Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Moi,
Niin pääsi käymään että kaaduin sunnuntaina Kirkkonummen lähellä äkkijarrutuksen vuoksi. Vammoiksi tuli palohaavoja asfaltista ja oikean ranneluun murtuminen, mutta onneksi ei henki mennyt. Vauhtia oli n. 60km/h.
Pyörästä meni rikki laukku, remmienskan hihnapyörien suojat, kytkinvaijeri, kytkinvipu, peili, vasemmat virtapainikkeet ja niiden kotelo, lamppu, etuvilkut, vaihdevipu, ohjaustanko vääntyi(ape) ja tankkiin tuli hittiä ja samalla erikoismaalaus kärsi. Pyörä ei siis olosuhteisiin nähden ole pahassa kunnossa ja oikealta puolelta jos katsoo niin on ihan kuin ei olisi edes pannutettu. Pyörä on muutoskatsastettu ja kaikki muutokset ovat otteessa, 30%.
Vakuutusyhtiöni on IF ja pyörässä täyskasko.
Mites kun täällä varmasti jollain hurjapäällä on kokemusta kaatumisesta joko stokkipyörällä tai rakennetulla ja eri vakuutusyhtiöistä niin mites teille on sujunut korvaukset?
Niin pääsi käymään että kaaduin sunnuntaina Kirkkonummen lähellä äkkijarrutuksen vuoksi. Vammoiksi tuli palohaavoja asfaltista ja oikean ranneluun murtuminen, mutta onneksi ei henki mennyt. Vauhtia oli n. 60km/h.
Pyörästä meni rikki laukku, remmienskan hihnapyörien suojat, kytkinvaijeri, kytkinvipu, peili, vasemmat virtapainikkeet ja niiden kotelo, lamppu, etuvilkut, vaihdevipu, ohjaustanko vääntyi(ape) ja tankkiin tuli hittiä ja samalla erikoismaalaus kärsi. Pyörä ei siis olosuhteisiin nähden ole pahassa kunnossa ja oikealta puolelta jos katsoo niin on ihan kuin ei olisi edes pannutettu. Pyörä on muutoskatsastettu ja kaikki muutokset ovat otteessa, 30%.
Vakuutusyhtiöni on IF ja pyörässä täyskasko.
Mites kun täällä varmasti jollain hurjapäällä on kokemusta kaatumisesta joko stokkipyörällä tai rakennetulla ja eri vakuutusyhtiöistä niin mites teille on sujunut korvaukset?
Dyna FXD 2001 muutokset otteessa 30%
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Mä en kaatunut, mutta rengas meni puhki matkalla Narvaan. Itä-Virossa ei ole moottoripyöräkorjaamoja, joten pyörä tuotiin lavetilla Tallinnaan, siitä laivaan ja sitten matka jatkui täkäläiseen korjaamoon. Vakuutusyhtiönä IF ja pyörässä täyskasko. Aivan uskomattoman hienosti ja kitkattomasti hoitivat, joten uskoisin sinunkin tapauksessa, että saat asiallisesti korvaukset. Ei pitäisi ainakaan olla vakuutusyhtiöstä kiinni.
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Vakuutus yhtiöstä riippumatta (auto tai mp) mitä olen kuullut kavereilta varsin moitteetta on vakuutus yhtiö asian korvannut/korjauttanut. On näissä varmaan eroja. Itte lähtisin hoitaan asiaa asiallisesti mutta asenteella "senttiäkään en periksi anna".
Harmillisen kauan vaan olen kuullut että on mennyt että on saanut pyörän ajoon. Se menee ehkä henkisen kärsimyksen piikkiin.
Hyvä ettei ukko ottanut enempää hittiä.
Harmillisen kauan vaan olen kuullut että on mennyt että on saanut pyörän ajoon. Se menee ehkä henkisen kärsimyksen piikkiin.
Hyvä ettei ukko ottanut enempää hittiä.
-Know your enemy-
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
veikkaisin että korvausta ei tipu erikoismaalauksesta (suhteessa vakioon). vastaavasti jos vaurioituneet osat ovat jotain $$$$-vitun kallista billettiä $$$, niin korvaus / korjaus mennee vakio-osien budjetilla. Ellei sit sulla ollu näistä erikseen mainintaa vakuutussopparissa.
Muista hakea korvausta myös vaurioituneista ajokamppeista. Yhtiöstä riippuen ne katetaan joko ajoneuvon kaskosta tai matkavakuutuksesta. Jos pyörässä oli kiinni kuljetettavaa tavaraa ja ne vaurioitu ja olit XX km päässä kotoa, niin matkavakuus korvaa (tietty omavastuu)
isoimmat taistelut tulee jos kädestä jää pysyvää vammaa (ja vaikuttaa esim. työkykyyn)
vajaa 10 v sitten kaaduin ex-dynalla. vaurioit ei ollu isoja mutta jotain kuitenkin. korjaus / korvaus meni ongelmitta. Ehkä asian teki selkeeks kuin oli paikan päällä otetut kuvat vaurioista ja kuitit tallella kypärästä, ajokamoista ja arvokkaimmista matkatavaroista.
Muista hakea korvausta myös vaurioituneista ajokamppeista. Yhtiöstä riippuen ne katetaan joko ajoneuvon kaskosta tai matkavakuutuksesta. Jos pyörässä oli kiinni kuljetettavaa tavaraa ja ne vaurioitu ja olit XX km päässä kotoa, niin matkavakuus korvaa (tietty omavastuu)
isoimmat taistelut tulee jos kädestä jää pysyvää vammaa (ja vaikuttaa esim. työkykyyn)
vajaa 10 v sitten kaaduin ex-dynalla. vaurioit ei ollu isoja mutta jotain kuitenkin. korjaus / korvaus meni ongelmitta. Ehkä asian teki selkeeks kuin oli paikan päällä otetut kuvat vaurioista ja kuitit tallella kypärästä, ajokamoista ja arvokkaimmista matkatavaroista.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Minkälainen onnettomuustilanne oli kyseessä Alpo, oliko siinä MP kuskin vikaa vaiko joku muu kuskista riippumaton tilanne taustalla? Vaiko teknik?
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Onko vakuutusyhtiö tietoinen muutoksista? Eli onko pyörä vakuutushetkellä ollut jo muutettu ja vakuutusyhtiö siitä tietoinen? Eli vastaako pyörä sitä mitä on vakuutettu?alpo666 kirjoitti:Pyörä on muutoskatsastettu ja kaikki muutokset ovat otteessa, 30%. Vakuutusyhtiöni on IF ja pyörässä täyskasko.
Mites kun täällä varmasti jollain hurjapäällä on kokemusta kaatumisesta joko stokkipyörällä tai rakennetulla ja eri vakuutusyhtiöistä niin mites teille on sujunut korvaukset?
Tiedossani tapaus jossa autossa oli kasko, muutettu & muutosmatsatettu vakuuttamisen jälkeen eli ei vastannut enään vakuutettua autoa. Auton reaali lunastusarvo olisi ollut noin 15000 € mutta koska auto ei enään vastannut autoa jollainen se oli ollut vakuutushetkellä, korvaussumma TODELLA pieni reaalihintaan nähden.
Muutenkin kannattaa olla tarkkana jos menee muuttamaan HALTIJANA esim. rahoitusyhtiön omistamaa ajoneuvoa - ääritapauksissa siis myös OMISTAJA voi alkaa kiukuttelemaan tietyissä tapauksissa. Asia joka tulee myös monelle yllätyksenä on se, ettet pysty viemään ajoneuvoa ulkomaille, esim. lomareissulle jos olet vain haltija. Maastavientiin tarvitaan aina omistajan (esim. rahoitusyhtiön) lupa. Tosin en muista/tiedä milloin viimeksi esim. mp olisi jäänyt satamaan tuon vuoksi.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Toiselle kyljelle kaaduttu sportster, lähes identtiset "vammat" + naarmutetu enskakoppa ja sivukotelot.
Pyörä oli aika uusi (n. 5v) ja se oli sumekolla korjausarviossa n. 2vk. Meni lunastukseen vaikka runkovikoja ei ollut. Vakuutusyhtiölle listattiin myös ajovarusteet (kypärä, housut, takki). Nettimotosta vastaavien pyörien noin keskihinta + varusteiden arvo ja niistä realistinen keskustelu (eli hieman piti vääntää) koska tarjosi aluksi sitä halvimman vastaavan hintaa.
Mielestäni korvaus oli sopiva, sain vastaavan pyörän ostettua + varusteet.
Pyörä oli aika uusi (n. 5v) ja se oli sumekolla korjausarviossa n. 2vk. Meni lunastukseen vaikka runkovikoja ei ollut. Vakuutusyhtiölle listattiin myös ajovarusteet (kypärä, housut, takki). Nettimotosta vastaavien pyörien noin keskihinta + varusteiden arvo ja niistä realistinen keskustelu (eli hieman piti vääntää) koska tarjosi aluksi sitä halvimman vastaavan hintaa.
Mielestäni korvaus oli sopiva, sain vastaavan pyörän ostettua + varusteet.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
LähiTapiola ainakin kustansi kiltisti prätkän korjauksen entiselleen keväisen kaadon jälkeen, tosin tuossa mun omassa ei vakioon ollut muita muutoksia kuin V&H paukkuputket.
Tuohon ulkomaan lomailuun, vaikka ei nyt tähän kuulukaan, maastavientiin tarvitaan omistajan TAI haltijan lupa (allekirjoitettu jos kumpikaan ei ole itse pyörällä matkassa). Rahoitusyhtiöillä saattaa olla toki omissa pykälissään ehtoja tämän suhteen, mutta rajalla ei kukaan kysele mitään ylimääräisiä lappuja jos olet itse haltijana pyörällä reissussa.
Tuohon ulkomaan lomailuun, vaikka ei nyt tähän kuulukaan, maastavientiin tarvitaan omistajan TAI haltijan lupa (allekirjoitettu jos kumpikaan ei ole itse pyörällä matkassa). Rahoitusyhtiöillä saattaa olla toki omissa pykälissään ehtoja tämän suhteen, mutta rajalla ei kukaan kysele mitään ylimääräisiä lappuja jos olet itse haltijana pyörällä reissussa.
Sportster Seventy-Two XL1200 -12
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Pyörä on oma joten rahoitusyhtiön kanssa ei tarvi tapella. % osista meni tankki naarmuille, remmienskan suojat. Muut iskua ottaneet eivät ole % osaa. Maalauksesta osasinkin epäillä että voi olla ettei tule korvausta mutta korvaako ne orkkismaalauksen mukaan? Pyörä on muutoskatsastettu myöhemmin kuin vakuutuksen ottohetkellä. Olen lähettänyt Tammisaaren Aralle kuvat ja Ara tekee arvion osista ja kunnostustyön hinnasta, sitä odotellessa. Otan korvauksen kertakorvauksena ja laitan talvella kubtoon nyt kun ajokausi loppui tältä kesältä.
Dyna FXD 2001 muutokset otteessa 30%
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Pähkinänkuoressa: IFIN kanssa kaikki mennyt loistavasti ilman mitään ongelmia. Käsi edelleen vähän puolkuntoinen mutta lähiviikkoina Aralle tekemään osa tilausta ja eiku purkamaan ja kasaamaan... Onneksi ei tarvi enää rälläköidä pyörää koska sitä ei varmaan käsi vielä kestä.
Dyna FXD 2001 muutokset otteessa 30%
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17:59 30.05.2010.
Re: Tulipas kaaduttua, korvauksista kyseltävää.
Korvauksia ei ole vielä tullut kun Jenkeistä tankin tulo kestää Fat bobiin. Kolmisen kuukautta mennyt jo, eikös puolessa vuodessa pidä saada korjattua? Ei tässä ajamaan vielä kiire ole.