Muuntauminen alkaa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

bikermouse
Viesti:

Muuntauminen alkaa

Viesti Kirjoittaja bikermouse »

Tervehdys

Olen huomannut itsessäni pelottavia muutoksia sen jälkeen kun vaihdoin japanin look a liken Harley Davisoniin viime talvena.Pyörässä on vain kiks start ja se on öljyn katkuinen shovel motilla varustettu raakile.Ensin piti siirtyä pois isä ukon tiloista ,koska hän on sitä mieltä että Harley on täysin paska ja kyselee multa aina kun käyn nurkilla "meinaatko vielä tehdä siitä pyörän" vaikka ei itse ole koskaan edes omistanut moottori pyörää.Oli pakko muuttaa talli muualle koska alkoi aina tulemaan visioita kirveestä ja vasarasta ukon päässä näitä juttuja kuunnellessa.
Samoin olen huomannut että uudet tako männät voi ostaa huoletta ,mutta kaksien uusien pitkien kalsarien hankinta tarjoustalosta kerralla hirvittää.
Samoin päässä pyörii hirveitä visioita miltä pyörän tulisi näyttää ensi kesänä.
Joten kertokaa mitä muuta on odotettavissa tulevaisuudelta,te jotka olette saattanut harrastaa näitä hommia jo pitempään.
Parta on ollut jo pitkään ,mutta nyt sen siistiminen alkaa jo mietityttää joka kerta.

Joten pliis kertokaa mitä on tulossa

Terveisin Bikermouse 8O 8O
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tunnusmerkkejä:

Ajokauden aikana käteni ovat vieläkin paskasemmat kuin rakentelukautena...

Talvella ajatukset pyörivät koko ajan pyörän ympärillä. Kesällä eivät, koska pyörin itse pyörän ympärillä...

Omaa pyörää arvostaa eniten kun näkee sen ensimmäisen kerran syksyllä tallissa sen jälkeen kun ajokausi on loppunut...

Keväällä miettii että kumpa pääsisi tien päälle ja kesällä miettii että kumpa pääsisi perille...

Rautalankaviritykset omassa pyörässä tuntuvat luonnollisilta kun taas kaverin pyörässä ne ovat "riman alituksia"...

Rahat loppuu ennen kuin huumorintaju :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Ilkimys

tarkkaile ympäristöä

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Tarkkaileppas ympäristöäsi, naapureitasi ja työkavereitasi miten heidän suhtautumisensa alkaa muuttua. Mielenkiintoista seurata ketkä ottavat etäisyyttä. :mrgreen:
Vuosien saatossa olen oppinut sen, että todistamisen taakka on muilla. Jutut vanhasta tekniikasta, aina hajoavista pyöristä, tärinöistä yms. eivät enää kosketa eikä niitä tarvitse edes kommentoida. Olet kaiken sellaisen yläpuolella.
Niin ja miksi ihmeessä pitää ostaa kahdet kalsarit kun yksilläkin pärjää!
Mopopoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika »

Tarkkaileppas ympäristöäsi, naapureitasi ja työkavereitasi miten heidän suhtautumisensa alkaa muuttua.
Tää on kyllä ihmejuttu. Huomasin saman itse. Jotenkin se on kova paikka ihmisille jos omistat HD:n. Et sä voi olla enään sen jälkeen kuka tahansa vaan "oot se tyyppi jolla on harrikka" 8O . Mä tosin oon edelleen kuka tahansa :lol:
Ja käytä yhdet kalsarit ensin loppuun ennen kuin ostat toiset niin jää rahaa takomäntiin.
Niin ja mulla muija lupas lähtee käveleen jos pyörä tulee taloon, mut ei se pitänyt sanojaan vaan alkoi kesäällä vinkua kyytiin :wink:
Mopopoika

Re: Muuntauminen alkaa

Viesti Kirjoittaja akrapu »

bikermouse kirjoitti:Tervehdys

Samoin olen huomannut että uudet tako männät voi ostaa huoletta ,mutta kaksien uusien pitkien kalsarien hankinta tarjoustalosta kerralla hirvittää.

Terveisin Bikermouse 8O 8O
Ei kai Vantaalla pidetä pitkiä kalsareita 8O .
Näinkin voi käydä: Vaimo kysyy kainosti, josko lähdettäisiin käymään elokuvissa. "Ei helvetissä", karjahdat. "Leffaliputhan ovat riistohintaisia !". Illalla vaimon mentyä nukkumaan tilaat 'salaa' netistä 700 eur pakoputket...
Rautis Pappa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rautis Pappa »

Jep,mitä pienempi kylä sitä suurempi paha susta tulee.Käyt sitten kesätorilla tai kaupassa niin kyllä jutustelu hiljenee kun se :twisted: :leen
"huumeita myyvä väkivaltainen rikollinen" ilmestyy.
Suku on sitä mieltä että potkut tulee töistä jne...
No,parran ajosta ei valita kuin vaimo,jos sakset lipsuu ja tuleepi parrasta liian lyhyt.

Rautis Pappa
Kurjalan taikayössä....
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla vaimo vinkuu omaa mopoa...

Sit on kädet kaksin verroin rasvassa ympärivuoden.

Kyllä se siitä vielä iloks muuttuu, aikaa ja rahaa se vaan vie mutta kyllä se on sen väärtiä. Sitäpaitsi kaurapuuro on loppupelissä ihan hyvää ja ravitsevaa jos tarttee ne takomännät saada.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

No nyt tässä kyllä vähän ohratuotteen voimalla kirjoitetaan, mutta kyllä se tästä...

Älkää aina jaksako valittaa niistä aviopuolisoistanne. Isot immeiset olette itse valintanne tehneet ja olisi luullut, että olette selvittäneet myös kääntöpuolet ennen valintanne tekemistä :twisted:

Mutta joo, varsinkin jos korvessa asut niiin kuin meikäläinen, ettei voi soluttautua mihinkään talliporukkaan, tulee HD:n hankinnan jälkeen (viimeistään) tarve varustella pajaa vähän enemmän kuin perus-migillä.
Päivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Päivi »

Omaa HD:ta hankkiessani mietin mitenkä pärjään sen kanssa kun en ole paljon harrastanut mekaanikon hommia 8O . Nyt on tallissa kaksi HD:ta ja vielä Plymouthin vani. Oma Sporsteri on ajokuntoinen ja isäntävainaan Shoveli on palasina moottoriremontin jäljiltä. Isännän nyrkit oli enemmän mustat ja minun vähemmän. Enpä ole ollu ennenkään nättien kynsien perään ja nyt saa itse varoa valkoisia ovenpieliä sekä leikellä kynnet lyhyiksi :wink: . Paljon on opittavaa HD hommista ja Clymerin kirjaa on luettu etu- sekä pakaperin. Kovana tavoitteena olisi saada Shoveli ensi kesäksi ajokuntoon ja jos se vielä vaikka sattuisi olemaan yhteistyöhaluinen :o voisi luopua Sporsterista.

WANTED! Vastavuoroa täällä olisi auki "päämekaanikon" paikka sisäsiistille uroolle. Tarvisin kahvinkeittäjän joka välillä kurkkisi olan yli ja antaisi vinkkiä kun alkaa hommat meneen mettään. Onko Suomessa vapaana HD korjaustaitoisia miehiä jotka eivät pelkää jakarin kanssa heiluavia muijia?? Kaikkihan HD miehet ovat fiksuja :!: ja kohteliaita naisia kohtaan eli se tuskin tulee oleen ongelma.

Totta on ettei esim työpaikalla pajon viitsi kertoa kuinka pyöräprojektit etenee ellei joku moottoripyöräilystä muutenkin kiinnostunut sitä kysele. Eikä sitä viitsi mainostaa omistavansa HD:n tai nyt vielä enemmän velkaantuneena kaksi HD:ta. Niiden eteen on tehty pitkiä työpäiviä ja kenties olen luopunut jostain muusta (lomamatkat etelään) jotta voin harrastaa. Kaikki on suhteellista. Pääasia että tykkää hommistansa. Jollekin harvinaisen postimerkin katselu voi olla nautinnollista, toinen rassaa pyöräänsä ja innolla sovittelee hankkimiaan uusia osia.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Päivi kirjoitti:
WANTED! Vastavuoroa täällä olisi auki "päämekaanikon" paikka sisäsiistille uroolle. Tarvisin kahvinkeittäjän joka välillä kurkkisi olan yli ja antaisi vinkkiä kun alkaa hommat meneen mettään. Onko Suomessa vapaana HD korjaustaitoisia miehiä jotka eivät pelkää jakarin kanssa heiluavia muijia?? Kaikkihan HD miehet ovat fiksuja :!: ja kohteliaita naisia kohtaan eli se tuskin tulee oleen ongelma.
No herra isä. Tässä on 'ei-varatut' veljet elämänne tilaisuus. Käyttäkää nyt ihmeessä tilaisuus hyväksenne ja laittakaa hakupaprut päämekaanikon virkaan. Ittellä on jo sormus nimettömässä.

Päiville tsemppiä sekä remontti- että mekaanikon hakuhommissa.
bikermouse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bikermouse »

Kiitokset kaikille kommenteista ja Päiville tosiaan Tsemppiä ja onnea päämekaanikon etsintään. :lol:

Viime kesän hAUSKIN juttu oli kun kalajoen rallissa pieni poika n.10v katseli pyöriä siinä kalajoen abc pihalla ja kun täräytin siihen ja kaveri tuli kattelemaan shovelia ja kysyi miten vanha pyörä on,onko se mun,ja lopuksi sano että se on tosi hieno.No mitä siihen muuta voi vastata kuin suu hymyssä,että kiitos!
JA eilen tallille mennessä kaveri oli käyttänyt kannet sen duunissa muovikuula puhalluksessa ja meikä jäi suu auki tutkimaan tulosta,aivan puhtaat uuden näköiset mötikät siinä pöydällä :lol:
Joten ei muuta kuin hauskaa talvea kaikille harrastuksen parissa. :P
((jaa eli pitää siis viedä kannet mannelle duunattavaksi ja koneistamoon uuden männät että saan pytyt porautettua ja mistähän se uusi takaloksu piti hommata.........toivottavasti evoluutio muuttaa mahalaukkuni siten tässä myöhemmin että opin kakkimaan rahaa ,ainakin vaikka aluksi lauantaisin kerran kuussa................. 8O
AngelOfAvalon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AngelOfAvalon »

Mulle sanoi vanha koulukaveri kun näki mut kaupassa HD-rotsi päällä, että "ai sustakin on tullu noita sinkojengiläisiä". Tokaisin mammalle, että "juu, joka harrikan mukana tulee sinko". Tsah! 8O

Päiville tsemppiä mekaanikonhakuun! Eikös me Kalajoella suunniteltu että perustetaan joku senssipalsta... :D
I'm on the Night Train – I love that stuff
I'm on the Night Train – I can never get enough
I'm on the Night Train – Never to return - no
Blues
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itellä muuttumisleikki vaan jatkuu... Koko ajan saa kuulla kaikilta, jotta mitä ihmettä, sinäkin yh-isä nyt tuommoisen helvetinkoneen hommaat. Varmaan pyörit niissä jengeissäkin??? :roll: Mutta on se vaan hassua miten tuo pyörä on ajatuksissa melkein jatkuvasti, jotta mitenhän sen oikein laittaisi niin, että olisi omannäköinen (siis matala ja paksuhko :P ). Ja voi Päivi sun kanssan kun niin kauheen kaukana asustelet, muuten heti kirjautuisin mekaanikoksi, tosin meikäläisen kanssa se vois mennä niinpäin, et mä olisin se kuunteluoppilaaksi. 8O
INE

Viesti Kirjoittaja INE »

Ostin HD:n keväällä hurruuttelin sillä työpaikalle näin miten työkavereitten suhtautuminen alkoi muuttua. Yhtenä päivänä pyörä oli puhallettu täyteen hiekkaa ja puunlehtiä,Pr...le viikko myöhemmin oli haalattu lautakasa pyörä ympärille, että joskus voi olla tämmöstä... Loppu tälläinen sitten :twisted:
Kaasi

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

INE kirjoitti:Ostin HD:n keväällä hurruuttelin sillä työpaikalle näin miten työkavereitten suhtautuminen alkoi muuttua. Yhtenä päivänä pyörä oli puhallettu täyteen hiekkaa ja puunlehtiä,Pr...le viikko myöhemmin oli haalattu lautakasa pyörä ympärille, että joskus voi olla tämmöstä... Loppu tälläinen sitten :twisted:

Onneksi saunan takana on tilaa. Perkele :!:
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Vastaa Viestiin