Dyna, Softail vai FXR?
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Aika minimaallinen on tuo rungon kokoero Dynan ja Softin välillä noin perstuntumalta.
Fatboyssa istuin astinlautojen kanssa melkein sikiöasennossa, +2" jalkatapeilla alkoi olla tilaa sopivasti.
Nykyinen Fatbob vaati samat +2" sarjat jotta kintut mahtui mukavaan asentoon. Vakiot etutapit ei toimineet yhtään.
Tangon osalta nykyisessä jouduin laittamaan raisereille 2" korotuspalat ja raiserit ympäri jolloin tanko siirtyi sen 3 cm eteenpäin. Noilla muutoksilla alkaa olemaan selkäkin paremmassa asennossa ajaessa. Eli ei se Dynakaan kovin isolta tunnu vakiopalikoilla (itsellä pituutta 190).
Äkkiseltään en kyllä osaisi sanoa juuri eroa koossa, yhtä pieniltä ne kummatkin tuntui, keskimittaisille kuskeille tehtyjä molemmat, onneksi noita voi ja pitääkin muokata itselle sopivaksi. Molemmissa penkit olikin vaihdettu matalahkoon sinkkusatulaan jolloin ajoasento aavistuksen vakiota taaempana ja alempana.
Ajosta sen verran että Fat Bob pesi aiemman Fatboyni mennen tullen ja teki vaikutuksen jo ekalla koeajolla vaikka renkaissa oli tosi pienet paineet. Tosin tuo mun Fatboy ei ollut vakiota nähnytkään kun tuli mulle, eli oli madallettu takaa jne joten en pidä tämän osalta omia kokemuksia mitenkään ehdottomana totuutena.
Loppukaneettina, sekä Dynan että Softin ominaisuudet riittää varmasti siihen ajoon mihin Harrikka yleensä ostetaan, eli nautiskeluun. Ja FXR nyt on kaikista makein HD, kun sen maulla rakentaa
Fatboyssa istuin astinlautojen kanssa melkein sikiöasennossa, +2" jalkatapeilla alkoi olla tilaa sopivasti.
Nykyinen Fatbob vaati samat +2" sarjat jotta kintut mahtui mukavaan asentoon. Vakiot etutapit ei toimineet yhtään.
Tangon osalta nykyisessä jouduin laittamaan raisereille 2" korotuspalat ja raiserit ympäri jolloin tanko siirtyi sen 3 cm eteenpäin. Noilla muutoksilla alkaa olemaan selkäkin paremmassa asennossa ajaessa. Eli ei se Dynakaan kovin isolta tunnu vakiopalikoilla (itsellä pituutta 190).
Äkkiseltään en kyllä osaisi sanoa juuri eroa koossa, yhtä pieniltä ne kummatkin tuntui, keskimittaisille kuskeille tehtyjä molemmat, onneksi noita voi ja pitääkin muokata itselle sopivaksi. Molemmissa penkit olikin vaihdettu matalahkoon sinkkusatulaan jolloin ajoasento aavistuksen vakiota taaempana ja alempana.
Ajosta sen verran että Fat Bob pesi aiemman Fatboyni mennen tullen ja teki vaikutuksen jo ekalla koeajolla vaikka renkaissa oli tosi pienet paineet. Tosin tuo mun Fatboy ei ollut vakiota nähnytkään kun tuli mulle, eli oli madallettu takaa jne joten en pidä tämän osalta omia kokemuksia mitenkään ehdottomana totuutena.
Loppukaneettina, sekä Dynan että Softin ominaisuudet riittää varmasti siihen ajoon mihin Harrikka yleensä ostetaan, eli nautiskeluun. Ja FXR nyt on kaikista makein HD, kun sen maulla rakentaa
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Näin. Kilpailijat rakentelee pyöränsä jo niin, että ei tarvii mitään extensioneita normaalimittaisille rakennella... MIssä on HD:n pidemmät rungot???
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Eikä taida olla aivan helppo ainakaan kaikkia kilpailijoita muutellakkaan...ezmo kirjoitti:Näin. Kilpailijat rakentelee pyöränsä jo niin, että ei tarvii mitään extensioneita normaalimittaisille rakennella... MIssä on HD:n pidemmät rungot???
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Taitaa kuitenkin olla niin että niitä pieniä bikereitä on enemmän kuin niitä isojaezmo kirjoitti:Näin. Kilpailijat rakentelee pyöränsä jo niin, että ei tarvii mitään extensioneita normaalimittaisille rakennella... MIssä on HD:n pidemmät rungot???
Varsinkin tuolla uusilla markkina alueilla...
Re: Dyna, Softail vai FXR?
182cm ruholloa mää mitannu oon noi...MrX kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla niin että niitä pieniä bikereitä on enemmän kuin niitä isojaezmo kirjoitti:Näin. Kilpailijat rakentelee pyöränsä jo niin, että ei tarvii mitään extensioneita normaalimittaisille rakennella... MIssä on HD:n pidemmät rungot???
Varsinkin tuolla uusilla markkina alueilla...
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 19:44 02.11.2011.
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Dyna, Softail vai FXR?
[/quote] 182cm ruholloa mää mitannu oon noi...[/quote]
Juu, kovin ovat pieniä. Mä oon mitannu noi 182kg ruholla ja ahdasta oli
Juu, kovin ovat pieniä. Mä oon mitannu noi 182kg ruholla ja ahdasta oli
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Eiköhän niitä voi ostaa rukopajoilta just sen mittaisena kun haluaa.ezmo kirjoitti:Näin. Kilpailijat rakentelee pyöränsä jo niin, että ei tarvii mitään extensioneita normaalimittaisille rakennella... MIssä on HD:n pidemmät rungot???
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Ostin uuden Heritagen 30K€ ja sit vaihan siihen isomman rungon? Ei kuullosta järkevältä. Vanhoilla rehellisesti pienillä mennään, kunnes tulee oikeesti isoa.mcjusa kirjoitti:Eiköhän niitä voi ostaa rukopajoilta just sen mittaisena kun haluaa.ezmo kirjoitti:Näin. Kilpailijat rakentelee pyöränsä jo niin, että ei tarvii mitään extensioneita normaalimittaisille rakennella... MIssä on HD:n pidemmät rungot???
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Järkevä on suhteellinen käsite. Joku tykkää, että on järkevää kun on paras mahdollinen ajoasento, maksoi mitä maksoi, sinä taas olet maksanut mielestäsi jo tarpeeksi oli ajoasento sitten hyvä tai huono. Kolmas ajattelee että järjetöntä ylipäätään maksaa moottoripyörästä noin paljon.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Dyna, Softail vai FXR?
On kyllä ollu Sportissa pahasti jotain vialla, jos väität että Shovel paremmin kulkee?ttopi kirjoitti:Tehojen puolesta voi vain sanoa, että en ole jäänyt mistään paitsi... 1200cc Stage2 Sportin jälkeenkin kiihdytys 1340cc Shovelilla saa joka kerta hymyn nousemaan huulille. Se on se vääntö, joka rulettaa
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Ei ole kulkemisesta kyse, vaan fiiliksestäJPI666 kirjoitti:On kyllä ollu Sportissa pahasti jotain vialla, jos väität että Shovel paremmin kulkee?ttopi kirjoitti:Tehojen puolesta voi vain sanoa, että en ole jäänyt mistään paitsi... 1200cc Stage2 Sportin jälkeenkin kiihdytys 1340cc Shovelilla saa joka kerta hymyn nousemaan huulille. Se on se vääntö, joka rulettaa
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: Dyna, Softail vai FXR?
Jaa meinaakkos, että vaihtoehto hyväkulkuisesta shovelista on poissuljettu?JPI666 kirjoitti:On kyllä ollu Sportissa pahasti jotain vialla, jos väität että Shovel paremmin kulkee?ttopi kirjoitti:Tehojen puolesta voi vain sanoa, että en ole jäänyt mistään paitsi... 1200cc Stage2 Sportin jälkeenkin kiihdytys 1340cc Shovelilla saa joka kerta hymyn nousemaan huulille. Se on se vääntö, joka rulettaa
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC