JKKo kirjoitti:Ei haittaa yhtään. Epäilemättä mini muukin foorumilainen on ajellut todella paljon, mut kun toi jatkuva ikävyyksien manaaminen on nii-in yksitoikkoista luettavaa, ja empaattisena henkilönä alan helposti myötäelää ahdistustanne, niin ajattelin vaan muistuttaa, että pahaan oloon vois auttaa pikku ajelu. varsinkin kun keli on sohjosta vapaa, Mutta jos

ei auta, eli manatkaa sitten vaan sitten kuin wanha mummo. Ja vaikka ei helpottaisikaan, niin antaa tulla vaan ulos paha olon. Ei niitä tartte sydämellään kantaa.
Hmmm.
Sehän voisi olla ihan mukavaakin, että olisi vuosikatsastus. Ei tarvitsisi itse kykkiä kovalla betonilattialla kurkkimassa jarrupalojen ohuutta, renkaiden sileyttä, nostella ajokkia puolihuteralle nosturille haarukab jab keulan laakerien klappien tunnustelemiseksi. Ei itse arvella, vieläkö rännissä on tarpeeksi vaimenninvillaa, vai kiepaisisinko sinne jo uudet. Vaihtaiskohan ne öljyt samalla ja tarkastaisi remmin tiukkuuden? Itte vaan ryystäisin kaffea odotellessa. Tosiasiahan on, että katsastuksellehan on tilausta...
Tuskin tuota unettomia öitä tulis vietettyä vaikka se katsastuspakko tulisi; eikös näitten ajovehkeiden pidä olla laillisessa ja turvallisessa ajokunnossa..ihan oman terveydenkin takia?
Itse kun en tajua että pitää alkaa pilkkomaan valmista, tehtaalla tehtyä pyörää...jatkaa vaikka keulaa siihen kuntoon että ei itsekkään pysty kehumaan ajo-ominaisuuksia...levittää takarengas järjenvastaiseksi..
heittää hyvä istuin kankaalle..päällystää neloslauta nahalla..ja istua perse kipeenä ne muutamat kesän kilometritkin..laitella valot ja vilkut niin ettei nää itse...eikä varsinkaan muut liikenteessä..lista on ..loputon
Itse ymmärrän hyvin muutostyöt jotka tehdään ajo-ominaisuuksien, turvallisuuden jne..PARANTAMISEKSI

mutta....että jonkun ulkonäköseikan takia huononnetaan...se ei vaan mee jakeluun

??
No nää on näitä asioita...jokainen tyylillään..
Mutta jos lainaan "Hyvät ja Huonot Uutiset"-formaattia...hmmm
Vuosittainen katsastuspakko...muutenkin ollaan EU-holhousyhteiskunnassa..mielestäni ihan ok-uutinen