Kansien irroitus

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Kapanen
Viestit: 14
Liittynyt: 21:59 12.11.2008.

Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja Kapanen »

Eli minkä kokoisilla hylsyillä kannen pultit aukeaa?
Millisistä ei löytynyt sopivaa kokoa ja tehtaan repair manualista en löytänyt kokoja.
Tietää sitten että mitä kokoja menee ostamaan..

Onko jotain erityistä mitä tarvitsisi muistaa kun irroittaa kansia?

Niin juu ja pyörä on -03 FXSTBI
Viimeksi muokannut Kapanen, 19:10 12.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
evoperkele
Viestit: 96
Liittynyt: 10:25 01.05.2011.
Paikkakunta: Satakunta/Pohjanmaa
Viesti:

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja evoperkele »

Mikä pyörä?

Niitä avaimii kannattaa ostaa ihan sarjoina, tulee niille käyttöä myöhemminki. Biltemasta ja motonetistä saa halvalla, jopa niin halvalla et vaikka ostaa useamman kerralla
'84 Shovelhead
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja jty »

Jos ny tonne meet nii suosittelen lämpimästi sarjaa tuumasia hylsyjä ja pari sarjaa tuumasia kuusiokoloja, imusarjan avaamisee tarvii lyhennettyä. Lisäks ne hylsyt on oltava 12-kulmaset kun kansipultit on semmoset, kansipultti tais olla muistaakseni 1/4. Hiukan pitemmän varren tarvii vääntämään. Rockerboxin avaaminen käy 11mm lenkkiavaimella joka on saman kokoinen kuin 7/16.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
113 cid
Viestit: 348
Liittynyt: 20:14 13.01.2005.
Paikkakunta: Waterbay area

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja 113 cid »

Keinuvipukotelotiden kannet purkautuvat 3/16 6-kolo avaimella. Vippapukit 3/16 6-kolo + 1/2 kiintoavain tms.+ 7/16 hylsy.

Sylinterin kannet 1/2 12-kulmainen hylsy.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
Kapanen
Viestit: 14
Liittynyt: 21:59 12.11.2008.

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja Kapanen »

Kiitoksia!
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja jty »

:brainfart: tietysti siis 1/2 eikä 1/4, pitää varmaa mennä takas kouluu opettelee noita murtolukuja
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Kapanen
Viestit: 14
Liittynyt: 21:59 12.11.2008.

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja Kapanen »

Onko kansien irroituksessa jotain erityistä mitä tarvii huomioida kun rupee avaamaan muttereita ym?
mopojen kansia irrottanu paljon mutta harleysta ensimmäinen kerta.

Voisko joku laittaa ns.pikaohjeet järjestyksestä millain lähdetään liikkeelle?
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

No huoltomanuaalin hankinta olisi ihan ensimmäinen asia, ettei tule vahinkoa esim. vääntyneinä työntötankoina tai kansina.

Jos siinä haluat säästää, niin katso vaikka täältä: http://www.hdjokke.com/hdjokke/Softailv ... Osa_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkin takana vaihdan öljypumppua, mutta kansien irroitukseen pätee samat koneen nostajien asennot, eli nostajat alhaalla. Sun ei myöskään tarvitse irroittaa nostajia, ja jos on stokki-työntötangot, niin nostajien kuoria ei välttämättä tarvitse irroittaa, ainakaan avatessa. Tönärithän saa yläkautta pois tieltä häiritsemästä.

Kansien ja koppien pultit avataan ristiin. Kansien 12-kulmaiset 1/4 kierros kerrallaan.

Mutta silti sanoisin, että huoltomanuaali on tässä hyödyksi.

Lisävinkkinä voin kertoa, että ruiskusuuttimien sähköliittimet lähtevät irti ylöspäin vetämällä, kun painaa ensin metallijousta. Niistä on vähän vaikea päätellä muodon perusteella. Itse en suuntaa muistanut ja NAKS! 110 Eupan naksu. :roll:
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin