Salvage pyörästä?
Salvage pyörästä?
Oon täs miettinyjos ostais soveli projektin jenkeistä.Pyörä on keulakolaroitu salvage pyörä ja siitä ajattelin chopperin vääntää.Miten kannattaa toimia kun ajatuksena olis tehdä runkomuutoksia yms yms.Pitääkö ensin käydä leimaamas pyörä suomen kilpiin ja alottaa sitten vasta.Mietin vaan että kuitenkin joutuu rungon suoruuden todistamaan jotenkin niin eikö menisi sitten samalla kun muutokset tehtäisiin jollain joka niitä työkseen tekee.
Re: Salvage pyörästä?
Mun luullakseni (huom ei tietoa) pitäis toimia samoten kun esim. AVK:lta ostetun pyörän kanssa, pyörä kasaan ja konttorilla katotaan vaihetut osat. Toki tullit ym. tulee maksaa, mutta katsastuksen luulis olevan samanlainen. Vähiten mutua pitäis saada siltä konttorilta jossa meinaisit pyörän katsastaa.
Re: Salvage pyörästä?
Mulla taas sellaista mutua,
että soveliprojektin kanssa (vanha, ei erikseen vaatimuksenmukaisuuksia) ei tarvita kuin rekisteröintikatsastus valmiina ja sen vaatimat vaihdettujen osien luettelot jos näyttää poikkeavan orkkiksesta.
Tuotat romun Suomeen ja maksat maahantulokulut. Sitten vaan pyörä kotiin ja paloiksi.
Mitään robottipapereita tuollaisen oikomisesta ei vaadita, ellet välttämättä halua kertoa, että on mennyt rekan alla aivan paskaksi.
Varman päälle sopperintekijä laittaa pyörän mahdollisimman vähillä (halavalla) korjauksilla katsastuskuntoon, käy nayttämässä ja hoitaa tullin kanssa autoveron pois. Sitten rälläkkää ja muutokset, jotka sitten muutoskatsastetaan ja merkataan kaikki. Tuossa toisessa vaihtoehdossa saattaisi joitakin muutoksia mennä afroamerikkalaisen piikkiin ja niiltä osin prosentteja ei tarvitse vähentää.
Käynti sillä konttorilla, jossa meinaat katsastaa, antaa varmuuden. Pieniä tulkintaeroja paikkojen välillä on.
että soveliprojektin kanssa (vanha, ei erikseen vaatimuksenmukaisuuksia) ei tarvita kuin rekisteröintikatsastus valmiina ja sen vaatimat vaihdettujen osien luettelot jos näyttää poikkeavan orkkiksesta.
Tuotat romun Suomeen ja maksat maahantulokulut. Sitten vaan pyörä kotiin ja paloiksi.
Mitään robottipapereita tuollaisen oikomisesta ei vaadita, ellet välttämättä halua kertoa, että on mennyt rekan alla aivan paskaksi.
Varman päälle sopperintekijä laittaa pyörän mahdollisimman vähillä (halavalla) korjauksilla katsastuskuntoon, käy nayttämässä ja hoitaa tullin kanssa autoveron pois. Sitten rälläkkää ja muutokset, jotka sitten muutoskatsastetaan ja merkataan kaikki. Tuossa toisessa vaihtoehdossa saattaisi joitakin muutoksia mennä afroamerikkalaisen piikkiin ja niiltä osin prosentteja ei tarvitse vähentää.
Käynti sillä konttorilla, jossa meinaat katsastaa, antaa varmuuden. Pieniä tulkintaeroja paikkojen välillä on.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Salvage pyörästä?
Mistä saa tietoa vaihdettujen osien määrä prosenteista. Eli jos on -50 luvun pyörä ja se on jo customoitu jenkeissä. Riittääkö ,että moottori ,vaihteisto ja runko ovat ( ehkä) alkuperäisiä. Tuleeko veroseuraamus?
Renkaat ja vanteet ,satula ,bensatankki ,lokasuojat, etuhaarukka ovat ainakin vaihdettu. Kiitos.
Renkaat ja vanteet ,satula ,bensatankki ,lokasuojat, etuhaarukka ovat ainakin vaihdettu. Kiitos.
Re: Salvage pyörästä?
Motopedian kautta löytyy prosentitoas kirjoitti:Mistä saa tietoa vaihdettujen osien määrä prosenteista. Eli jos on -50 luvun pyörä ja se on jo customoitu jenkeissä. Riittääkö ,että moottori ,vaihteisto ja runko ovat ( ehkä) alkuperäisiä. Tuleeko veroseuraamus?
Renkaat ja vanteet ,satula ,bensatankki ,lokasuojat, etuhaarukka ovat ainakin vaihdettu. Kiitos.
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Prosenttitaulukko" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Salvage pyörästä?
Kiitos vastauksesta. Ilmeisesti siis runko ja moottori "alkuperäisinä" riittää ?
Re: Salvage pyörästä?
Eikös runko ja sen paperit määrittele identiteetin hyvin pitkälti? motinhan voi vaihtaa jos tälle tarvetta on.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: Salvage pyörästä?
Niitä alkuperäisprosentteja pitää olla yli 50.Paksis kirjoitti:Eikös runko ja sen paperit määrittele identiteetin hyvin pitkälti? motinhan voi vaihtaa jos tälle tarvetta on.
Pelkästä rungosta tulee 28%, joten ei aivan vielä riitä.
Moottori siihen apulaitteineen ja vaihdelaatikkoineen tuo toiset 28%.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Salvage pyörästä?
Täytyy muistaa että VIN numero löytyy rungosta vasta 70-luvun pyöristä, sitä ennen se on meistetty vain moottoriin... eli jos runko on alkuperäinen HD valmiste... samasta mallista olevaa runkoa on paha mennä sanomaan onko se ollut tehtaalta asti vai joskus vaihdettu.Paksis kirjoitti:Eikös runko ja sen paperit määrittele identiteetin hyvin pitkälti? motinhan voi vaihtaa jos tälle tarvetta on.
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Tunnistenumero" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Salvage pyörästä?
Jep. Muuttujia on siis monia Eli hyvin pitkälti pyöräkohtaisesti tämäkin pitänee selvitellä.
Itellä on tuo -82 FLHS ja otteessa oli valmiina 8% penkistä ja tankista. Mottihan vaihtui evolaiseen kun tästä shovel projektiaihiosta oli sylkässy männän ja kammen lohkoista pihalle. Syöhän tuo sitten oman osansa jos/kun aika koittaa.
Itellä on tuo -82 FLHS ja otteessa oli valmiina 8% penkistä ja tankista. Mottihan vaihtui evolaiseen kun tästä shovel projektiaihiosta oli sylkässy männän ja kammen lohkoista pihalle. Syöhän tuo sitten oman osansa jos/kun aika koittaa.
Viva El Grande-Libelitsa!