Lepakkokatteen irroitus
Lepakkokatteen irroitus
Kuinka nopea toimenpide on irroittaa electrasta lepakkokate kokonaisuudessaan, ei pelkästään se etuosa.
Re: Lepakkokatteen irroitus
Riippuu hiukan vuosimallista, mutta ei siinä nyt päiväkausia mene. Onkos tarkoitus poistaa se kokonaan käytöstä vai mistä on kyse. Siellä on sisällä melkoinen kasa roinaa.

Re: Lepakkokatteen irroitus
vm. -04. Tarkoitus olisi irroittaa kate sen takia että mopo mahtuu ovesta sisään, kun ovi aukko n.800mm.
Vaatii tietenkin purkamista, jos nopea homma niin ehkä kannattaa tehdä, jos vie aikaa, on parempi varmaan löysätä karmit paikaltaan.Tämmöistä:)
Vaatii tietenkin purkamista, jos nopea homma niin ehkä kannattaa tehdä, jos vie aikaa, on parempi varmaan löysätä karmit paikaltaan.Tämmöistä:)
Viimeksi muokannut Heritage, 17:26 31.10.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lepakkokatteen irroitus
Suosittelen karmeja, niissä on vähemmän sähköjohtoja ja elektroniikkaa. Samalla sitten vaihdat oven suuremmaksi tulevia talvia varten.

Re: Lepakkokatteen irroitus
Onkos se lepakko-kate miten hankala oikeesti poistaa, tarkoitus ois emäputken laakerit laittaa uusiks....ketuttaa vaan se jumalaton purkaminen,,,,oikotietä onneen ei taida tässä olla, lepakko on lepakko....onko siellä jokin runkokehikko, jossa koko roska on lopulta kiinni ?
Re: Lepakkokatteen irroitus
Kyllä se selviää kun alat purkamaan, mitä tuosta etukäteen kyseleen. Kysy sitten jos tulee joku ongelma vastaan.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Lepakkokatteen irroitus
On siellä runkokehikko. Homma selviää, kun otat katteen ekaksi irti. Kiinnityspultteja voi sitten olla myös "piilossa" vähän vuosimallista riippuen. Jos ahdistaa, niin sitten on vielä jotain pultteja kiinni. Kun kaikki ovat irti, niin lupsahtaa nätisti irti.

Re: Lepakkokatteen irroitus
Sen verran olen puhunut muiden omistajien kanssa, että eri vuosimalleissa on hieman eri lailla tuo kate kiinni, joten yksiselitteistä vastausta ei voi antaa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Lepakkokatteen irroitus
Niin tai pahimmasssa tapauksessa joutuu suorittaan timattileikkausta betoniin kuten allekirjoittanut, jotta sai tulevalle ovelle riittävän ison aukon!Vallu kirjoitti:Suosittelen karmeja, niissä on vähemmän sähköjohtoja ja elektroniikkaa. Samalla sitten vaihdat oven suuremmaksi tulevia talvia varten.
Mahtaakohan siltikään muuten Electra mahtua 800mm oviaukosta vaikka katteen purkaisikin pois? Taitaa joutua purkamaan vielä tangotkin.......
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Lepakkokatteen irroitus
-Akkukaapeli irti
-etukate ja pleksi irti irti 4+3 ruuvia
-kaikki sähköjohdot irti katteen alta, merkitse johdot koska osa liittimistä sopii ristiin
-kytkin- ja kaasuvaijerit irti, menevät katteen läpi
-tyhjennä etujarrun jarrunesteet ja irroita jarruletku yläpäästä, menee katteen läpi
-irroita virtalukon nuppi ja mutteri sen alta
-irroita lisäkatkaisijoiden paneeli
-sisäkatteen tukirautojen ruuvit täytyy löysätä katteesta
-irroita sisäkatteen kiinnitysruuvit etuhaarukasta ja nosta kate pois
Voi olla että unohdin jotain? Jos irroitat niin kannattaa miettiä samalla sisäkatteen maalaamista pyörän väreihin.
-etukate ja pleksi irti irti 4+3 ruuvia
-kaikki sähköjohdot irti katteen alta, merkitse johdot koska osa liittimistä sopii ristiin
-kytkin- ja kaasuvaijerit irti, menevät katteen läpi
-tyhjennä etujarrun jarrunesteet ja irroita jarruletku yläpäästä, menee katteen läpi
-irroita virtalukon nuppi ja mutteri sen alta
-irroita lisäkatkaisijoiden paneeli
-sisäkatteen tukirautojen ruuvit täytyy löysätä katteesta
-irroita sisäkatteen kiinnitysruuvit etuhaarukasta ja nosta kate pois
Voi olla että unohdin jotain? Jos irroitat niin kannattaa miettiä samalla sisäkatteen maalaamista pyörän väreihin.
Re: Lepakkokatteen irroitus
Kiitti Proffa.....hyvät ohjeet, juuri näitä kaipasin, siis ihan perustietoa....kiitos sinulle.proffa kirjoitti:-Akkukaapeli irti
-etukate ja pleksi irti irti 4+3 ruuvia
-kaikki sähköjohdot irti katteen alta, merkitse johdot koska osa liittimistä sopii ristiin
-kytkin- ja kaasuvaijerit irti, menevät katteen läpi
-tyhjennä etujarrun jarrunesteet ja irroita jarruletku yläpäästä, menee katteen läpi
-irroita virtalukon nuppi ja mutteri sen alta
-irroita lisäkatkaisijoiden paneeli
-sisäkatteen tukirautojen ruuvit täytyy löysätä katteesta
-irroita sisäkatteen kiinnitysruuvit etuhaarukasta ja nosta kate pois
Voi olla että unohdin jotain? Jos irroitat niin kannattaa miettiä samalla sisäkatteen maalaamista pyörän väreihin.
Kaikki on väriltään mustaa, ei maalus ongelmaa

Re: Lepakkokatteen irroitus
Näyttäs siltä, että pelkällä kiristyksellä saattais selvitä kolisevasta keulasta....
Mutta kuinka kiristys tapahtuu, oikeaoppisesti....etumaski on purettu, siitä soitinkotelon välistä pääsee ylämutteriin kyllä käsiks, mut onkos ylä t-kappaleen alapuolella se "jokin" josta oikeesti tiukataan/vai siitä mutterista.....kun ei oo tällanen ropleema tulle ennen eteen , eikä turhaa työtä viitsi tehdä, kiitos etukäteen siitä hyvästä tulevasta vastauksesta, en kaipaa viisasteluja....säästäkää ne viisastelut sinne Himoksen ralliin
FLHT -99.
Mutta kuinka kiristys tapahtuu, oikeaoppisesti....etumaski on purettu, siitä soitinkotelon välistä pääsee ylämutteriin kyllä käsiks, mut onkos ylä t-kappaleen alapuolella se "jokin" josta oikeesti tiukataan/vai siitä mutterista.....kun ei oo tällanen ropleema tulle ennen eteen , eikä turhaa työtä viitsi tehdä, kiitos etukäteen siitä hyvästä tulevasta vastauksesta, en kaipaa viisasteluja....säästäkää ne viisastelut sinne Himoksen ralliin

FLHT -99.
Re: Lepakkokatteen irroitus
T-kappaleen alla on "mutteri" jota kiristämällä säädetään laakerivälys.
Re: Lepakkokatteen irroitus
Tarviiko t-kappale irroittaa jotta kiristämään pääsee ?
Re: Lepakkokatteen irroitus
Ei, jos saat jonkun työkalun mahtumaan kolmioin alle.evo-häjy kirjoitti:Tarviiko t-kappale irroittaa jotta kiristämään pääsee ?
Muutenkin ylämutterin kiristämisen jälkeen paketti hieman kiristyy, joten joskus saattaa joutua kokeilemaan muutaman kerran, ennen kuin oikea laakerikireys löytyy.
Se kolmion alla oleva mutteri ei ole kireällä kun ylämutteri löysätään. Pyörii luultavasti tuurnalla ja vasaralla naputellen helposti, jos vaan saa jostakin välistä näköyhteyden mutteriin.
Motopediassa jonkinlainen kuva.
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Pumppukeula" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo 86 on se, jolla laakeri kiristyy ja 36 kiristää paketin nippuun ja toimii samalla lukitusmutterina alla olevalle kiristysmutterille.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!