FXR asiaa?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Tarttis alkaa fxr:n yläpään tiivistys/männänrengas/hoonaus hommiin. Eli kyseessä -90 evo, ja kysymys kuuluu: Saako tuosta venakopat, kannet ja sylinterit irti niin, ettei tartte koko mopoa purkaa, kun tuo runkoputki menee niin läheltä takapytyn venakoppaa? Luonnollisesti erikoisvalmisteinen kuusiokoloavain on tehtävä, mut tartteeko muuta??
-90 FXR Super Glide
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Väitän että saa, ainakin muista evolaisita saa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja smuige »

Sitten kun sylinterit on irti niin kannattaa vetästä ne sylinterin/kansien pinnapultit kunnolla kiinni lohkoihin.

Itse olen tehnyt niin, että pinnapultit irti kahden toisiinsa vastakkain lukitun mutterin kanssa avaten.
Puhdistus ja sitten takaisin kiinni kovaa pitävän ruuvilukitteeen kanssa.
Takaisin laitettaessa oikein päin ja oikeeseen mittaan. (mittaa ennen irroitusta)

Tällä tavalla vähenee sylinterin alapään vuodon mahdollisuus.

Sama koskee kaikkia EVO-moottoreita.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
arska66
Viestit: 14
Liittynyt: 21:41 20.09.2012.
Paikkakunta: Paimela

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja arska66 »

muistaakseni kun ottaa koneen etu ja ylä kiinnitykset auki niin kone kippaa sen verran että saa lisää tilaa tuolle takapytylle
Hartikkamies
Viestit: 24
Liittynyt: 19:05 01.04.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja Hartikkamies »

Jos ja kun sulla on tankki iri niin poraa reijät runkoon takapytyn pulttien kohdalle niin helpottaa irtiottoa huomattavasti.
" Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt "
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Rungon reijittäminen haiskahtaa ryssän (tässä tapauksessa hesalaisen) remontilta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

mcjusa kirjoitti:Rungon reijittäminen haiskahtaa ryssän (tässä tapauksessa hesalaisen) remontilta.
Enempää sama mieltä en voisi olla.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Mä taas sanoisin että en ole puhkomisen kannalla tai sitä vastaan, pikemminkin päin vastoin. :lol:
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja smuige »

Eikös jossain malleissa ole jo valmiina (?) reikä siinä rungon pellityksessä, ei itse runkoputkessa.
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Ei FXR mitään lisäreikiä kaipaa tuota varten ja ei siinä ylhäällä ole mitään runkoputkea, se on peltinen kotelopalkki ylhäält se runko.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja hdlate »

smuige kirjoitti:Sitten kun sylinterit on irti niin kannattaa vetästä ne sylinterin/kansien pinnapultit kunnolla kiinni lohkoihin.

Itse olen tehnyt niin, että pinnapultit irti kahden toisiinsa vastakkain lukitun mutterin kanssa avaten.
Puhdistus ja sitten takaisin kiinni kovaa pitävän ruuvilukitteeen kanssa.
Takaisin laitettaessa oikein päin ja oikeeseen mittaan. (mittaa ennen irroitusta)

Tällä tavalla vähenee sylinterin alapään vuodon mahdollisuus.

Sama koskee kaikkia EVO-moottoreita.
Ei kai noita pinnapultteja tartte irrottaa jos ei muttereita avatessa tule mukan? 8O . Nehän heikkenee alumiinissa kierteet joka kerta avatessa :roll: ...
-90 FXR Super Glide
Avatar
Turre
Viestit: 624
Liittynyt: 16:02 07.01.2006.
Paikkakunta: Born in the S.A.V.O.
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja Turre »

Toisaalta niinku kirjotit. Mut toisaalta kait aika tyypillistä että vähintään yks pinnapultti löystyny ja nousee avatessa. Sitten herää kysymys että ne jotka ei noussu, mikä oli marginaali että nekin ois noussu?
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Niille on mitta, eli mittaa, jos nousseet ni käytä irti, jollei ole nousseet ohi mitta-arvosta ja tasokin on tasona(ei ole koko kierteen nousua) ni anna olla.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja hdlate »

ma^ko kirjoitti:Niille on mitta, eli mittaa, jos nousseet ni käytä irti, jollei ole nousseet ohi mitta-arvosta ja tasokin on tasona(ei ole koko kierteen nousua) ni anna olla.
Näin ajattelin tehdä.. Kiitti kaikille vinkeistä.
-90 FXR Super Glide
HDfxr1992
Viestit: 2
Liittynyt: 15:30 16.06.2013.

Re: FXR asiaa?

Viesti Kirjoittaja HDfxr1992 »

arska66 kirjoitti:muistaakseni kun ottaa koneen etu ja ylä kiinnitykset auki niin kone kippaa sen verran että saa lisää tilaa tuolle takapytylle
Juuri noin ja tunkki alle , niin onnistuu ilman ylimääräistä väkertämistä... Pinnapulttien tiukkuus tarkistaa ja sen kyllä helposti huomaa jos on korkannu lohkosta. Jos pinnapultit on ok, en kyllä lähtisi niitä siinä tapauksessa irroitteleen..
Vastaa Viestiin