FXR asiaa?
FXR asiaa?
Tarttis alkaa fxr:n yläpään tiivistys/männänrengas/hoonaus hommiin. Eli kyseessä -90 evo, ja kysymys kuuluu: Saako tuosta venakopat, kannet ja sylinterit irti niin, ettei tartte koko mopoa purkaa, kun tuo runkoputki menee niin läheltä takapytyn venakoppaa? Luonnollisesti erikoisvalmisteinen kuusiokoloavain on tehtävä, mut tartteeko muuta??
-90 FXR Super Glide
Re: FXR asiaa?
Sitten kun sylinterit on irti niin kannattaa vetästä ne sylinterin/kansien pinnapultit kunnolla kiinni lohkoihin.
Itse olen tehnyt niin, että pinnapultit irti kahden toisiinsa vastakkain lukitun mutterin kanssa avaten.
Puhdistus ja sitten takaisin kiinni kovaa pitävän ruuvilukitteeen kanssa.
Takaisin laitettaessa oikein päin ja oikeeseen mittaan. (mittaa ennen irroitusta)
Tällä tavalla vähenee sylinterin alapään vuodon mahdollisuus.
Sama koskee kaikkia EVO-moottoreita.
Itse olen tehnyt niin, että pinnapultit irti kahden toisiinsa vastakkain lukitun mutterin kanssa avaten.
Takaisin laitettaessa oikein päin ja oikeeseen mittaan. (mittaa ennen irroitusta)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
muistaakseni kun ottaa koneen etu ja ylä kiinnitykset auki niin kone kippaa sen verran että saa lisää tilaa tuolle takapytylle
-
- Viesti:
Jos ja kun sulla on tankki iri niin poraa reijät runkoon takapytyn pulttien kohdalle niin helpottaa irtiottoa huomattavasti.
" Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt "
Rungon reijittäminen haiskahtaa ryssän (tässä tapauksessa hesalaisen) remontilta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
- Peacemaker76
- Viesti:
Enempää sama mieltä en voisi olla.mcjusa kirjoitti:Rungon reijittäminen haiskahtaa ryssän (tässä tapauksessa hesalaisen) remontilta.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
-
Mä taas sanoisin että en ole puhkomisen kannalla tai sitä vastaan, pikemminkin päin vastoin.
Eikös jossain malleissa ole jo valmiina (?) reikä siinä rungon pellityksessä, ei itse runkoputkessa.
Ei FXR mitään lisäreikiä kaipaa tuota varten ja ei siinä ylhäällä ole mitään runkoputkea, se on peltinen kotelopalkki ylhäält se runko.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Ei kai noita pinnapultteja tartte irrottaa jos ei muttereita avatessa tule mukan? . Nehän heikkenee alumiinissa kierteet joka kerta avatessa ...smuige kirjoitti:Sitten kun sylinterit on irti niin kannattaa vetästä ne sylinterin/kansien pinnapultit kunnolla kiinni lohkoihin.
-90 FXR Super Glide
Toisaalta niinku kirjotit. Mut toisaalta kait aika tyypillistä että vähintään yks pinnapultti löystyny ja nousee avatessa. Sitten herää kysymys että ne jotka ei noussu, mikä oli marginaali että nekin ois noussu?
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Niille on mitta, eli mittaa, jos nousseet ni käytä irti, jollei ole nousseet ohi mitta-arvosta ja tasokin on tasona(ei ole koko kierteen nousua) ni anna olla.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Näin ajattelin tehdä.. Kiitti kaikille vinkeistä.ma^ko kirjoitti:Niille on mitta, eli mittaa, jos nousseet ni käytä irti, jollei ole nousseet ohi mitta-arvosta ja tasokin on tasona(ei ole koko kierteen nousua) ni anna olla.
-90 FXR Super Glide
Juuri noin ja tunkki alle , niin onnistuu ilman ylimääräistä väkertämistä... Pinnapulttien tiukkuus tarkistaa ja sen kyllä helposti huomaa jos on korkannu lohkosta. Jos pinnapultit on ok, en kyllä lähtisi niitä siinä tapauksessa irroitteleen..arska66 kirjoitti:muistaakseni kun ottaa koneen etu ja ylä kiinnitykset auki niin kone kippaa sen verran että saa lisää tilaa tuolle takapytylle