Vaikka kuinka jättäisit ne omiin luoliin tai johonkin ja onhan tuo Polaris kuitenkin liki Dynan hintainenkin, niin tuo on se ryhmä joka haikailee samaa ostajakuntaa. Olkoonkin ettei Polaris persaatteessa kuulu ryhmään tehonsa ja hintansa puolesta.Pertti kirjoitti:Tuo indianiksi nimetty laite on kuitenkin yli sataheppainen ja nuo verrokit ovat mopoja.
Indian motorcycle by today
Re: Indian motorcycle by today
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Indian motorcycle by today
Olen jokseenkin eri mieltä muiden tänne kirjoittaneiden kanssa. Näin tuon Scoutin livenä Sturgisissa ja oli mielestäni aikas hieno. H-D:n Street 500 ja 750 mallit ovat rimpuloita tuohon verrattuna ja riisikustomeita en laske samaan sarjaan amerikkalaisten pyörien kanssa (voivat toki olla teknisesti parempia ja vaikka kuinka "hyvän" näköisiä, mutta edelleenkin vain riisipyöriä). Tuossa on 1130 cc sataheppainen vesijäähdytteinen kone, joten vertailukohdaksi sopinee parhaiten H-D:n Rodi ja muhun toi iskee enemmän. Hinta ainakin Jenkeissä selvästi halvempi kuin Rodilla, saa nähdä miten Brandt hinnoittelee sen täällä.
Moottori on mielestäni Scoutin hienoin osa (kuten isoveljissä Chiefeissäkin) ja hienoa, ettei vesijäähdytteiseen koneeseen tehty mitään valejäähdytysripoja. Myös valurungon käyttö jäähdyttäjän kehyksenä hyvä oivallus, typerännäköiset muovikehykset ym. jätetty pois. Funktionaalisuus näkyy suunnittelussa! Joitakin yksityiskohtia olisin toteuttanut toisin, mutta pyöränhän voi oikeastaan vain runkoa ja moottoria lukuun ottamatta muokata itse pikkuhiljaa mieleisekseen. Tarviketeollisuus tuottanee aikanaan tähänkin varmaan runsain mitoin palikoita.
Moottori on mielestäni Scoutin hienoin osa (kuten isoveljissä Chiefeissäkin) ja hienoa, ettei vesijäähdytteiseen koneeseen tehty mitään valejäähdytysripoja. Myös valurungon käyttö jäähdyttäjän kehyksenä hyvä oivallus, typerännäköiset muovikehykset ym. jätetty pois. Funktionaalisuus näkyy suunnittelussa! Joitakin yksityiskohtia olisin toteuttanut toisin, mutta pyöränhän voi oikeastaan vain runkoa ja moottoria lukuun ottamatta muokata itse pikkuhiljaa mieleisekseen. Tarviketeollisuus tuottanee aikanaan tähänkin varmaan runsain mitoin palikoita.
Re: Indian motorcycle by today
Tossahan Scoutia oli jo mulkattu mainosfilmissä. Pumpuilla ja putkilla nakattu kuikkaa.. Taitaa olla pelkkä maalaus joka pitää muovisen kokonaisuuden pystyssä? Penkki nyt ainakin on päin persettä ja paremman näköinen kuin orkkis.
Re: Indian motorcycle by today
No joo, eipä noi harrikan pikkupyörät oikeen iske nekään, mutta niidenhä pitäis olla vielä halvempia kun sportsterin? Eli scoutin hinnalla saa kohta kaks harrikkaa?Pekka kirjoitti:Olen jokseenkin eri mieltä muiden tänne kirjoittaneiden kanssa. Näin tuon Scoutin livenä Sturgisissa ja oli mielestäni aikas hieno. H-D:n Street 500 ja 750 mallit ovat rimpuloita tuohon verrattuna ja riisikustomeita en laske samaan sarjaan amerikkalaisten pyörien kanssa (voivat toki olla teknisesti parempia ja vaikka kuinka "hyvän" näköisiä, mutta edelleenkin vain riisipyöriä). Tuossa on 1130 cc sataheppainen vesijäähdytteinen kone, joten vertailukohdaksi sopinee parhaiten H-D:n Rodi ja muhun toi iskee enemmän. Hinta ainakin Jenkeissä selvästi halvempi kuin Rodilla, saa nähdä miten Brandt hinnoittelee sen täällä.
Moottori on mielestäni Scoutin hienoin osa (kuten isoveljissä Chiefeissäkin) ja hienoa, ettei vesijäähdytteiseen koneeseen tehty mitään valejäähdytysripoja. Myös valurungon käyttö jäähdyttäjän kehyksenä hyvä oivallus, typerännäköiset muovikehykset ym. jätetty pois. Funktionaalisuus näkyy suunnittelussa! Joitakin yksityiskohtia olisin toteuttanut toisin, mutta pyöränhän voi oikeastaan vain runkoa ja moottoria lukuun ottamatta muokata itse pikkuhiljaa mieleisekseen. Tarviketeollisuus tuottanee aikanaan tähänkin varmaan runsain mitoin palikoita.
Joo japsit on japseja, siitä ne ei koskaan pääse eroon vaikka olis S&S mylly. Toi v-rodi on kyllä hyvä vertaus tohon, vaikka tyylillisesti nuo on ihan eri päistä. Toi on "pieni" ja rodi on muskeli?
Vähän ihmetyttää et mille markkinoille toi scoutti on tarkotettu että se löytäis ostajia nii paljon että tulevaisuudessa olis sitä tarvikemyyntiä?
Re: Indian motorcycle by today
Ja toi Scoutti on kuitenkin vaan Polariksen pilkkausta vanhalle nimelle, wokit o edees rehdisti mitä on. Toi koko uusio-Inkkari teema on aivan anaalista, imho. Ennen ajan siten vaikka Yamahalla Pirkka haalarissa ku tollasella. Paremman näköisiäkin ovat Pirkka-merkin wokkipannut kuin Polariksen tekeleet, olivat sitten markkinoiti inkkarina tai vihtorina. Honda-miehelläki ajokissaan enempi heritagee ku polariksen inkkarissa ja saattaa sopivas hondas olla amerikkalaisuusastekin ihan yhtä korkee jollei korkeampi.Pekka kirjoitti:riisikustomeita en laske samaan sarjaan amerikkalaisten pyörien kanssa (voivat toki olla teknisesti parempia ja vaikka kuinka "hyvän" näköisiä, mutta edelleenkin vain riisipyöriä).
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Indian motorcycle by today
Tossa milehighn postaamassa kuvassa on Scoutia muokattu hyvään suuntaan (norsunkorva, pinnavanteet, takapää, pakoputket ym.) ja suurin osa mua tökkineistä yksityiskohdista saatu korjattua. Mitä mainioin bobberi!
Makolla on oikeus mielipiteeseensä. Mielestäni on hieno juttu, että Indiania herätetään taas henkiin, etenkin kun tuotteet ovat tällä hetkellä ihan ok (siis mun mielestäni). Japanilaisten megavalmistajien yritykset tuottaa pyörämalli joka asiakassegmentille eivät sensijaan ole koskaan kolahtaneet muhun. No, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ...
Makolla on oikeus mielipiteeseensä. Mielestäni on hieno juttu, että Indiania herätetään taas henkiin, etenkin kun tuotteet ovat tällä hetkellä ihan ok (siis mun mielestäni). Japanilaisten megavalmistajien yritykset tuottaa pyörämalli joka asiakassegmentille eivät sensijaan ole koskaan kolahtaneet muhun. No, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ...
Re: Indian motorcycle by today
Yleensä on tullu oltua mielipiteissä vastarannankiiski, mutta olkoon vihtori tai mikä tahansa, niin ei tuossa skoutissa kovin paljoa oo niinsanottua mainstreamia joka on japsivalmistajien perisynti. Selkeästi veerodin "rivali".
Ja japsit on oma lukunsa kaikessa muovisessa sellofaanikelmukategoriassaan.
Ja japsit on oma lukunsa kaikessa muovisessa sellofaanikelmukategoriassaan.
Re: Indian motorcycle by today
Itestä taas edellisellä sivulla olleista kuvista se Yamahan Bolt oli selkeesti makein ja jännittävin. Sportster 72 näyttää pliisulta sen rinnalla eikä siinä bling-maalaus auta (esim. 48 mun mielestä paaaljon mageempi). Toki sit se Honda oli kaikista laimein.
Indianilla Chief-mallisto on onnistunut mutta toi Scout päinvastoin täydellinen pettymys (valokuvista pääteltynä siis). Modernin näköinen kone ja runko ei mua häiritse niinkään takaiskareiden oksettavaa kulmaa lukuunottamatta. Syylarista en tykkää mutta kun Pekka mainitsi niin onhan sen sijoitus rungon sisään ihan näppärä oivallus. Mutta eniten silmää häiritsee modernin oloisen tekniikan ja vanhahtavan oloisten tankin, lokkareiden ja maalauksen ristiriita. Sekä yleinen pullahtaminen. Olis saattanu olla magee kilpailija V-rodille jos olisivat tosiaan lanseeranneet tämän Vihtorina ja varustettuna rajummin muotoilluilla peltiosilla, pakoputkistolla ja matalaprofiiligummeilla. Ja Scoutin tehneet vaikka niin että moottori Chief:stä, putkirunko ja ennenkaikkea kapea ja riisuttu olemus.
Indianilla Chief-mallisto on onnistunut mutta toi Scout päinvastoin täydellinen pettymys (valokuvista pääteltynä siis). Modernin näköinen kone ja runko ei mua häiritse niinkään takaiskareiden oksettavaa kulmaa lukuunottamatta. Syylarista en tykkää mutta kun Pekka mainitsi niin onhan sen sijoitus rungon sisään ihan näppärä oivallus. Mutta eniten silmää häiritsee modernin oloisen tekniikan ja vanhahtavan oloisten tankin, lokkareiden ja maalauksen ristiriita. Sekä yleinen pullahtaminen. Olis saattanu olla magee kilpailija V-rodille jos olisivat tosiaan lanseeranneet tämän Vihtorina ja varustettuna rajummin muotoilluilla peltiosilla, pakoputkistolla ja matalaprofiiligummeilla. Ja Scoutin tehneet vaikka niin että moottori Chief:stä, putkirunko ja ennenkaikkea kapea ja riisuttu olemus.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry