Evo heritage -93

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

roitzu
Viestit: 15
Liittynyt: 08:19 24.04.2011.

Evo heritage -93

Viesti Kirjoittaja roitzu »

Vikani on seuraavanlainen. Moottorijarrutuksessa kuuluu kova ulina. Enkä ole saanut paikallistettua mistä ääni tulee, mutta veikkaisin, että enskasta. Sit myöskin jostain takapään alueelta kuuluu ihme kitinä. Kitinä kuuluu, kun ei ole veto päällä eli siis, kun löysää kaasua niin kitinä kuuluu. Kykimen puristaminen/löysäys ei vaikuta ääneen. Ääni on sellaista ruosteisen oven saranan nitkutusta. Jos jollakulla olis kokemusta niin ois kiva, jos laittais mistä voi vikaa lähteä etsimään.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Evo heritage -93

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Eihän sulla ole enskaketju liian kireällä? Yksi pyörä ujelsi tuon takia.
Kuuluisiko kitinä toisioremmistä, se tahtoo ääntää tuolla tavoin. Toinen vaihtoehto, että olet valinnut väärän kyytiläisen ja kitinä kuuluu sieltä :D
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Evo heritage -93

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Onko pyörä ollut sinulla jo aiemmin eli onko ääni nyt ilmestynyt uusi asia? Onko pyörälle tehty jotain (esim. juuri tuo edellä mainittu ensiöketjuasia) vai ihan itsekseen alkoi ääni? Noilla kahdella äänellä ei tarvitse olla yhteyttä, toisiohihnan kitinöistä löytyy haulla keskusteluita.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Evo heritage -93

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Pelottelen aluksi: Katsoppa tuonne etuhihnapyörän suuntaan. Hyvä valo, iso ruuvimeisseli avuksi ja kokeile hieman vääntää hihnapyörää. Onko alumiinisilppua/ jauhoa. Jos on niin hihnapyörä on irti.
Hihnapyörä irtoamassa jos kahisee. Jos on etuhihnapyörä lukittu kuusiokoloruuveilla niin voivat sorvata sisemmän kopan puhki. Muuten yleensä hihnapyörästä menee boorit paskaksi. Jos hihnapyörä on löystynyt niin se menee yleensä uusiin puihin kuten mutteri ja lukkolevy.

Hinna vitkuttaa myös. Enskaketun ujellus yleensä loppuu tai ainakin hiljenee jos veto loppuu eli pistät kytkimen pohjaan.

Sitten katso vielä renkaan linjaus ja että takahihnapyörä on kiinni. Hihnan suojuksen yks pultti voi ottaa kiinni hihnaan myös. Kurkkaa oikealta puolelta mopoa. pultti on lähellä lootaa.
Vastaa Viestiin