Käydäänkö pyöräkauppaa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

oikari1
Viesti:

Käydäänkö pyöräkauppaa

Viesti Kirjoittaja oikari1 »

Yllätti autokuume ja laitoin pari vaihtokyselyä nettiauton kautta. Vastaukset tuli seuraavana päivänä ja soitot vielä ennen tarjousta. Ja kuumeeseen tuli pikalääke, auto vaihtui reilussa viikossa 8) . Sitten alkoi kiinnostaa pyöränvaihto ja laitoin kyselyä menemään. Viikko on vierähtänyt ilman mitään elonmerkkiä 8O . Ilmeisesti pyöräkauppiaalla on kiireitä kaupanteon kanssa tai tämän vuoden kiintiö on jo tullut täyteen 8O .
Dyna FXDCI
ranze
Viesti:

Re: Käydäänkö pyöräkauppaa

Viesti Kirjoittaja ranze »

Se on tarkkaa hommaa. Pitää olla ostajan oikeaan aikaan liikkeellä, ja oikean merkkinen/mallinen vaihdokki tai mieluusti vain tukku riihikuivaa rahaa. Vaihtoehtoja kuitenkin on, voi äänestää jaloillaan. Ja onhan tuolla nettimopossa (nimi muutettu) 772 HD:ta myytävänä. :wink:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Käkö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Käkö »

HooDeen ostaminen on täs maassa vaikeeta, mä kirjotinkin aiheesta tonne lama-osioon mut se on näköjään poistettu...
Olin sportsteria ostamassa ja kävin tossa porintien varrella olevassa HooDee-kaupassa oikeen, HD of Finland ja kaikkee, puolen tunnin käyskentelyn jälkeen lähin sieltä pois, yx miespuolinen myyjä ei noteerannu mua lainkaan ja kun kävin kopin edessä otti se heti luurin käteen ilmeisesti aikoi soittaa johonkin... Nojoo, lähin sielt veks ja laitoin duunista tarjouspyyntöö, eipä sieltä kukaan koskaan vastannu, mulla ei ollut vaihdokkia ja rahalla olis tarkotus se HooDee ostaa mut ei siinä mitään ku ei kiinnosta ni ei kiinnosta...
Loimaalla kävin myös, ekan ja vikan kerran, yritin kysyä myyjää kun ei näkynyt niin tiskiltä sanottiin ettei se nyt sun kans ehdi rupattelemaan, mä olin kyl ku kampiakselil munille lyöty, ei saatana, pitäkää moponne teki mieli sanoo mut en sanonut vanna lähdin pois, koitin myös sähköpostilla mutta niinkuin aiemminkin niin eipä sieltä vastausta tullut.
No sitten vaan yksityiseltä ostamaan, voi helvetti, neljä yksityistä myyjää nosti pyöränsä hintaan kun soitin ja yks vielä kysyi mikä hinta oli ilmoituksessa ja kun sen kerroin niin tää puupää nosti sitä viel 1200 eurol...
Sain sen kuuluisan aivopierun ja aloin etsimään myyjää joka oli mnoin 50-60 vuotias ja joka jostain syystä oli HooDeen ostanut ja sittemmin kyllästynyt siihen, sellainen löytyikin helposti ja kaupankäyntikin sujui erinomaisen hyvin ja Sportster vaihtoi omistajaa...
Nyt kun kerran lama on Suomessa voisko osaltaan vika olla ihan vaan myyjissä, onhan ostajissakin vikaa mutta mä olen ymmärtänyt esim. just moottoripyöräliikkeen pääidean olevan moottoripyörien myynnissä , omasta kokemuksesta johtuen olen alkanut moista ajatusta ajattelemaan uusiksi...
-Käkö-
MoParpervo electra glidellä.
Lassi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi »

No ainakin minä kävin pyöräkaupoilla (ja teinkin kaupat) Viiteen HD liikkeeseen tein sähköpostilla tarjouspyynnön liitteenä tukku kuvia omasta pyörästä. Yksi ei vastannut lainkaan, yksi lupas tarjota mutta ei sit tarjonnutkaan, kolmelta sain vaihtotarjouksen, alle viidensadan oli tarjousten ero joten tein sen liikkeen kanssa josta aikaisemmin oli parhaat kokemukset. Nyt vaan kevättä odotellen. Ja kaupat sai Turku ;)
TCowboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TCowboy »

Itse olen etsiskellyt vanhaa baggeria rakenneltavaksi. Mielellään huonompikuntoista, en raaskisi lihoiksi laittaa mitään hyväkuntoista jonka saa museoleimaan helposti nyt tai muutaman vuoden päästä. Kotimaassa tuo tarjonta on aika heikonlainen, tuskin myivät kovin hyvin täällä 80-luvun nousukaudellakaan.

Tuntuu että tuoretta, hyväkuntoista ja vähän ajettua löytyy mutta vanhaa projektikuntoista rautaa ei kauheasti markkinoilla ole.
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

TCowboy kirjoitti:vanhaa baggeria rakenneltavaksi. Mielellään huonompikuntoista,

. Kotimaassa tuo tarjonta on aika heikonlainen, tuskin myivät kovin hyvin täällä 80-luvun nousukaudellakaan.

Tuntuu että tuoretta, hyväkuntoista ja vähän ajettua löytyy mutta vanhaa projektikuntoista rautaa ei kauheasti markkinoilla ole.
Eli etsit shovel-electraa? Tai alkupään evoa?

Takavuosina laukkupyörät ei tainnu olla sitä halutuinta / myyvintä mallistoa toisin kuin nykyään. Varsinkaan Suomessa, valmiiksi kallis pyörä ja verot päälle. Ja ylipäätään valmistusluvut oli paljo TC-aikaa pienemmät.

Ja shoveleista vielä että takavuosina käytetyn laukkupyörän paras ominaisuus oli että se oli halpa aihio chopper-rakenteluun
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

TCowboy kirjoitti:Itse olen etsiskellyt vanhaa baggeria rakenneltavaksi. Mielellään huonompikuntoista
Minulla kun oli 2013 yksi softail myynnissä, niin silloin Nurmijärvellä yhdellä kaverilla (jonka yhteystiedot olen onnistunut hävittämään) oli paljon ajettu ketjuvetoinen '84 evo Electra, joka olisi kenties hyvä kohde tällaiseen. Varkaudessa turisimme omistajan kanssa. En uskaltanut ottaa vaihdossa, kun ajattelin sen liian vaikeasti myytäväksi. Ei se mikään huono ollut, mutta ei sellainen "markkinoiden himotuin" vaihdokkikaan.

Jospa omistaja tai joku hänen kaverinsa sattuisi tunnistamaan tarinan ja pyörä olisi yhä kaupan, niin ei kun kauppaa hieromaan...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Lassi kirjoitti:No ainakin minä kävin pyöräkaupoilla (ja teinkin kaupat) Viiteen HD liikkeeseen tein sähköpostilla tarjouspyynnön liitteenä tukku kuvia omasta pyörästä. Yksi ei vastannut lainkaan, yksi lupas tarjota mutta ei sit tarjonnutkaan, kolmelta sain vaihtotarjouksen, alle viidensadan oli tarjousten ero joten tein sen liikkeen kanssa josta aikaisemmin oli parhaat kokemukset. Nyt vaan kevättä odotellen. Ja kaupat sai Turku ;)
Teitkö tarjouspyynnön Moto Seinäjokeen? Oliko heillä hyvä tarjous?, olen tässä itsekkin suunnitellut pyörän vaihtoa ja tarkoituksena on osallistua tähän lamantappotoimintaan :lol: Mihinkä se mun aloittama ketju hävis vai alkoiko porukka liikaa kuumeta? :lol: 8)
Lassi
Viesti:

Juu, tein ja sieltä jopa vastattiin (johtui ehkä siitä kun nykyisen sieltä ostin). Kuopio lupas lähettää mut ei lähettäny ja Tampere ei vastannutkaan. Kuulemma tekee vain suoraa kauppaa. Oulu ja Turku vastas myös ja päädyin Turun tarjoukseen lähinnä sieltä aiemmin saamani hyvän palvelun perusteella
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Tällä hetkellä on vaihtokauppa kauppiaan kannalta vähän hankala, varsinkin jos haluttua uutta ei ole kotona. Vaihdokin kun joutuu silloin ostamaan rahalla sisään, kun se asiakkaalle myyty uus pitää kuitenki maksaa ja asiakkaalta saa vain välirahan. Harva on halukas ostamaan rahalla vaihtokalustoa tän hetkisessä tilanteessa, en olisi minäkään jos uutta myisin ja vaihtopyöriäkin olisi.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Lassi
Viesti:

Juu, varmaan noinkin mutta tässä tapauksessa maksan uuden vasta kun se tulee maahan keväällä, vanhan saivat käsirahaksi. Tosin se on vielä tuossa omassa tallissa mutta liikkeen nimissä. Eihän tähän aikaan näillä leveysasteilla kukaan (täysjärkinen) aja. Hakevat kun sopiva kuljetus järjestyy ja voivat sen vaikka myydä ennen kuin minä saan uuden....Emännän kanssa oli vaikeuksia kun se ei mainannu uskoo et uusia Härräköitä ei oo hyllyssä ja kaupat pitää tehdä nyt jos meinaa keväällä uudella (haluamallaan värillä ja mallilla) ajella.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

En nyt ymmärrä. Kymmeniä pyöräkauppoja olen tehnyt ja aina on homma mennyt siten, että kerron kauppiaalle mitä haluan ja mikä annan vaihdossa. Sovitaan väliraha ja kun uusi pyörä on myyjällä, niin menen sen hakemaan ja annan vaihtarista luovarin ja sovitun välirahan. Siinä koko juttu.
Tietääkseni diileri maksaa uuden tilaamansa pyörä HD Europalle 7 pv netto.
Kuva LIFEMEMBER
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Lassi kirjoitti:Emännän kanssa oli vaikeuksia ...
Jotenkin kuulostaa kovin omakohtaisen tutulta takavuosilta, emmekä välttämättä ole ainoita eikä siihen tarvita aina edes pyöräkauppoja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

No sori lievä offtopic, mutta oli ihan pakko :lol: Mutta älä pidättele meitä jännityksessä, millaiseen vaihdoit, tuliko uusi Ultra tilaukseen vai vaihdoitko pienempään?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Lassi
Viesti:

Ultra Limited Low, sinisenä vanhan työpaikan kunniaksi ;)
jämsänäijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jämsänäijä »

Käkö kirjoitti:HooDeen ostaminen on täs maassa vaikeeta, mä kirjotinkin aiheesta tonne lama-osioon mut se on näköjään poistettu...
Olin sportsteria ostamassa ja kävin tossa porintien varrella olevassa HooDee-kaupassa oikeen, HD of Finland ja kaikkee, puolen tunnin käyskentelyn jälkeen lähin sieltä pois, yx miespuolinen myyjä ei noteerannu mua lainkaan ja kun kävin kopin edessä otti se heti luurin käteen ilmeisesti aikoi soittaa johonkin... Nojoo, lähin sielt veks ja laitoin duunista tarjouspyyntöö, eipä sieltä kukaan koskaan vastannu, mulla ei ollut vaihdokkia ja rahalla olis tarkotus se HooDee ostaa mut ei siinä mitään ku ei kiinnosta ni ei kiinnosta...
Loimaalla kävin myös, ekan ja vikan kerran, yritin kysyä myyjää kun ei näkynyt niin tiskiltä sanottiin ettei se nyt sun kans ehdi rupattelemaan, mä olin kyl ku kampiakselil munille lyöty, ei saatana, pitäkää moponne teki mieli sanoo mut en sanonut vanna lähdin pois, koitin myös sähköpostilla mutta niinkuin aiemminkin niin eipä sieltä vastausta tullut.
No sitten vaan yksityiseltä ostamaan, voi helvetti, neljä yksityistä myyjää nosti pyöränsä hintaan kun soitin ja yks vielä kysyi mikä hinta oli ilmoituksessa ja kun sen kerroin niin tää puupää nosti sitä viel 1200 eurol...
Sain sen kuuluisan aivopierun ja aloin etsimään myyjää joka oli mnoin 50-60 vuotias ja joka jostain syystä oli HooDeen ostanut ja sittemmin kyllästynyt siihen, sellainen löytyikin helposti ja kaupankäyntikin sujui erinomaisen hyvin ja Sportster vaihtoi omistajaa...
Nyt kun kerran lama on Suomessa voisko osaltaan vika olla ihan vaan myyjissä, onhan ostajissakin vikaa mutta mä olen ymmärtänyt esim. just moottoripyöräliikkeen pääidean olevan moottoripyörien myynnissä , omasta kokemuksesta johtuen olen alkanut moista ajatusta ajattelemaan uusiksi...
-Käkö-
No on sulla ollut erikoinen tilanne.....itse kun loppukesästä kyselin vaihtoja, minulle ilmoitettiin eräässä liikkeessä, että tuskin sulla on siihen varaa......no, tätä liikettähän ei enää ole. Seinäjoki antoi hyvän palvelun ja oli aidosti kiinnostunut, väliraha vaan ei natsannut. Samoin Kuopio ja Turku suhtautui asiaan niinkuin kauppiaan pitääkin, mutta mutta, kaupat tuli tehtyä jälleen Loimaalla, paras tarjous ja rento, kiva kaupanteko, kuten aiemmissakin kaupoissa ! Vois tässä varmaan lainata yhtä telkkarimainosta : " nopeaa ja mukavaa on asiointi" :x :D uutta Ultraa odotellessa !!
Jämsänäijä, luonnonoikku vai tekovika.......?? FLHTCUI-13
Vastaa Viestiin