polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
diesel litra, uruguayssa 1,25e. (meid. rahassa, en tiedä mitä bensa), Venezuelassa 0.01c. ...un hieno asua yhdessä maailman kalleimmista valtioista,,
uudessa caravan lehdessä hyvä juttu kun kaverit lähtee etelä-amerikkaan as.autolla, tarkka kertomus "yli" menosta rahtihintoineen ym. pyörä ois varmaan vähän halvempi,,
onneks ei oo fakkiintunnu pahasti oikeen mihkään niinku eräät, ni voi soveltaa kaikkia konsteja,,kulkemisessa,,
esim. kohta pyörä pakuun vaunu perään ja "where to go, i dont now,
jos tulee ajohaluja (on selvinpäin), , ni eikun baanalle,
yks pariskunta jutteli olivat olleet ETELÄ Euroopassa(harikka huom.) , pari kk. samalla konstilla, ajelleet jos huvitti, muuten pyörä pakussa,, (tallessa),, asuivat halvalla vaunussa,,
sama yks tyyppi asu vuosia portugalissa, mukana paku, vaunu ja pyörä, thats it,
saa kuittailla, but,,
ps. suunnitteilla retkeilytyyppiseen asuntoautoon vaihto, missä takana aukeavat ovet, että mahtuu prätkä kyytiin,, ajon ajaksi,, ei tarvis raahata koppia perässä,.
meikä ajelee mieluimmin lyhyitä matkoja ihmisten ilmoilla hyvällä säälä ku pitkiä siirtymiä pöpeliköissä,, rankkasateessa,
onkohan sitä mukavuudenhalua, tai gräddehanuria niinku joku kuittaili,, FWT,,
uudessa caravan lehdessä hyvä juttu kun kaverit lähtee etelä-amerikkaan as.autolla, tarkka kertomus "yli" menosta rahtihintoineen ym. pyörä ois varmaan vähän halvempi,,
onneks ei oo fakkiintunnu pahasti oikeen mihkään niinku eräät, ni voi soveltaa kaikkia konsteja,,kulkemisessa,,
esim. kohta pyörä pakuun vaunu perään ja "where to go, i dont now,
jos tulee ajohaluja (on selvinpäin), , ni eikun baanalle,
yks pariskunta jutteli olivat olleet ETELÄ Euroopassa(harikka huom.) , pari kk. samalla konstilla, ajelleet jos huvitti, muuten pyörä pakussa,, (tallessa),, asuivat halvalla vaunussa,,
sama yks tyyppi asu vuosia portugalissa, mukana paku, vaunu ja pyörä, thats it,
saa kuittailla, but,,
ps. suunnitteilla retkeilytyyppiseen asuntoautoon vaihto, missä takana aukeavat ovet, että mahtuu prätkä kyytiin,, ajon ajaksi,, ei tarvis raahata koppia perässä,.
meikä ajelee mieluimmin lyhyitä matkoja ihmisten ilmoilla hyvällä säälä ku pitkiä siirtymiä pöpeliköissä,, rankkasateessa,
onkohan sitä mukavuudenhalua, tai gräddehanuria niinku joku kuittaili,, FWT,,
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Yhdenlainen retkeilymuoto kai tuokin on Eikä varmaan ihan huonokaan, saisi isomman "kodin" kulkemaan siinä mukana ja mopolla sitten päiväkeikkoja. Mutta mites sitten kun aurinko paistaa ja tie on hieno ja jyrryttää sillä asuntoautolla, niin eiköhän siinä tulis mieleen että voishan tämänkin pätkän ajaa mopoillen...
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
sillon ...uttaa armottomasti, varsinkin ku kuuluu siihen ryhmään mikä pailaa aamuyöhön ja nukkuu sit puolille päiville ittesä selväks, ja ajaa paikkaa vaihtaessa kuumimman ajan päivästä, ku fiksut menee illalla ajoissa tutumaan, lähtee aamulla aikaisin liik. ja viettää jossain sitten kauniin kesäpäivän,, vaikka ajelemalla pyörällä,,
mutta jos sateista, niin mukava köllötellä kopissa ja nautiskella vaikka virvokkeita, , yö maksaa n. 20e, kun esim. mökissä 50-100e/vrk.
kattelee ikkunasta ku keli kuivuu ja taas voi ajella pyörällä,,
mutta jos sateista, niin mukava köllötellä kopissa ja nautiskella vaikka virvokkeita, , yö maksaa n. 20e, kun esim. mökissä 50-100e/vrk.
kattelee ikkunasta ku keli kuivuu ja taas voi ajella pyörällä,,
- jorgegoodman
- Viestit: 369
- Liittynyt: 18:37 11.06.2011.
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Hmmm...en vaan oikein käsitä mitä järkeä tuossa yhdistelmässä on? Sateellako sitten ajetaan pakulla ja pyörä kyytissä, ja sittenkun alkaa paistamaan niin ajetaanko paku jorpakkoon ja lähdetään pyörällä "jatkamaan" matkaa??....niin matkaa pitäisi sitten jatkaa niin että otetaan se paku pyörällä hinaukseen ja ajellaan sitte niin kohti uusia seikkailuja... mutta tässä onkin se ongelma että todellisuudessa joudutaan aina palaamaan sen pakun luokse nukkumaan tai sateella jatkamaan matkaa?? En näe tässä mitään järkeä että pörrätään pakun lähistöllä ja aina palaata samaan lähtöpisteeseen. Minusta matkan pitää edetä kokoajan eikä pakun ympärillä aurinkoisella säällä pyörien, eli eteneekö matka vain ja ainoastaan sateella?? Mitäs jos paistaa koko reissun ajan? jätätkös pakun kotiin ja kun alkaa 300km kohdilla satamaan palaat pakuun turvaan Rahathan siinä menee hermojen lisäksi..
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Mä sinällään ymmärrän ajatuksen täysin. Ajaa sen asuntokotelon tai majoteauton johonki parkkiin ja liikkuu siinä ympäristössä prätkällä, ku ympäristö kyllästyttää ni vaihtaa sen pyörintäympäristön. Kuulostaa hyvältä ajatuksen tasolla, ei tarttis pysyä kotonurkissa eikä matkamoottoripyöräillä. Matkamoottoripyöräily voi olla jollekin "the juttu", mut mun mielest se on about perseestä. Tokihan se jollain homo-soffalla tai muulla gay-divaanilla ja hotellimajoituksella voi olla jonkun mielest just parhautta, mutku mä en halua ajaa gay-divaanilla lainkaan, en nurkassa enkä matkaa. Jonku 3-700km nyt vie ajaa jos o hyvä syy, mut ei monena päivänä peräkkäin, ainakaan vaan ajaakseen mahdollisimman paljon. Jos joku tykkää ajaa vaikka raesateessa kymmen rautapersettä putkeen ja saa siit kiksejä ni en dumaa mitenkään, ei se kyllä multa mitää rispektiikään saa ja mä en aja ensimmäistäkään rautapersettä(nuorena nopeahkolla pyörällä kyllä mokoman suoritteen tehnyt ylikin, mutten rautapersettä ajaakseni).
Jokainen lienee oikeutettu harrastamaan oman näkemyksensä mukaan. Varakkaana vapaaherrana jos eläisi, ni hyvä ja iso paku jossa vaikka Lotus Seven(tai vastaava Caterham) ja omaan makuun rakennettu prätkä, perässä ilmastoitu, isohko asuntovaunu, vois valuu talven edetessä etelään ja tulla kesän mukana takasin päin... aina valitulla "asuinpaikkakunnalla" vois liikkuu prätkäl tai sevenil, jollei sit vaan ottais vähä sinkkumalttii "kotona"... hmnn... täytynee jättää eurojackpotti-anomus, eihän tuos ideas ole muut vammaa ku et mun persaukisuudel se o tyystin unihiekkaa... Mitenköhän tohon mobiliteettiin liittäis viel kalapaatin?
Jokainen lienee oikeutettu harrastamaan oman näkemyksensä mukaan. Varakkaana vapaaherrana jos eläisi, ni hyvä ja iso paku jossa vaikka Lotus Seven(tai vastaava Caterham) ja omaan makuun rakennettu prätkä, perässä ilmastoitu, isohko asuntovaunu, vois valuu talven edetessä etelään ja tulla kesän mukana takasin päin... aina valitulla "asuinpaikkakunnalla" vois liikkuu prätkäl tai sevenil, jollei sit vaan ottais vähä sinkkumalttii "kotona"... hmnn... täytynee jättää eurojackpotti-anomus, eihän tuos ideas ole muut vammaa ku et mun persaukisuudel se o tyystin unihiekkaa... Mitenköhän tohon mobiliteettiin liittäis viel kalapaatin?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Näin ne kuuluu mieltymysten vaihdella immeisillä.ma^ko kirjoitti:Mä sinällään ymmärrän ajatuksen täysin. Ajaa sen asuntokotelon tai majoteauton johonki parkkiin ja liikkuu siinä ympäristössä prätkällä, ku ympäristö kyllästyttää ni vaihtaa sen pyörintäympäristön. Kuulostaa hyvältä ajatuksen tasolla, ei tarttis pysyä kotonurkissa eikä matkamoottoripyöräillä. Matkamoottoripyöräily voi olla jollekin "the juttu", mut mun mielest se on about perseestä. Tokihan se jollain homo-soffalla tai muulla gay-divaanilla ja hotellimajoituksella voi olla jonkun mielest just parhautta, mutku mä en halua ajaa gay-divaanilla lainkaan, en nurkassa enkä matkaa. Jonku 3-700km nyt vie ajaa jos o hyvä syy, mut ei monena päivänä peräkkäin, ainakaan vaan ajaakseen mahdollisimman paljon. Jos joku tykkää ajaa vaikka raesateessa kymmen rautapersettä putkeen ja saa siit kiksejä ni en dumaa mitenkään, ei se kyllä multa mitää rispektiikään saa ja mä en aja ensimmäistäkään rautapersettä(nuorena nopeahkolla pyörällä kyllä mokoman suoritteen tehnyt ylikin, mutten rautapersettä ajaakseni).
Jokainen lienee oikeutettu harrastamaan oman näkemyksensä mukaan. Varakkaana vapaaherrana jos eläisi, ni hyvä ja iso paku jossa vaikka Lotus Seven(tai vastaava Caterham) ja omaan makuun rakennettu prätkä, perässä ilmastoitu, isohko asuntovaunu, vois valuu talven edetessä etelään ja tulla kesän mukana takasin päin... aina valitulla "asuinpaikkakunnalla" vois liikkuu prätkäl tai sevenil, jollei sit vaan ottais vähä sinkkumalttii "kotona"... hmnn... täytynee jättää eurojackpotti-anomus, eihän tuos ideas ole muut vammaa ku et mun persaukisuudel se o tyystin unihiekkaa... Mitenköhän tohon mobiliteettiin liittäis viel kalapaatin?
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... la#p256830" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä oltiin tässä toisessa ketjussa jo aiemmin molempaa mieltä.
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
jorgegoodman kirjoitti:Hmmm...en vaan oikein käsitä mitä järkeä tuossa yhdistelmässä on? Sateellako sitten ajetaan pakulla ja pyörä kyytissä, ja sittenkun alkaa paistamaan niin ajetaanko paku jorpakkoon ja lähdetään pyörällä "jatkamaan" matkaa??....niin matkaa pitäisi sitten jatkaa niin että otetaan se paku pyörällä hinaukseen ja ajellaan sitte niin kohti uusia seikkailuja... mutta tässä onkin se ongelma että todellisuudessa joudutaan aina palaamaan sen pakun luokse nukkumaan tai sateella jatkamaan matkaa?? En näe tässä mitään järkeä että pörrätään pakun lähistöllä ja aina palaata samaan lähtöpisteeseen. Minusta matkan pitää edetä kokoajan eikä pakun ympärillä aurinkoisella säällä pyörien, eli eteneekö matka vain ja ainoastaan sateella?? Mitäs jos paistaa koko reissun ajan? jätätkös pakun kotiin ja kun alkaa 300km kohdilla satamaan palaat pakuun turvaan Rahathan siinä menee hermojen lisäksi..
"Jorgen" kns samoilla linjoilla: jos mopolla lähtee pihoilta..se on niska ja perse kestettävä kelinvaihdot
Tai sitten lähtee nelipyöräselle koko homma jos on sokerista tehty
Ajatuksen tuosta "yhdistelmästä" ymmärrän muttei se käytännössä tosiaan ihan saata "toimia"
Vähän sama homma tuon asuntoauto/ vaunu-kumpikampi-kanssa.
Ite päädyin aikoinaan käytettyyn asuntoautoon. Syystä siitä myös että "matka jatkuu" yleensä eikä olla sidottu seuraavaan yöpaikkaan. Vaunuihmiset vetoavat siihen että jättävät vaunun jonnekkin ja sitte helppo sillä veturilla katella ja kierrellä On kuulemma kätevämpi. Paskanlatvat. Tuo auto on kyllä minusta kymmenen kertaa kätevämpi, joka suhteessa. Ja parasta; se on tosiaan aina siellä missä itekkin olet. Ei tartte lähtee hakemaan mistään ..minne se on jääny meikäläisen muistilla...jäis ainakin vaunu per reissu..jonnekkin ulkomailla ajellessa:(
Mutta tapoja on moneksi..ja mistäpä tietää miten toimii...ennenkuin kokeilee
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Tänään, kun töistä olin lähdössä, meni ohi Skoda, jonka kyljessä luki isoin kirjaimin:
KOLME LITRAA SATASELLA!
Jim Beamia saa kokolailla sen kolme litraa satasella, käyköhän uusi Skoda bourbonilla...
KOLME LITRAA SATASELLA!
Jim Beamia saa kokolailla sen kolme litraa satasella, käyköhän uusi Skoda bourbonilla...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Ei taida saada ihan tuolla hintaa edes muovikanisterissa. Mä olen käyttäny liebfraumilch, sitä saa melkein 14 l satasella, eikä kärsi pumpun ajoitus. Ja savuttaa vähä..Pertti kirjoitti:Tänään, kun töistä olin lähdössä, meni ohi Skoda, jonka kyljessä luki isoin kirjaimin:
KOLME LITRAA SATASELLA!
Jim Beamia saa kokolailla sen kolme litraa satasella, käyköhän uusi Skoda bourbonilla...
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Jep, mutta tilannehan on eri kun räikkösellä tai selänteellän paatin päällä helikopteri vesiskoottereita pari ferraria ja harrikan näkönen hiilikuitujäljitelmä ne on varmaan baikkereita ja lentäjiä ja veneilijöitä ja kaikkea mahdollista jolla ei pääse ralleihin kun ei oo hd vaikka jotkut päästäs sen vaikka mossella,koska nää on jotain ylijumalia joillekin ääliöille ja niitten elämänkatsomushan on tabu, toista kun tähän maahan viimesrt pennosensa p.suoli pitkällä veroina maksava työmies,, sohvat sopii maantiellä viihtyville, kumma ku ei easyriderissä 69 ollu sohvaa., mille fonda ois sanonnu cool, lets pipe,,
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Kyllä muuten saa... http://www.viinarannasta.com/detail.php?id=21153" onclick="window.open(this.href);return false;rocktrailer kirjoitti:Ei taida saada ihan tuolla hintaa edes muovikanisterissa. Mä olen käyttäny liebfraumilch, sitä saa melkein 14 l satasella, eikä kärsi pumpun ajoitus. Ja savuttaa vähä..Pertti kirjoitti:Tänään, kun töistä olin lähdössä, meni ohi Skoda, jonka kyljessä luki isoin kirjaimin:
KOLME LITRAA SATASELLA!
Jim Beamia saa kokolailla sen kolme litraa satasella, käyköhän uusi Skoda bourbonilla...
Ja enemmänkin: http://www.viinarannasta.com/detail.php?id=13039" onclick="window.open(this.href);return false;
FXD -01
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
Joo, kyllä tuohon hintaan pitää tyytyä Kentucky Gentlemaniin, jos meinaa skeidan virallisessa alkossa tankata
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: polttoaineitten hinnoista ja kulkemisesta
http://www.theshout.com.au/2012/04/27/a ... JWTUB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa ois vaikka uuden 2014 vm-Hd-soffan omistajille ..Jussi Kulkevaista ..tarjouksessa
Aina se on viinaryyppy hintansa arvoinen..
Tossa ois vaikka uuden 2014 vm-Hd-soffan omistajille ..Jussi Kulkevaista ..tarjouksessa
Aina se on viinaryyppy hintansa arvoinen..
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63