Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h
Mikä vimma pojilla on kategorioida ihmisiä. Jos on mustat liivit, mopo, avopotta, asenne ja viikset niin onko "mopoileva mustalainen"?
Pitäiskö meidän BH:ssa kirjoitella "Biker-manuaali" sen wanhan "Squid-manualin" rinnalle? Projekti olisi varmasti jälleen hauska...
Ei kaikki karavaanaritkaan tykkää toisistaan vaikka kaikki mahdolliset karavaanari-kriteerit täyttyisi. Silti ne voi kuulua samaan karavaanariklubiin ja hengailla samoilla leirintäalueilla ja istua samanlaisissa muovituoleissa samanlaista olutta latkien ja samanlaista makkaraa grillaten. Paitti että kavaraanari on mun kaveri.
Ja jos nyt sitten halutaan jotain kategorioita laittaa niin mielestäni motoristi on joku jolla on moottoripyörä jolla myös ajetaan, ajatukset pyörivät usein ko. laitteen ympärillä ja tyypillisesti kaikki ei-motoristit eli ns. vääräuskoiset pyritään käännyttämään uskoon. Motoristi omistaa myös sellaisia vaatteita joita ei voi käyttää moottoripyöräilyssä, esim. golf-housut. Bikeri on sitten tästä motoristista vielä hiukan vakavampi tapaus.
Kun meillä on nää moottoripyörät niin meitä kutsutaan motoristeiksi, muuten meitä kutsuttaisiin alkoholisteiksi?
Pitäiskö meidän BH:ssa kirjoitella "Biker-manuaali" sen wanhan "Squid-manualin" rinnalle? Projekti olisi varmasti jälleen hauska...
Ei kaikki karavaanaritkaan tykkää toisistaan vaikka kaikki mahdolliset karavaanari-kriteerit täyttyisi. Silti ne voi kuulua samaan karavaanariklubiin ja hengailla samoilla leirintäalueilla ja istua samanlaisissa muovituoleissa samanlaista olutta latkien ja samanlaista makkaraa grillaten. Paitti että kavaraanari on mun kaveri.
Ja jos nyt sitten halutaan jotain kategorioita laittaa niin mielestäni motoristi on joku jolla on moottoripyörä jolla myös ajetaan, ajatukset pyörivät usein ko. laitteen ympärillä ja tyypillisesti kaikki ei-motoristit eli ns. vääräuskoiset pyritään käännyttämään uskoon. Motoristi omistaa myös sellaisia vaatteita joita ei voi käyttää moottoripyöräilyssä, esim. golf-housut. Bikeri on sitten tästä motoristista vielä hiukan vakavampi tapaus.
Kun meillä on nää moottoripyörät niin meitä kutsutaan motoristeiksi, muuten meitä kutsuttaisiin alkoholisteiksi?
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Santun tekstiin viitaten itse itseäni lainaten...hemuli kirjoitti:...tarkoitukseni oli osoittaa että meitä on moneen junaan eikä saisi lokeroida ihmisiä tekemiensä asioiden tai ominaisuuksiensa perusteella....
Olen tämän yrittänyt pitää jutun punaisena lankana - koko hommahan lähti liikkeelle siitä kun jotkut kateelliset rupesivat itkemään että foorumilla haukutaan rikkaita ja koulutettuja harrastajia. Itselleni nämä asiat ovat varsin selkeitä mutta on ilmeisesti tapauksia joille tämä kaikki ei ole vielä auennut.
Tahtoo!
Haluaisin olla Lompakko-Bikeri ja rikas sellanen
Ei aina tarttis olla kourat rasvassa ja kynnet verellä. Senkun vaan ruksais katalogista hyvän näköisiä kilkkeitä ja sanos pojille, että ruuvakkaa kii
Vois keskittyä tähän taiteelliseen puoleen eikä tarttis aina miettiä mitä maksaa tai miten mä tonkin teen.
Sitten kun näkee pilviä taivaalla niin vois pukeutua Rukan älygorepukuun ja jos näyttää kauniilta niin H-D:n Kiinassa valmistettuun kiiltävään nahkaan.
Ja ralleissa! Voi ku ei aina tarttis mennä siihen vuotavaan telttaan paleleen vaan vois katella telkkaria viiden tähden hotellin huoneessa ja poltella kuubalaisia sikaareja. (Ne muuten säilytetään luonnollisesti H-D Huminorissa). Välillä vois sitten pistäytyä kattomassa mikä bändi soittaa.
Uhuhhh! Hoohhhh Huomenta vaan! Olipas ihana uni!

Vois keskittyä tähän taiteelliseen puoleen eikä tarttis aina miettiä mitä maksaa tai miten mä tonkin teen.
Sitten kun näkee pilviä taivaalla niin vois pukeutua Rukan älygorepukuun ja jos näyttää kauniilta niin H-D:n Kiinassa valmistettuun kiiltävään nahkaan.
Ja ralleissa! Voi ku ei aina tarttis mennä siihen vuotavaan telttaan paleleen vaan vois katella telkkaria viiden tähden hotellin huoneessa ja poltella kuubalaisia sikaareja. (Ne muuten säilytetään luonnollisesti H-D Huminorissa). Välillä vois sitten pistäytyä kattomassa mikä bändi soittaa.
Uhuhhh! Hoohhhh Huomenta vaan! Olipas ihana uni!
Santtu ala sinä keräämään aineistoa niin äkkiääkös tuollainen "biker manual" saadaan aikaiseksi, tässä topicissa on jo jonkin verran materiaalia
Itse en koe olevani biker, kunhan vaan harrastelen
Itse en koe olevani biker, kunhan vaan harrastelen
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mainio keskustelun aihe!!
Harmi että työkiireet painavat eikä ehdi mukaan filosofoimaan... ja jää CH1:n kaljailtakin taas väliin - tästä olisi saanut hyvän puheen aiheen loppuillan jorinoihin...
t.nimim. entinen ravintolabiker, nykyinen harrastaja, tuleva motoristi
Sepixlh: Kuulin voissa viikonloppun seuraavan määritelmän:
Harrastajateatterilainen = henkilö joka harrastuksekseen näyttelee
Harrasteljiateatterilainen = henkilö joka käy katsomassa harrastajateatterin esityksiä.
Oletko sinä siis henkilö, joka seuraa kun toiset harrastaa?
Harmi että työkiireet painavat eikä ehdi mukaan filosofoimaan... ja jää CH1:n kaljailtakin taas väliin - tästä olisi saanut hyvän puheen aiheen loppuillan jorinoihin...
t.nimim. entinen ravintolabiker, nykyinen harrastaja, tuleva motoristi
Sepixlh: Kuulin voissa viikonloppun seuraavan määritelmän:
Harrastajateatterilainen = henkilö joka harrastuksekseen näyttelee
Harrasteljiateatterilainen = henkilö joka käy katsomassa harrastajateatterin esityksiä.
Oletko sinä siis henkilö, joka seuraa kun toiset harrastaa?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
No mutta tuli mieleeni, että jos jostain pitäisi olla kateellinen niin siitä, että jollakulla on työkalut sorvista lähtien omasta tai duunin puolesta. Onko tuo nyt sitten eräs lompakkobikerin muoto? No ei kun niitten vehkeitten mukana ei tule käyttötaito.
Pitkästä aikaa kävinkin kenoanomuksen viemässä, josko sitä fyrkkaa alkaisi tulemaan. Tein ihan hienon tietokoneohjelmankin niitten numeroitten pähkäilemiseksi, ei pitäisi olla siitäkään kiinni. Ainut vika, että ne numerot pitää silti tietää etukäteen ainakin joltain ajanjaksolta

Jos sitä rahaa tulisi niin paljon, että jäisi työkalujen hankinnan jälkeen, niin en minä pyörään muita osia hommaisi kun K-raudassa olevan kuutiollisen kukkapenkkeihin tarkoitettua hevonpaskaa. Sitä kun taputtelisi mopoon, niin olisi paljon esteettisempi. Hmm kylläpäs taas ajatus luistaa
Tais kyllä jo luistaa ulos tieltä 
Pitkästä aikaa kävinkin kenoanomuksen viemässä, josko sitä fyrkkaa alkaisi tulemaan. Tein ihan hienon tietokoneohjelmankin niitten numeroitten pähkäilemiseksi, ei pitäisi olla siitäkään kiinni. Ainut vika, että ne numerot pitää silti tietää etukäteen ainakin joltain ajanjaksolta
Jos sitä rahaa tulisi niin paljon, että jäisi työkalujen hankinnan jälkeen, niin en minä pyörään muita osia hommaisi kun K-raudassa olevan kuutiollisen kukkapenkkeihin tarkoitettua hevonpaskaa. Sitä kun taputtelisi mopoon, niin olisi paljon esteettisempi. Hmm kylläpäs taas ajatus luistaa
Tätä sivuten... muutaman kerran on niskakarvat nousseet pystyyn kun itse on todennut että "ostaisin jos olis rahaa" ja saanut vastauksena sen umpityperän "pankistahan sitä saa, nää on valintakysymyksiä". Voi vittu, mistähän mä olisin saanut tuohon Rautapäähänkään rahaa jos en pankista. Se pankin jakama raha on niin tuttua että kaiken maaliman kulutusluottojen (ml. Rautapää) takaisin maksuun menee tällä hetkellä 2 kertaa se summa mitä meillä menee asunnon lainojen hoitoon. Ei todellakaan enää ole resursseja ottaa lainaa jonkun Pulun ostamiseen. No, parin kolmen vuoden päästä helpottaa ja sitten... jos vaikka vaimolle sais yöjunan... ja itselle sen XLCR:n...Sepixlh kirjoitti:- Lähes kaikissa taloudellisissa ratkaisuissa, miettii asioita myös pyöräilyn kannalta
Affe
Tuossa lainarahassa on se ikävä puoli, että entäs jos vaikka terveys pettää eikä ole takaisinmaksajaksi. Tuli tuossa just Tapiolan asiakaslehti jossa sanotaan että on kolmenlaista ihmistyyppiä, niitä jotka rakastaa riskejä, niitä jotka kammoaa, ja niitä jotka ottaa ne neutraalisti.
Minä nyt vaan olen tullut enemmän äitimuoriin kuin isäukkoon, että olen tämmöinen joka asiasta hössöttäjä
Minä nyt vaan olen tullut enemmän äitimuoriin kuin isäukkoon, että olen tämmöinen joka asiasta hössöttäjä
Onhan pankkilainoissa oma riskinsä,moni muukin on varmaan funtsinut tuota entä jos terveys menee kuralle,kun pitäisi lainaa maksella?hlyytine kirjoitti:Tuossa lainarahassa on se ikävä puoli, että entäs jos vaikka terveys pettää eikä ole takaisinmaksajaksi. Tuli tuossa just Tapiolan asiakaslehti jossa sanotaan että on kolmenlaista ihmistyyppiä, niitä jotka rakastaa riskejä, niitä jotka kammoaa, ja niitä jotka ottaa ne neutraalisti.
No,omalle kohdalle kävi niin että terveys meni tilapäisesti täysin perseelleen ja lainaakin oli vielä jonkun verran.Onneksi älysin ottaa vakuutuksen pankkilainalle(vakuutusta tyrkytettiin pankissa,kun nöyristelin lainan eteen),moni varmaan suhtautuu skeptisesti näihin kaiken maailman kylkiäisiin ja kannattaakin.Tuo vakuutus kattoi ainakin terveydelliset ongelmat,esim.tapaturmista aiheutuvat sellaiset ja muistaakseni se kattoi työttömyyttäkin,ainakin jonkun verran.
Tämä kylkiäinen oli kyllä ihan toimiva sellainen,nyt ei mopedi ole enää ns.vekselivetoinen ja terveyskin alkaa olla pikkuhiljaa samalla(yhtä rapakunnossa) tasolla kuin ennen sen tilapäistä persiilleen menoa.Sen verran tarvitsee mainostaa että osuuspankista sai tuollaisen vakuutuksen,muista pankeista ei ole kokemusta.
Kannattaa ainakin kysyä,ihan vastaisen varalle.
Yksi mikä meikän ajattelussa on lainan ottamista vastaan on se, että on jotain velkaa jollekin.
Kerran sen tehneenä se on niin hirveä tunne, että huhhuh. Kyllä minä ymmärrän jos on jollain muulla tavalla "velkaa" (esim. muksut), mutta tuo rahahomma on semmonen, että ei kiitos mulle.
Tarkoitus ei siis ollut arvostella ketään, kunhan vain taas herkässä mielentilassa avauduin.
Kerran sen tehneenä se on niin hirveä tunne, että huhhuh. Kyllä minä ymmärrän jos on jollain muulla tavalla "velkaa" (esim. muksut), mutta tuo rahahomma on semmonen, että ei kiitos mulle.
Tarkoitus ei siis ollut arvostella ketään, kunhan vain taas herkässä mielentilassa avauduin.
Mopopoika -65 kirjoitti: Oletko sinä siis henkilö, joka seuraa kun toiset harrastaa?
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro