-keula ja tuplalevyt(pienil haukutuil satuloilla) oli kuitenki selkeästi tehokkaaampi hidastin suhteessa voiman käyttöön kuin tuo springerin sinkkulevy.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Vallu kirjoitti:mcjusaTäytyy sanoa, että olet melkoinen muskelimies jos saat vanhan Fättärin etujarrun lukkoon 120-140 vauhdeissa. Uskallanpa väittää, että satanenkin tekee jo tiukkaa.saa lukkoon JOS HALUAA
Eihän sinne saa millään tarvittavaa painetta puhumattakaan kitkapintojen koosta.
Mä luulin että mun (-99) fättärissä on absit kun ei saa lukkoon etusta
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Tarkoitin kylläkin Electraa ja sen hieman parannettuja jarruja, minkä varmaan tiesitkin, vai tiesitkö? Fättärillä ei koskaan ajeta yli satasta, nautiskelupeli nääs, ja sen jarrut riittää vallan mainiosti.Vallu kirjoitti:mcjusaTäytyy sanoa, että olet melkoinen muskelimies jos saat vanhan Fättärin etujarrun lukkoon 120-140 vauhdeissa. Uskallanpa väittää, että satanenkin tekee jo tiukkaa.saa lukkoon JOS HALUAA
Eihän sinne saa millään tarvittavaa painetta puhumattakaan kitkapintojen koosta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Tekniikka kehittyy, onko kehitys kuitenkaan edistystä?
Otsikon mukaan tässä kysellään; onko tekniikan kehitys edistystä ?mcjusa kirjoitti:Lueppa topicin otsikko, tässä nimenomaan kysytään mielipiteitä. Jos ei tykkää uusista laitteista, sen voi tuoda tässä julki. Jos joku ottaa sen tuomitsemisena, omapahan on asiansa. Herkkä on hipiä
Eihän siinä mitään pahaa ole jos joku ei tykkää uusista tai vanhoista laitteista.
Otsikossa ei kysellä; hipiäni herkkyydestä tai sitä kuinka nopeasti sinä poltat hihasi tai kuinka monelle sinä tässäkin ketjussa haistatat pitkät...