Mikähän syynä kun Kingistä kapeni toisiohihna noin puoli senttiä ja takahihnapyörän renkaan puolimmainen "reuna" irtosi. Swingin kumit, takapyörän laakerit tms.? Remmi kulkee kierossa.Takarengaskin on kulunut tavallista nopeammin. Osat on nähtävästi ostettava merkkiliikkeestä(alkuperäismerkkiset remmi ja takahihnapyörä ainakin) Löytyykö Oulun lähiseudulta osaavaa asentajaa? Ilmaiseksi ei tarvii tehdä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Olen lukenut röpöttäjän ketjun vähän vastaavasta tilanteesta.
Mitä mieltä että kun aiheuttaja korjattu ja takakiilahihnapyörä vaihdettu niin ajeleisi kaventuneen hihnan
2,5 cm -> 1,9 cm loppuun? Hihnan vaihto tarvikkeineen maksoi viimekesänä noin 750 €, kun kivi katkaisi remmin.Tuleeko kapeampi remmi kestämään normaaliajossa kuinka kauan:?:
Kingin toisiohihna kului kapeammaksi normaaliajossa.
Re: Kingin toisiohihna kului kapeammaksi normaaliajossa.
Onko takapyörä ollut remmin vaihdon jälkeen vinossa? Se on aika helppo laittaa vahingossa hiukan vinoon jos remminsäätöruuvit on aukaistu. Tosin siinä tapauksessa remmistä yleensä lähtee hampaat, mutta voi se tuonkin ilmiön aiheuttaa.
Life Member
Re: Kingin toisiohihna kului kapeammaksi normaaliajossa.
Takaswingin kumi todnnäköisesti oikea puoli kääntynyt lukkotapista irti tai swingi muuten laakereiltaan kulunut. Tietyti jos on "ruuvisäätöinen" kiristys niin säädetty vinoon.
Kurkippa muuten sinne etuhihnapyörän suuntaan. Mi ten kuluneelta näyttää? Onko taka hihnapyörää vaihdettu? Jos on niin onko oikein päin. Yhdeltä tutulta katkesi hihna Norjassa. Järkkäsin hänet Norjassa paikalliselle HD-korjaamolle. Kotiin tultuaan tuli meille kylään. Kiitteli avusta muta ihmetteli että kun vaihtoivat kuluneet hihnapyörät niin hihna ottaa renkaaseen kiinni. Tutkittuani huomasin että orkkis HD uusi hihnapyörä oli väärin päin. Käänsin sen ja homma tuli kuntoon melkein. Viimeviikolla hihna poikki taas. Vei HD-liikkeeseen. Sanoin että vaihtakaa taka swingin kumit samalla. Viaksi paljastui se että Norjassa oli oikean puolen kumi päässyt lukitustapista kiristyksen yhteydessä pomppaamaan pois ja kääntynyt. Siinä oletettavasti syy hihnan katkeamiselle. Jälkiviisaana olisi pitänyt silloin hihnapyörän käännön yhteydessä käyttää swingin akseli auki ja kurkkia kaikki. Että tälleen.
Kurkippa muuten sinne etuhihnapyörän suuntaan. Mi ten kuluneelta näyttää? Onko taka hihnapyörää vaihdettu? Jos on niin onko oikein päin. Yhdeltä tutulta katkesi hihna Norjassa. Järkkäsin hänet Norjassa paikalliselle HD-korjaamolle. Kotiin tultuaan tuli meille kylään. Kiitteli avusta muta ihmetteli että kun vaihtoivat kuluneet hihnapyörät niin hihna ottaa renkaaseen kiinni. Tutkittuani huomasin että orkkis HD uusi hihnapyörä oli väärin päin. Käänsin sen ja homma tuli kuntoon melkein. Viimeviikolla hihna poikki taas. Vei HD-liikkeeseen. Sanoin että vaihtakaa taka swingin kumit samalla. Viaksi paljastui se että Norjassa oli oikean puolen kumi päässyt lukitustapista kiristyksen yhteydessä pomppaamaan pois ja kääntynyt. Siinä oletettavasti syy hihnan katkeamiselle. Jälkiviisaana olisi pitänyt silloin hihnapyörän käännön yhteydessä käyttää swingin akseli auki ja kurkkia kaikki. Että tälleen.