240 rengas dynaan

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja mikira »

Elikkä olis innostus laittaa omaan dynaan 240 rengas taakse. Rengas ja vanne on jo, jonkinlainen swingikin kyllä syntyy, tuo vedon levittäminen vain hieman mietityttää. Olisiko kellään kokemusta kuinka tuon toteuttaisi ettei tarvitsisi laatikkoon ruve taiwanin palikoita tunkemaan?
Ajattelin että josko ketju konversiolla saisi tarpeeksi tilaa aikaiseksi.
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja HileD »

Eihän siinä muu auta kuin niitä palikoita sinne laatikkoon laittaa. Tässä käsityksessä ite olen.
-Know your enemy-
Powertec
Viestit: 22
Liittynyt: 21:47 01.09.2010.
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja Powertec »

Itse tein joitain vuosia sitten -95 Dynaan peränlevityksen,240/40/18. vanteen leveys oli 8.5" olen Ammatiltani Mekaanikko/Metallimies joten apuja en tarvinnut kuin takalokasuojan maalauksessa (kolmiväri maalaus) Alkuperäisen Swingin levitin oikealta puolelta 25mm.ja vasemmalta puolelta 45mm.tällä tavoin takapyörä tulee keskelle,tarvii myös 45 millisen Ofset kitin,siinä tulee vaihdelaatikon osat ja enskan levitys osat,siinä Kampiakselille tulevassa levikepalassa on tukilaakeri.(ei rasita kampiakselia) taka Swingin Jigi on muuten Tallissa ,Nykyisin pyörä myyty kaverille, Ajellut varmaan 4 vuotta ongelmitta.
jussibee
Viestit: 209
Liittynyt: 10:58 01.03.2005.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Powertec kirjoitti: Kampiakselille tulevassa levikepalassa on tukilaakeri.(ei rasita kampiakselia)
Laitoin UHS:n 45mm kitin 2000 dynaan. Siinä oli tukilaakeri vaihdelaatikon akselilla, joka oli levikepalassa. Kampiakselille ei tullut tukilaakeria. Laitoin samalla beltin ja siihen tilasin kampi- ja vaihdelaatikonakseleiden päihin tukilaakeripaketin.

Silloin en keksinyt muuta kuin nuo offsetpalat ja akselin vaihto vaihdelaatikolle. Mutta silloin ei vielä ollut näitä nykyisiä kapeimpia hihnojakaan, en tiedä löytyykö sieltä apuja. Ei taida enää kovin isoa leveyseroa olla ketjulla ja remmillä? Joku varmaan tietää tarkasti?
Jussi
Powertec
Viestit: 22
Liittynyt: 21:47 01.09.2010.
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja Powertec »

Oli muistaakseni Zodiakin Ofset kitti,Toisiovedossa käytin alkuperäisen levyistä hihnaa,eli 1.5 "
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja mikira »

Löysin tälläisen edullisen kitin 2006 ja uudempiin dynaglideihin, unohdimpa laittaa eka viestiini että itellä on 2008 vuos mallin pyörä.

Tässä kitissä tuodaan vakio remmiä ulospäin vain 14mm, vaikuttaa hyvin vähäiseltä. Tosin en kyllä nyt muista kuinka paljon kapeampi tuo uudempi remmi on?
http://shop.thunderbike.de/en/Thunderbi ... -oxid.html
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja mikira »

Eilen iltasella mittailin omasta moposta että tuo vaivaiset 14mm uuden remmin kanssa toisi tarpeeksi tilaa 240 renkaalle. Korjatkoon joku viisaampi/jo kokeillut jos ei tuollanen pikku offsetti riitä.

Seuraava kysymys onkin sitten tuo vakio lokarin levittäminen. Aika ohkasta kamaa se tuntuu olevan, jos sen leveittää uskaltaako siiten enään heittää raissukamoja päälle tai antaa kyytiläisen istua?
evo88
Viestit: 127
Liittynyt: 20:32 23.01.2005.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja evo88 »

Itse oon tehny levikkeen reunoihin pokkauspihdeillä pokkaukset alaspäin ja siipi pisteillä kiinni yläpuolelle ja tina päälle. Tuo pokkaushan jäykistää niin paljon että kestää vaikka otat kaks mammaa kyytiin. :wink: Tietysti muitakin tapoja on mutta näin täällä.
Avatar
jönssi
Viestit: 258
Liittynyt: 22:01 07.08.2007.
Paikkakunta: Ruukki
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja jönssi »

pelkällä ketjuun vaihdolla ei mahdu kuin 180 rengas.
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
Powertec
Viestit: 22
Liittynyt: 21:47 01.09.2010.
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja Powertec »

Kuinka leveä on alkuperäinen Takapyörä -08 vuosmallissa ?
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mulla 2008 mallissa oli vakio rengas 160, nyt alla 180 leveä joka sopi muutoksitta paikalleen.

Nyt osu silmään tälläinen huteran näköinen swingi kitti, jolla saa 240 renkaan tekemällä pikku muutoksen vakio jarrun kiinnikkeeseen. http://www.kodlin.com/custom_parts_deta ... k=12&i=181
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Täysin typerä ja asiaton oftopikki, mut siltiki mun on pakko kysyä, et onko noi ylileveät takarenkaat(=yli 20cm) jonkun mielestä oikeasti niin hyvän näköisiä et kannattaa nähdä vaivaa ja hukata ajo-ominaisuuksia mokomien kanssa?


tosin mun nykypyörä huomioiden mun kannattais mitään puhuu ajo-ominaisuuksista, mut yliläskit perseet on vaan rumia...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja mikira »

ma^ko kirjoitti:Täysin typerä ja asiaton oftopikki, mut siltiki mun on pakko kysyä, et onko noi ylileveät takarenkaat(=yli 20cm) jonkun mielestä oikeasti niin hyvän näköisiä et kannattaa nähdä vaivaa ja hukata ajo-ominaisuuksia mokomien kanssa?


tosin mun nykypyörä huomioiden mun kannattais mitään puhuu ajo-ominaisuuksista, mut yliläskit perseet on vaan rumia...
Mihin sen rajan laittaa mikä on ylileveä? Saahan sen leveänkin ajettavaksi jos vain suunnittelee loput komponentit sopimaan keskenään, samahan koskee pitkäkeulaakin. Ulkonäkäönkin saa sopivaksi kunhan vain muutkin komponentit sopii yhteen.

Onhan ne ylileveet perseet rumia, mutta jos laittaa sen isoperseisen ihmisen istumaan leveän loksun päälle jonka alla pyörii 300 leveä rengas alkaa se yliläskikin näyttää sopusuhtaiselta.
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

mikira kirjoitti:Onhan ne ylileveet perseet rumia, mutta jos laittaa sen isoperseisen ihmisen istumaan leveän loksun päälle jonka alla pyörii 300 leveä rengas alkaa se yliläskikin näyttää sopusuhtaiselta.
Ahaa, se yliläski rengas on olemassa kompensoimassa päälläistuvan läskiä persettä, että perse näyttää sopusuhtaisemmalta ku renkas o melekee yhtä leveä?
Palikoista riippumatta ajo-ominaisuudet on huonommat kuin järkevän levyisellä renkaalla, vaikka siitä jotenkin ajettavan saakin. Ei siinä jokainenhan omaansa rakentaa, muo vaan ihmetyttää et miten joku löytää jotain esteettisiä arvoja mokomista ratkaisuista, mut toki kukin tavallaa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
Lastu
Viestit: 75
Liittynyt: 12:20 20.12.2011.
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 240 rengas dynaan

Viesti Kirjoittaja Lastu »

Pahoittelut ketjun "lainaamisesta", en viitsinyt aloittaa uutta melkein samanlaista.
Tallissa nukkuu -93 dyna, johon pitäisi saada hieman leveämpi takarengas nykyisen 130 tilalle. Tarkoitus olisi saada mahtumaan 160-180 rengas. Pääseekö hommasta pelkällä kapeammalla remmillä, vai joutuuko tekemään paljon muutakin?
Vastaa Viestiin