Sporsterin kannentiiviste
Sporsterin kannentiiviste
Kone 883 konversio 1200 tehtynä jamesin tiivisteillä wicecon männillä 10,5 rutulla. Motarilla äsken hyyty ja purku paljasti kannentiivisteen revenneen kannenpultin kohdalta sentin pätkältä. Konversion jälkeen motilla oli ajettu rapiat 20 tonnia eli mikäs moisen aiheutti ja oiskos tiivistesuosituksia tai vinkkejä millä ton vois estää jatkossa. Momentit oli kohdillaan kun purkaessa testasin kannenpultteja.
Re: Sporsterin kannentiiviste
Ei välttämättä ole mitään sen isompaa vikaa. Se on vain ominaisuus että kansipahvia pössähtelee joskus. Kansi ja sylinteri pois, pintojen puhdistus ja kasaan uusilla tiivisteillä. Itse käytän paljon esim. Cometic MLS kannentiivisteitä. Tavallisillakin pärjää ja ovat hieman edukkaampia. Kone kasaan oikeilla momenteilla ja sen jälkeen lämminkäytöt jotta tiivisteet asettuvat paikoilleen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...