Evon moottorin maalit
Evon moottorin maalit
Ostin muutama aika sitten vanhan heritagen evon koneella, mutta musta maali rapisee pois, mikä neuvoksi. Haluaisin kuitenkin säilyttää moottorin mustana. Entisen poisto tai puhdistus, millä aineella ja mikä maali tilalle.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Vanha pois esim. maalinpoistoaineella ja tilalle kuumuutta kestävä moottorimaali.
Maalia löytyy autotarvikeliikkeistä ja asiantunteva myyjä kyllä löytää soveltuvan maalin kunhan kerrot käyttötarkoituksen.
Aiheesta löytyy keskustelua mm "Lohkomaali" -otsikon alta. Kannattaa tzekata!
Maalia löytyy autotarvikeliikkeistä ja asiantunteva myyjä kyllä löytää soveltuvan maalin kunhan kerrot käyttötarkoituksen.
Aiheesta löytyy keskustelua mm "Lohkomaali" -otsikon alta. Kannattaa tzekata!
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
-
mcmies
Siellä "ryppymaalin" alla on alumiinia. Se hapettuu ainakin niiltä kohdin, joissa vanha maali lohkeilee. Jos et poista hapettumia huolellisesti, ei hapettuneissa kohdissa pysy mikään maali. Hapettumat eivät poistu maalinpoistoaineella. Suosittelen ensin maalinpoistoainekäsittelyä, sitten joko dremel kouraan tai jokin asiaan soveltuva puhallus. Ja kannattanee suojata muut kuin puhallettavat kohdat aika hyvin... 
Tavallisessa moottorimaalissa on vain se pulma, ettei se ole vastaavaa kuin evon ryppymaali. Tavallisella moottorimaalilla pinnasta tulee sileä mattapinta.
Ryppymaalia saa myös maalikaupasta, ei tarvitse maksaa siitä HD-lisää...
Itse olen maalaillut moottoreita hyvällä menestyksellä Miranolilla, kyllä kestää.
Ryppymaalia saa myös maalikaupasta, ei tarvitse maksaa siitä HD-lisää...
Itse olen maalaillut moottoreita hyvällä menestyksellä Miranolilla, kyllä kestää.
-
Vieras!
maali
Kannattaa kysyä H-D varaosaliikkeestä. Ainakin vanhempaa versiota, hiekkamaalia, on ollut kaupan.
TUolta pitäs saada ryppymaalia.
http://www.decovari.fi/
http://www.decovari.fi/
"Ryppymaali"
Sitä ryppymaalia voit teettää automaalikaupassa, ihan minkävärisenä haluat, pyydä vain lisäämään maaliin ns Struktuurilisäaine, ainakin
Oulun Automaalit oy Oulussa tekee k,o maaleja , sekä spray-että purkkitavarana. Jälki on hieno, olen vanhan Moto Guzzin osia entisöinyt k,o väreillä.
Oulun Automaalit oy Oulussa tekee k,o maaleja , sekä spray-että purkkitavarana. Jälki on hieno, olen vanhan Moto Guzzin osia entisöinyt k,o väreillä.
If it doesn´t work, chrome it !
maali
itselläni on ainakin viime kesän jäljiltä maali pysynyt loistavasti kiinni.
maalasin mastonin kuumakesto maalilla ja ihan pensselillä, tietysti olin koneen putsannut kauttaaltaan vanhasta maalista.
putsaamisessa oli kyllä aika kova homma.
maalasin mastonin kuumakesto maalilla ja ihan pensselillä, tietysti olin koneen putsannut kauttaaltaan vanhasta maalista.
putsaamisessa oli kyllä aika kova homma.
lasikuulapuhalluksella pinnat puhtaaksi sen jälkeen sinkkisprayllä pohjat ja siihen päälle esim vht kuuman kestoväri,pelittää.
aikoinaan autohommissa pakosarjat hoitu kyseisellä metodilla.
sinkkimaali sulaa lämmetessä pintaan,ilman sitä meni peltisarjat esim mustalla lämmönkestomaalilla ajan kanssa valkoiseksi,n. 4tunnissa.
on testattu!
aikoinaan autohommissa pakosarjat hoitu kyseisellä metodilla.
sinkkimaali sulaa lämmetessä pintaan,ilman sitä meni peltisarjat esim mustalla lämmönkestomaalilla ajan kanssa valkoiseksi,n. 4tunnissa.
on testattu!
Peltisarjat käy HIUKAN kuumempana kuin moottorin lohko, voi olla että toi sinkkimaali ei toimi tässä tapauksessa. Ihan hyvin on pysynyt ihan tavallinen kuumakestomaali tai miranol.stroker56 kirjoitti:...sinkkimaali sulaa lämmetessä pintaan,ilman sitä meni peltisarjat esim mustalla lämmönkestomaalilla ajan kanssa valkoiseksi,n. 4tunnissa.
on testattu!