puolipuristin
Re: puolipuristin
Vakioon koneistetaan kierteet, virikansissa on usein paikat valmiina kuten omissa S&S SuperStock kansissa. Em. Sössön kannessa ainoa paikka mihin puolipuristin mahtuu, sijaitsee keskellä kantta. Napit ei sitten olekaan vaihtoehto, kun eivät ole käsillä. Jos ei halua sähköisiä, saa sössön puolipuristimet myös vaijerimallisena -käsikäyttöisenä. Taitaa olla helpompi vaihtaa EasyStart nokat.Bronson Eye kirjoitti:ellikkäs vaatiiko ne kokonaan oman kannen vai voiko ne fiksata vakioon,?????
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: puolipuristin
Sähköiset puolipuristimet tuntuisivat ainakin näin sivusta ihmetellen paremmilta kuin ajoitusta vaihtavat nokat.
Sen kun vaan painaa nappia, niin samalla ohjautuvat kevennykset päälle. Sähköhän sitä starttiakin pyörittää.
Nuo nokka-akselitkin varmaan toimivat, mutta silti mekaanisesti muuttuva asia juurikin nokka-akseleissa ei kuulosta kovin pitkäikäiseltä...
Sen kun vaan painaa nappia, niin samalla ohjautuvat kevennykset päälle. Sähköhän sitä starttiakin pyörittää.
Nuo nokka-akselitkin varmaan toimivat, mutta silti mekaanisesti muuttuva asia juurikin nokka-akseleissa ei kuulosta kovin pitkäikäiseltä...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: puolipuristin
Sähköiset ovat aika kuumassa paikassa, lisäksi sinne menee sähköjohdot jotka ei kestä kovin hyvin lämpöä, eikä varsinkaan taivuttelua/tärinää. (johdossa on lasikuitupäällyste kun muovi ei kestäisi). Sähköinen puolipuristinkitti maksaa 350 taalaa, ei kovin halpa siis. Kulunut moottori karstoittaa kannen helposti ja puolipuristimen reikä kannen palotilassa ei ole kuin millin luokkaa. Kuvittelen sieluni silmin kuinka se karstoittuu helposti.
Noissa Easystart nokissa periaate on että tuo nappula saa aikaan sen että pakoventtiili kantaa. Kun kierrokset nousee 800 rpm, keskipakovoima vetää nappulan sisälle ja koneessa on täydet puristukset. Noita on ollut käytössä jo vuosia, eikä ole kuulunut ongelmista. Sen sijaan puolipuristimia aina vaihdellaan aika ajoin. Easystarttien kanssa tönärien säätäminen on haasteellisempaa ja perinteinen puristusmittaus mahdotonta.
(Pidän tässä itselleni myyntipuhetta, alan olla vakuuttunut).
Noissa Easystart nokissa periaate on että tuo nappula saa aikaan sen että pakoventtiili kantaa. Kun kierrokset nousee 800 rpm, keskipakovoima vetää nappulan sisälle ja koneessa on täydet puristukset. Noita on ollut käytössä jo vuosia, eikä ole kuulunut ongelmista. Sen sijaan puolipuristimia aina vaihdellaan aika ajoin. Easystarttien kanssa tönärien säätäminen on haasteellisempaa ja perinteinen puristusmittaus mahdotonta.
(Pidän tässä itselleni myyntipuhetta, alan olla vakuuttunut).
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: puolipuristin
Onhan noita nokkia kaikenmaailman rossipyörissä ja mönkkäreissä, niissä aina välillä jotain pientä ongelmaa mutta nokassa aika raju profiilikin. Kaikellehhan tulee aika vastaan, niin sähkösille kun mekaanisillekki osille, puolipuristimet säästää starttia ynnä muuta mutta edelleenkin ihan turhat vakio TC88 moottoriin. Viritetyt erikseen, eikä ihan pikkujutuilla noita vielä kuitenkaan tarvita.
Re: puolipuristin
Jep, kaverilla TC88 -> 96/97 muunnos ja näkyy paukkuvan käyntiin 1,4 kW vakiostartilla ilman puolipuristimiakin. Ja Dynassa pienempi akku kuin soffassa...mutta edelleenkin ihan turhat vakio TC88 moottoriin.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR