Evo heritage -93
Evo heritage -93
Vikani on seuraavanlainen. Moottorijarrutuksessa kuuluu kova ulina. Enkä ole saanut paikallistettua mistä ääni tulee, mutta veikkaisin, että enskasta. Sit myöskin jostain takapään alueelta kuuluu ihme kitinä. Kitinä kuuluu, kun ei ole veto päällä eli siis, kun löysää kaasua niin kitinä kuuluu. Kykimen puristaminen/löysäys ei vaikuta ääneen. Ääni on sellaista ruosteisen oven saranan nitkutusta. Jos jollakulla olis kokemusta niin ois kiva, jos laittais mistä voi vikaa lähteä etsimään.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Evo heritage -93
Eihän sulla ole enskaketju liian kireällä? Yksi pyörä ujelsi tuon takia.
Kuuluisiko kitinä toisioremmistä, se tahtoo ääntää tuolla tavoin. Toinen vaihtoehto, että olet valinnut väärän kyytiläisen ja kitinä kuuluu sieltä
Kuuluisiko kitinä toisioremmistä, se tahtoo ääntää tuolla tavoin. Toinen vaihtoehto, että olet valinnut väärän kyytiläisen ja kitinä kuuluu sieltä
Re: Evo heritage -93
Onko pyörä ollut sinulla jo aiemmin eli onko ääni nyt ilmestynyt uusi asia? Onko pyörälle tehty jotain (esim. juuri tuo edellä mainittu ensiöketjuasia) vai ihan itsekseen alkoi ääni? Noilla kahdella äänellä ei tarvitse olla yhteyttä, toisiohihnan kitinöistä löytyy haulla keskusteluita.
Re: Evo heritage -93
Pelottelen aluksi: Katsoppa tuonne etuhihnapyörän suuntaan. Hyvä valo, iso ruuvimeisseli avuksi ja kokeile hieman vääntää hihnapyörää. Onko alumiinisilppua/ jauhoa. Jos on niin hihnapyörä on irti.
Hihnapyörä irtoamassa jos kahisee. Jos on etuhihnapyörä lukittu kuusiokoloruuveilla niin voivat sorvata sisemmän kopan puhki. Muuten yleensä hihnapyörästä menee boorit paskaksi. Jos hihnapyörä on löystynyt niin se menee yleensä uusiin puihin kuten mutteri ja lukkolevy.
Hinna vitkuttaa myös. Enskaketun ujellus yleensä loppuu tai ainakin hiljenee jos veto loppuu eli pistät kytkimen pohjaan.
Sitten katso vielä renkaan linjaus ja että takahihnapyörä on kiinni. Hihnan suojuksen yks pultti voi ottaa kiinni hihnaan myös. Kurkkaa oikealta puolelta mopoa. pultti on lähellä lootaa.
Hihnapyörä irtoamassa jos kahisee. Jos on etuhihnapyörä lukittu kuusiokoloruuveilla niin voivat sorvata sisemmän kopan puhki. Muuten yleensä hihnapyörästä menee boorit paskaksi. Jos hihnapyörä on löystynyt niin se menee yleensä uusiin puihin kuten mutteri ja lukkolevy.
Hinna vitkuttaa myös. Enskaketun ujellus yleensä loppuu tai ainakin hiljenee jos veto loppuu eli pistät kytkimen pohjaan.
Sitten katso vielä renkaan linjaus ja että takahihnapyörä on kiinni. Hihnan suojuksen yks pultti voi ottaa kiinni hihnaan myös. Kurkkaa oikealta puolelta mopoa. pultti on lähellä lootaa.