Pikku-HD:stä on huhuja jo kuultukin, mutta nyt siis mysö sähkö-HD. Ehkä.
motouutiset.fi:
Perjantai 13.9. 15:47
Sähkö- ja pikkuharrikat tulossa?
Uutiset : Moottoripyörät, Harley-Davidson
Harley-Davidsonin pääjohtaja Matthew Levatich taisi pudottaa melkoisen pommin, kun hän puhui Millwaukeelaisen moottoripyörätehtaan110-vuotisjuhlissa: H-D:llä on suunnitelmissa aloittaa 500-kuutioisen pikku-Harrikan valmistus, ja vielä mahdollisesti Intiassa, mutta sähköinenkin versio saattaa olla tulossa.
?Kommentoi Nykyisten Harley-Davidsoneiden kuutiotilavuus on yleensä 883 cm3 tai 1200 cm3, uusi 500-kuutoinen V-twini merkitsisi kokonaan uutta aluevaltausta ja olisi tarkoitettu aloitteleville moottoripyöräilijöille. Se korvaisi myös laskukauden myötä 2009 lopetetun Buell- merkin 492-kuutioisen mallin.
Pienempi Harley voisi merkitä uutta aluevaltausta yritykselle Aasiassa ja Intiassa, missä 500-kuutioinenkin moottoripyörä on isokokoinen useimpiin muihin verrattuna.
Matthew Levatichin mukaan vielä nimeämätön Harrikka on jo pitkällä, hän on jopa itse ajanut sillä, ja kehui viran puolesta sen ominaisuuksia. Tavoitteena on saada se mahdollisimman pian tuotantoon. On myös todennäköistä, että pyörä tullaan valmistamaan Intiassa. Harley-Davidsonilla on tuotantolaitoksia sekä Intiassa että Brasiliassa Yhdysvaltain lisäksi.
Luvassa on siis sekä pikku-Harley että mahdollisesti jollain aikavälillä sähköharrikka. Nämä tiedot saattavat rypistyttää monen perinteisen milwaukeelaisen V-Twinin suosijan kulmakarvoja, mutta saattavat tuoda uutta käyttäjäkuntaa Harley-Davidsonille ja pienempi V-twini varsinkin merkitä polkua isompaan amerikkalaiseen rautaan. Harle-Davidsonin suunnitelmista kertoi ensimmäisenä Gizmag.
Sähköharrikka
Sähköharrikka
Loud valves save lives
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Sähköharrikka
Jos tuo on se 500 cc, niin ite oon kyllä digannut aina XR1200:sta joten ei paha.
Ei vaan taida oikein Suomessa olla markkinoita kun on maa täynnä vanhaa sportsteria. Ei niitä Buell Blastejakaan vissiin liiemmin suomeen eksynyt.
Ja mitä niihin sähköharrikoihin tulee, niin sitten löytyy niille leirintäalueen sähkötolpillekin kysyntää. Pitääko ne paikat varata erikseen
Ei vaan taida oikein Suomessa olla markkinoita kun on maa täynnä vanhaa sportsteria. Ei niitä Buell Blastejakaan vissiin liiemmin suomeen eksynyt.
Ja mitä niihin sähköharrikoihin tulee, niin sitten löytyy niille leirintäalueen sähkötolpillekin kysyntää. Pitääko ne paikat varata erikseen
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Sähköharrikka
Reissuille voisi laittaa sitten sähköharrikkaansa peräkärriin aggregaatin puksuttamaan ja lataamaan menopeliä
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: Sähköharrikka
Onhan Harrikan lipun alla jo V-Rod. Kai tähän kummajaisten joukkoon sopii lisää malleja. Pisnis iis pisnis
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Sähköharrikka
Ja agrekaatista änkkäri kuikkaanttopi kirjoitti:Reissuille voisi laittaa sitten sähköharrikkaansa peräkärriin aggregaatin puksuttamaan ja lataamaan menopeliä
Shovel 1970
Re: Sähköharrikka
Toi on Buell Blast, mihin heitetty hitusen XR "lookkia". Meinaakohan ne tosiaan Blastin tuoda HD nimellä myyntiin?Mopopoika -65 kirjoitti:Jos tuo on se 500 cc, niin ite oon kyllä digannut aina XR1200:sta joten ei paha.
Ei vaan taida oikein Suomessa olla markkinoita kun on maa täynnä vanhaa sportsteria. Ei niitä Buell Blastejakaan vissiin liiemmin suomeen eksynyt.
Ja mitä niihin sähköharrikoihin tulee, niin sitten löytyy niille leirintäalueen sähkötolpillekin kysyntää. Pitääko ne paikat varata erikseen
Edit: eiku perkeles, onhan siinä rungon etuosa vähän muokattu Blastistä.
Re: Sähköharrikka
Ton taitelijan näkemys "xr:n" siitä saa kun Moco aikanaan ulkoisti suunnittelijan. Tuskin tunnistaisi samaksi kun tönäritkin näkyy
Custom Chrome, WW ym. katalogeista voi tilata eri kokoisia virivoimaloita ja potkureita sekä kicksejä uusiin sähköharrikoihin. Melumittauksissa kyylätään etteivät virilapojen kärjet ylitä äänen nopeutta ja vuosikatsastuksessa tsekataan potkurin e-hyväksyntä.
Ei tarvitse. Sähköharrikat varustetaan kaksilapaisella tuulivoimalalla joka kehittää tarvittavan virtasen ajoviimasta. Lavat ovat 45-asteen kulmassa vatkauksen varmistamiseksi - Pat.pending. Kyseessähän olisi Mocon patentoima ja nelinkertaisesti Euroopassa hinnoiteltu ikiliikkuja jos ei saludo- ja kusitaukoja olisi keksitty. Tuulettomalta ja alamäettömältä tauko-, ralli- tai tallipaikalta pyörä käynnistetään potkurin lavasta heittämällä.Mopopoika -65 kirjoitti:Ja mitä niihin sähköharrikoihin tulee, niin sitten löytyy niille leirintäalueen sähkötolpillekin kysyntää. Pitääko ne paikat varata erikseen
Custom Chrome, WW ym. katalogeista voi tilata eri kokoisia virivoimaloita ja potkureita sekä kicksejä uusiin sähköharrikoihin. Melumittauksissa kyylätään etteivät virilapojen kärjet ylitä äänen nopeutta ja vuosikatsastuksessa tsekataan potkurin e-hyväksyntä.
Re: Sähköharrikka
tuoda myyntiin 500cc v-twin oli kommentti blast on 1 mukinen