Mikä peli?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jake
Viestit: 34
Liittynyt: 13:25 31.12.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jake »

mikira kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn onko tiedossa minkalaisen BSA koneen alakerta pitaa olla etta tuollainen kansi muutos onnistuu?
Kuvan pyörän alakerta ei näytä Bsa:lta. Arielin kone uskoisin.
SHOVEL75
Viestit: 28
Liittynyt: 15:27 04.09.2002.

Viesti Kirjoittaja SHOVEL75 »

niimpäs ei olekkaan bsa(en tsekannut tätä toista linkkiä) eli runko on arielin ja mylly taitaa olla kans(bsa'ssa el ole yommosta alumiinista valu-lippaa) arskan......mut silti......ei brittihistoriassa todellakaan mitään hävettävää, päinvastoin!
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

No niin, lopetetaanpas spekulaatiot tämän laitteen osalta - tässä faktat moottorista:

- Lohkon vasen puoli Arielista.
- Jakopään puoleinen lohko hitsattu kasaan käyttäen osia BSA:n ja Arielin lohkoista.
- BSA:n limput, iskunpituus 112mm
- Shovelin big-bore pytty, halkaisija 3 5/8"
- Kuutiotilavuus n. 750cc - aika muikea yksimukinen... :D
Karppa
Viestit: 258
Liittynyt: 13:07 24.07.2003.
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Karppa »

SHOVEL75 kirjoitti:Veto vasemmalla, taitaa puuttua britti-historia mopoilusta....harrikka velaks oitis?
Silloinhan se on oikealla... (puolella) :D Eikö kukaan tiedä missä Leksa nykyään menee? Näyttäis sille kuvan, vois tulla mielenkiintoinen keskustelutuokio. Pohjanmaan miehet, hep?
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Niinku Hemuli tossa mainitsi, mä duunasin tollasen suunnilleen samanlaisen v.-90. Pannun kansi 600cc BSA:n alakerta. Tuskin tossa kyseisessä laitteessa, sen paremmin kuin mullakaan juuripulttien jako on natsannu. Mutta se on tollasta laitetta tehdessä aika pieni ongelma.
Mä käytin BSA:n lohkoja tuttuuden takia ja koska niissä on järein runkolaakerointi, mitä oon ikinä nähnyt. Neljä noin tuuman reiällä olevaan rulla- ja kuulalaakeria! Pomminkestävä rakenne.
Mä tein pytyn kokonaan uuden alsasta. Se oli mun mielestä fiksuin tapa, koska käytin BSA:n veiviä ja se on pidempi kuin HD:n. Joten pytyn alle joutuu laittaa erittäin paksun ns.strokerplaten. Mä käytin jotain opelin isoa mäntää. Se kone oli ja on edelleen 800cc. Ainut rajoittava tekijä oli kannenpulttijako. Orgiskannesta kun niitä on paha hitsaa umpeen pronssi inserttien takia.
Mulle muodostu isoimmaks ongelmaksi tönärin suojaputkien tiivistys.
No, nykykokemuksella se ei varmaan enää olis ongelma.
Noita HD/ britti sekotuksia oon nähny Ruotsissa aina sillon tällön, niitä on ilmeiseti siellä muutama.

Moottorinhan pystyy tekee melkeen millasen vaan. Rajotuksiahan ei ole kuin muutamat fysiikan lait, ammattitaito ja vapaa-ajan määrä.
Hienon pyörän tekeminen on paljon vaikeempaa, siinä tarvii näkemystä.
Näin ton kyseisen pyörän Nortelljessä pari vuotta sitten ja se on onnistunut esitys ja erittäin hieno.
Vastaa Viestiin