Moro.
Pari viikkoa kerkesin ajokauden alusta ajella tyytyväisenä kunnes ilmeni vikaa. Alkoi nykimään pintakaasulla ja käyntiääni muuttui papattavaksi. Vedot tuntuu olevan tallella, mutta pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä jyskyttää ja täristää normaalia enemmän. Tyhjäkäynnillä pysyy hädin tuskin käynnissä ja on epätasaista.
Tähän mennessä tehtynä
vaihdettu tulpat ja johdot (kahteen kertaan)
uusi puola
imusarjan kumit
purin kaasarin, tarkistelin ja pesin. (kahteen kertaan)
syttynä on dyna 2000, säätämällä ei vaikutusta parempaan päin.
korjausten jälkeen olen aina käyny koeajolla ja ei muutu miksikään, paitsi nykiminen ehkä vähän vähentyi. Takapytystä huohottimeen menevä banjopultti on aina ajon jälkeen ihan ruskeassa ryönässä. tyhjäkäynnillä kun kuuntelee pakoääniä niin tuntus että takimmainen käy vähän huonommin. Alan epäillä että sylinterissä on jotain vikana tms., mutta puristuspainemittauksessa ei tullut kummosia eroja pyttyjen välillä.
Onko vielä mitään mitä kannattaa tarkistaa ennen kun alan purkaa konetta? ideoita mikä siellä voi olla rikki tai miten isoon remonttiin varautua?
Pyörä on '99 sportster
883 käy huonosti
Re: 883 käy huonosti
Tsekkaa onko pakoputki revennyt saumoistaan... Minun Aiempi Sportster alkoi täristämään ajossa ihan höpelönä, niin syyksi paljastui, että takimmaisen pytyn vaimentimen sauma oli revähtänyt irvistämään. Kaiken huipuksi se ei kuulostanut edes olevan puhki!
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Re: 883 käy huonosti
Et kertonut vuosimallia.
Elä nyt pura kuin se panjopultti ja pistä uusi tiiviste.
Pakarissa vois olla irti jotain.
Elä nyt pura kuin se panjopultti ja pistä uusi tiiviste.
Pakarissa vois olla irti jotain.
Re: 883 käy huonosti
Onko VOES kunnossa? Siis se kytkin joka haistelee imusarjan alipainetta ja sen mukaan valitsee kahden eri syttykäyrän välillä. Olettaen että on kaasarimopo, ruiskuvehkeissähän on kehittyneemmät systeemit eli enemmän ja hienompia antureita.
(jaa niin olihan tuossa vuosimalli -99)
(jaa niin olihan tuossa vuosimalli -99)
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: 883 käy huonosti
Pakoputket on silmämääräisesti ehjät. Panjopultissakaan itsessään ei mitään vikaa ole, takimmaisesta tulee vaan sitä kautta huohottimeen paljon ruskeaa mönjää. Etummainen on aina kirkas. Sillä aloin miettiä jos siellä on jotain vialla koneessa...
Voiko ton voessin toiminnan testata jotenkin? onko se niinkuin normaali map anturi?
Voiko ton voessin toiminnan testata jotenkin? onko se niinkuin normaali map anturi?
Re: 883 käy huonosti
VOES eli vacuum operated electrical switch eli kytkin eli tuolla on vain kaksi asentoa päällä / pois. Imusarjassa on eri suuri alipaine riippuen moottorin kuormituksesta. Sytkä haluu tietää tuon jotta osaa valita matalille kierroksille eri ennakkokäyrän kuin keski-korkeille kierroksille.
Manuskassa varmasti selitetty miten testaus tehdään oikeaoppisesti, mutta itte ehkä mittaisin niin että yleismittari voes:n piuhoihin kii ja kattoo muuttuko resistanssi (tai vaihtoehtoisesti jännite-ero) matalat versus korkeat kierrokset. Eli päästääkö kytkin signaalin läpi vai ei.
VOES on liian karkea mittavehje ruiskupyöriin, niinpä niissä on MAP-anturi.
Manuskassa varmasti selitetty miten testaus tehdään oikeaoppisesti, mutta itte ehkä mittaisin niin että yleismittari voes:n piuhoihin kii ja kattoo muuttuko resistanssi (tai vaihtoehtoisesti jännite-ero) matalat versus korkeat kierrokset. Eli päästääkö kytkin signaalin läpi vai ei.
VOES on liian karkea mittavehje ruiskupyöriin, niinpä niissä on MAP-anturi.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: 883 käy huonosti
Kirjasta tosiaan löyty testaus ohjeet. Toimii niinkun pitääkin. Alkaa konstit loppua kohta...
Re: 883 käy huonosti
No nyt se vika löytyi! Tuossa alkuviikosta kun kasasin tuon voessin paikalleen niin ryyppyvaijeria laittaessa huomasin että se on rikki siitä muovisesta kierteestä. Kun laittaa paikalleen kiinnikkeeseen niin pääsee muutaman millin venymään ulospäin ja ryyppy hiukan päällä kokoajan. Eipä arvannu tuota kattoo sillon kun kaasaria putsasin, ois säästyny paljolta.. tarkistelin vaan sen jousen ja venttiilin. Mutta pitää kai olla tyytyväinen että ei tuon pahempi vika ollut.
Re: 883 käy huonosti
No rapatessa roiskuu. Mikäpä ois ollessa jos tietäis ja osais kaiken tai ees puolet.
Se vielä että uusi ryyppyvaijeri hajoo helposti sieltä kiinnityspäästä jos kiristää liian tiukalle. Vaijereita pitää olla yks hyllyssä varalla. Silloin kestää se ensimmäinen.....
Se vielä että uusi ryyppyvaijeri hajoo helposti sieltä kiinnityspäästä jos kiristää liian tiukalle. Vaijereita pitää olla yks hyllyssä varalla. Silloin kestää se ensimmäinen.....