Kuvan pyörän alakerta ei näytä Bsa:lta. Arielin kone uskoisin.mikira kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn onko tiedossa minkalaisen BSA koneen alakerta pitaa olla etta tuollainen kansi muutos onnistuu?
Mikä peli?
No niin, lopetetaanpas spekulaatiot tämän laitteen osalta - tässä faktat moottorista:
- Lohkon vasen puoli Arielista.
- Jakopään puoleinen lohko hitsattu kasaan käyttäen osia BSA:n ja Arielin lohkoista.
- BSA:n limput, iskunpituus 112mm
- Shovelin big-bore pytty, halkaisija 3 5/8"
- Kuutiotilavuus n. 750cc - aika muikea yksimukinen...
- Lohkon vasen puoli Arielista.
- Jakopään puoleinen lohko hitsattu kasaan käyttäen osia BSA:n ja Arielin lohkoista.
- BSA:n limput, iskunpituus 112mm
- Shovelin big-bore pytty, halkaisija 3 5/8"
- Kuutiotilavuus n. 750cc - aika muikea yksimukinen...
Niinku Hemuli tossa mainitsi, mä duunasin tollasen suunnilleen samanlaisen v.-90. Pannun kansi 600cc BSA:n alakerta. Tuskin tossa kyseisessä laitteessa, sen paremmin kuin mullakaan juuripulttien jako on natsannu. Mutta se on tollasta laitetta tehdessä aika pieni ongelma.
Mä käytin BSA:n lohkoja tuttuuden takia ja koska niissä on järein runkolaakerointi, mitä oon ikinä nähnyt. Neljä noin tuuman reiällä olevaan rulla- ja kuulalaakeria! Pomminkestävä rakenne.
Mä tein pytyn kokonaan uuden alsasta. Se oli mun mielestä fiksuin tapa, koska käytin BSA:n veiviä ja se on pidempi kuin HD:n. Joten pytyn alle joutuu laittaa erittäin paksun ns.strokerplaten. Mä käytin jotain opelin isoa mäntää. Se kone oli ja on edelleen 800cc. Ainut rajoittava tekijä oli kannenpulttijako. Orgiskannesta kun niitä on paha hitsaa umpeen pronssi inserttien takia.
Mulle muodostu isoimmaks ongelmaksi tönärin suojaputkien tiivistys.
No, nykykokemuksella se ei varmaan enää olis ongelma.
Noita HD/ britti sekotuksia oon nähny Ruotsissa aina sillon tällön, niitä on ilmeiseti siellä muutama.
Moottorinhan pystyy tekee melkeen millasen vaan. Rajotuksiahan ei ole kuin muutamat fysiikan lait, ammattitaito ja vapaa-ajan määrä.
Hienon pyörän tekeminen on paljon vaikeempaa, siinä tarvii näkemystä.
Näin ton kyseisen pyörän Nortelljessä pari vuotta sitten ja se on onnistunut esitys ja erittäin hieno.
Mä käytin BSA:n lohkoja tuttuuden takia ja koska niissä on järein runkolaakerointi, mitä oon ikinä nähnyt. Neljä noin tuuman reiällä olevaan rulla- ja kuulalaakeria! Pomminkestävä rakenne.
Mä tein pytyn kokonaan uuden alsasta. Se oli mun mielestä fiksuin tapa, koska käytin BSA:n veiviä ja se on pidempi kuin HD:n. Joten pytyn alle joutuu laittaa erittäin paksun ns.strokerplaten. Mä käytin jotain opelin isoa mäntää. Se kone oli ja on edelleen 800cc. Ainut rajoittava tekijä oli kannenpulttijako. Orgiskannesta kun niitä on paha hitsaa umpeen pronssi inserttien takia.
Mulle muodostu isoimmaks ongelmaksi tönärin suojaputkien tiivistys.
No, nykykokemuksella se ei varmaan enää olis ongelma.
Noita HD/ britti sekotuksia oon nähny Ruotsissa aina sillon tällön, niitä on ilmeiseti siellä muutama.
Moottorinhan pystyy tekee melkeen millasen vaan. Rajotuksiahan ei ole kuin muutamat fysiikan lait, ammattitaito ja vapaa-ajan määrä.
Hienon pyörän tekeminen on paljon vaikeempaa, siinä tarvii näkemystä.
Näin ton kyseisen pyörän Nortelljessä pari vuotta sitten ja se on onnistunut esitys ja erittäin hieno.