Ensimmäinen pyörä hankittu ja suunnitteilla sen laittaminen mieleisen näköiseksi. Kyseessä sportsteri -08 ja takalokasuojaa ajattelin lyhentää ihan rälläkällä. Ensin suuret linjat rouheasti leikkaamaalla ja sitten varovasti hiomalla (edelleen sillä rälläkällä) oikeaan muotoon. Leikkuukohdan ajattelin sitten varovasti suojamaalata, jossain nähnyt myös jonkinlaista pyöreätä kumilistaa viritellyn leikkuukohdan päällekin.
Mutta, mitenköhän maalipinta mahtaa reagoida leikkuukohdan lähistöltä, halkeileeko pahasti? Miten estää tämä?
Onko käytännön vinkkejä, miten olette itse homman suorittaneet?
Takalokarin lyhentäminen - vinkkejä aloittelijalle
Takalokarin lyhentäminen - vinkkejä aloittelijalle
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä. Kysyn - siis olen.
Re: Takalokarin lyhentäminen - vinkkejä aloittelijalle
Moro,
se maali palaa melko herkästi jos rälläkällä meinaat vetää, ja lopputuloksesta on helppo saada tökerön näköinen paikkamaalauksineen ja kumilistoineen.
Itse tekisin seuraavasti.
-virheetön orkkislokari irti ja talteen.
-ilmoitus ostopalstalle pyörään sopivasta lokariaihiosta
-ostetaan loksu, ja silputaan mieleiseksi, maalataan ja pyörään kiinni.
Pyörä on myöhemmin helppo saattaa takaisin orkkiskuosiin, josta saa tod.näk. myydessä paremman hinnan ja kiinnostuneita on enemmän.
Jouni
se maali palaa melko herkästi jos rälläkällä meinaat vetää, ja lopputuloksesta on helppo saada tökerön näköinen paikkamaalauksineen ja kumilistoineen.
Itse tekisin seuraavasti.
-virheetön orkkislokari irti ja talteen.
-ilmoitus ostopalstalle pyörään sopivasta lokariaihiosta
-ostetaan loksu, ja silputaan mieleiseksi, maalataan ja pyörään kiinni.
Pyörä on myöhemmin helppo saattaa takaisin orkkiskuosiin, josta saa tod.näk. myydessä paremman hinnan ja kiinnostuneita on enemmän.
Jouni
Custom chromella on lyhyttä lokaria tarjolla, hinta taisi olla 200e hujakoilla. Sellainen mikä on about strutsien mittainen eli jos ei halua sitä lyhyempää (tai ei halua strutseja katkoa) niin tuossa yksi vaihtoehto jos orkkiksen haluaa säilyttää.
ja jos nyt päädyt leikkuu hommiin,niin ohuimmalla mahdollisella laikalla. sellasella leikkaaminen tuottaa vähiten lämpöä mikä tuhoo maalipinnan.
Kiitokset vastauksista. Omakätinen leikkaaminen siirretty ainakin toistaiseksi ja kyselyt Custom Chromen valmiiksi lyhennetystä lokarista lähetetty
.Käytettyjä lokareita ei oikein tunnu ainakaan myynti-ilmoituksissa olevan.. varmaan niitä kuitenkin autotallien perukoilta löytyy, jos ilmoittautuu ostajaksi
.
Onko näppituntumaa lokarin maalauttamisen kustannuksista (itsellä ei mahdollisuutta ruiskumaalata) tai vinkkejä hyvistä maalaamoista pääkaupunkiseudun lähettyvillä?
Roba
Onko näppituntumaa lokarin maalauttamisen kustannuksista (itsellä ei mahdollisuutta ruiskumaalata) tai vinkkejä hyvistä maalaamoista pääkaupunkiseudun lähettyvillä?
Roba
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä. Kysyn - siis olen.
Maalautin sportseriin lasikuituisen lyhyen takalokarin, lyhyen etulokarin ja pienen 1/4 katteen pitskun autopaintissa. Jälki on oikein hyvä (perus kiiltävä musta). http://www.pitskunautopaint.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinnat varmaan vaihtelee paljon pohjatöiden jne. tarpeen mukaan. Itse selvisin n. kolmella satalappusella. Pohjia ei varmaan tarvinnut juuri mitään tehdä, osat oli pinnaltaan viimeistellyt jo valmiiksi.
Hinnat varmaan vaihtelee paljon pohjatöiden jne. tarpeen mukaan. Itse selvisin n. kolmella satalappusella. Pohjia ei varmaan tarvinnut juuri mitään tehdä, osat oli pinnaltaan viimeistellyt jo valmiiksi.