Mikä umpikypärä sopisi customtyyliin?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

joonask

Mikä umpikypärä sopisi customtyyliin?

Viesti Kirjoittaja joonask »

Olen aloitteleva motoristi ja pyörä on vasta hakusessa, mutta ajattelin kysäistä silti kypäristä. Käytättekö umpikypärää?
Onko heittää mitään hyviä ehdotuksia, umpikypärästä joka päässä ei näyttäis ihan urpolta. Vähän merkkiä ja mallia... Umpikypärä olis kuitenkin turvallisempi ja lämpimämpi koleilla ilmoilla.
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Kuva
Ainoa minun mielestäni 8) Bandit !! esim. JEPJEP myy.
nix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nix »

toi bandit on hieno, mutta laatu on mun mielestä vähän niin ja näin, mielummin esmes craft:in faitterikypärä, tyylikäs ja 100x laadukkaampi. Valitettavasti Craftia ei tällä hetkellä taida myydä suomessa kukaan, eli joutuu keski-euroopasta visalla tilaamaan: http://www.craft-helmets.de/ 8)
Viimeksi muokannut nix, 00:17 01.12.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Tätäkö tarkoitit? Ei mikään huono.http://www.speedpro.de/craft-2004.de/front_rx8.html
nix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nix »

FX kirjoitti:Tätäkö tarkoitit? Ei mikään huono.http://www.speedpro.de/craft-2004.de/front_rx8.html
Just noita, tyylikkäitä ja ihan h***tin paljon parempia ku banditin kuupat
Thomas

Viesti Kirjoittaja Thomas »

nix kirjoitti:toi bandit on hieno, mutta laatu on mun mielestä vähän niin ja näin, mielummin esmes craft:in faitterikypärä, tyylikäs ja 100x laadukkaampi. Valitettavasti Craftia ei tällä hetkellä taida myydä suomessa kukaan, eli joutuu keski-euroopasta visalla tilaamaan: http://www.craft-helmets.de/ 8)
Eikös HD-Centerillä ole Craftin edustus - näin ainakin muistelisin hamasta menneisyydestä....

Ja ei - ei umpimalli sovi tyyliin... mutta jos täytyy jossain (mukavuudessa?) antaa periksi, niin Simpsonin mallit kiinnostaisivat - katselin niitä usan reissulla, mutta en saanut mahtumaan matkalaukkuun. Ehkä ensi kerralla...

Tai taitaa noissa umpipotissa olla isompana huolena ulkonäkö - välillä tuntuu että kypärä on leveämpi kuin hartiat, mutta eipähän räkä valu niin helposti poskelle (tai korvissa vauhdista riippuen;-)

-Thomas
Päivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Päivi »

Eikös Roof ole kanssa aika stylen näkönen? En ole vielä itse sitä ostanut mutta mieli tekisi. Varsinkin Boxer mallista saa leuka osan siirrettyä niskaan ja visiirikin nousee ylös. Olisi aika kätevä epävakaisella säällä kun voisi ajella välillä avopotta mallilla ja tarpeen mukaan käyttää visiiriä sekä leukasuojaa.

http://www.roof.fr/ROOF%20ANGLAIS/Ero5boxer.htm
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Ääni myös Roof Boxerille :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
bigtwin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bigtwin »

Onkos kenelläkään kokemuksia The Ratt kypärästä?Olis meinaan halpa ja aikas hyvännäköinen potta.(Louis myy).
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla on haaveissa myös hommata vaimolle :roll: Roofin Boxer. Sillä kun pystyy fiilistelemään myös leukavisiiri niskassa.

Itse porskutan Davidan avopotalla joka on lämpimänpi kuin umpikypärä!!! Ei nääs ole ilmavirtoja kypärän sisällä ja huivi naaman ympärillä lämmittää varsin mukavasti.

Moottoritiellä vesisateessa umpipotta on ehdoton (ja yli 130 vauhdissa).
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Päivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Päivi »

Minullakin on Davidan avopotta ja olen siihen tyytyväinen. Sopii jämäkästi päähän. Alku- ja loppuajokaudesta ajelen AGV umpikypärällä. Varovasti koitin yhdessä liikkeessä Roofin Boxeria, mutta onneksi se oli liian iso. Jos sopivan kokoinen löytyy ja satun sovittaan sitä, se varmasti jää käteen. Tiedän heikkouteni. Muut kypäräni jäisi sillon eteisen naulakon päälle koristeeksi.

Ostin optikolta ajoaurinkolasit vahvuudella, oikein pyöreän malliset eli pään mukaiset. Oli hölmö tunne laittaa ne päähän ekalla kertaa. Kaikki oli hyvin jos katsoit suoraan eteen mutta kun käänsi päätä niin maailma alkoi lainehtiin. Nyt niihin on jo tottunut. On vaan inhottava pukemis operaatio aina ottaa tavalliset lasit pois, kypärä päähän ja aurinkolasit nenälle. Aurinkolasien kotelo on mukavan pullea lasien muodon takia. Kiva patti povarissa. Viime kesänä tavalliset lasit tippui käynnissä olevan Sporsterin sivulaukun päältä hiekalle ja tuli kiva naarmu toiseen linssiin. Onko kenelläkään kokemusta onko Roofin Boxerin kanssa helpompi touhuta silmä/aurinkolasien kanssa?
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Mopopoika -65 kirjoitti:Mulla on haaveissa myös hommata vaimolle :roll: Roofin Boxer. Sillä kun pystyy fiilistelemään myös leukavisiiri niskassa.

Moottoritiellä vesisateessa umpipotta on ehdoton (ja yli 130 vauhdissa).
No ei. Minusta sateella riittää avopotta ja toinen käsi naaman suojaksi. Elvis-olo, kun vetää yhdellä kädellä sateessa sataakolmeakymppiä 8) 8).
Nämä ovat taas makuasioita. Itse en umpikypärää päähäni pistä vaan ajelen joku 70-luvun AGV (vaimikälie) päässä. On kaverin vaimon entinen potta, joten sain sen ilmatteeksi. Istuu ihan sikahyvin, eikä ole maapallon kokoinen. Näitä ei enään kaupasta saa :(. Vaan jokainen käyttäköön sitä pottaa, joka parhaalta tuntuu.

ps. Eipä mulla ole custom-pyörääkään...
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

bigtwin kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemuksia The Ratt kypärästä?Olis meinaan halpa ja aikas hyvännäköinen potta.(Louis myy).
ei tartte tilata Saksasta asti. Se on aika halpa kopio Banditista. Noita on Saksa pullollaan:

www.ebay.de

Mut sitte Suomesta:

www.mp-palvelu.com
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

A, umpipotta EI SOVI tyyliin.

Päiville; ei laseja pidä laittaa käyvän pyörän päälle...tuonhan tietää jokainen. (35vuotta lasit päässä ja jokunen ilman....)
Se, että onko potta/lasit yhdistelmä hankala, lienee jokaisen itse tutkiskeltava, sulle helppo voi olla mulle vaikee ja toisinpäin.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Rautis Pappa
Viesti:

Roofista

Viesti Kirjoittaja Rautis Pappa »

Terse,

Meikäläisellä on se Boxer. Siinä on yksi pikku vika jonka voisi ehkä korjata pienellä porauksella.

Jos sulla on huivi ja se peittää kasvot niin visiiri ja leukasuojus alhaalla
aiheuttaa höyrykaapin.
Olen nähnyt joskus sellaisen tekeleen missä oli leukasuojassa porattu pienet ilmareijät.
Mutta reikä kypärään 8O

T:Sankari(joka päivä)
Kurjalan taikayössä....
Vastaa Viestiin