Enska öljy

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

HarrikkaMikke

Re: Enska öljy

Viesti Kirjoittaja HarrikkaMikke »

Mitä ihmettä?! Tänään laskin öljyt pois joka paikasta ja ihmetyttää tuo enska öljy. Minun mielestäni sitä ois voinut olla enemmänkin ja 1,2 litraa sitä tuli pois. Opusten mukaan 0, 77l ois oikea määrä. Huomenna laitan uudet öljyt ja jännää nähdä paljonko sinne sitten menee että ois oppikirjan mukaisesti. Oinko joissakin sittenkin tuom1,4 litraa vai mitä häh? :)
Harley Davidson Dyna Wide Glide -04
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Motopediasta
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/%C3%9 ... A4r%C3%A4t" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
HarrikkaMikke

Niinpä 0,77litraa kuten sanoin...hassua
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Joo varmastikin tuo 0,77 l öljynvaihdossa tuolle mallille, kuivana esim. remontin jälkeen on sitten suurempi eri luku.
Nuo Motopedian luvut ovat varmaankin nimenomaan öljynvaihdon lukuja eikä kuivan mootorin lukuja vaikka sitä ei taideta siinä sanoa?
Toinen juttu, onkohan tarvetta päivittää Motopedian tietoja, eikös 2007 ainakin joissain malleissa voimalinja muuttunut ja öljymäärätkin kasvaneet. En nyt sattuneesta syystä pääse kotoa Softailin kirjoista tarkistamaan mutta muistelen tuon 0,95 l tarkistaneeni v. 2008 Service tai Owners Manualista (orkkis HD-kirjoja). Motopediassa Softail 1998 > 0,77 l
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joo, noista vois lukemia lähettää vaikka mulle, samoin kuin muustakin päivitystarpeesta.
Näyttäisi ainakin paikoin olevan aika vähän 2000 jälkeisten vuosimallien asiaa.
Vois vinkata vaikka moderaattori-postiin.
Laitan niitä sitten aina kun ehdin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Muistelen ton enskaöljyn menevän nätisti oikeeseen kun laittaa ton vähän vajaan litran. Toi 7,7 desiä kuullostaa jotenki vähältä. Oon reilu 30tkm ajanu dynalla tolleen eikä vuoda mistään eikä toimi epänormaalisti. Oonkohan sit tehny ihan väärin?? -02 FXDX
HarrikkaMikke

Öljyt vaihdettu ja lenkki suoritettu. Tarkistus näytti että öljymäärät oli oikein. 0,8l laitoin tuonne enskapuolelle. Ois sinne varmaan hieman enemmänkin voinut laittaa. Tuolla tuskin pieni ylitäyttö haittaa.
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

No hyvä että pelittää, kaikki meni varmaan juuri niin kuin pitikin. Hyvä ettet pistänyt enempää. Pieni yli- tai alitäyttö ei haittaa, isompi epätarkkuus taas oikeasti haittaa, nimenomaisesti ylitäytön huomaa huonompana toimintana esim. ykkösen kytkeytymisessä ja vapaan löytymisessä. Kannattaa oikeasti täyttää juuri sen verran kun ko. malliin on tehtaan mukaan tarkoitus laittaa.
HarrikkaMikke

Näin on. Eipä ne yleensä ihan turhia arvoja tehtaalla ilmoittele :D
Liikaa tuolla siis ole ennestään öljyä mutta eipäs onneksi mitään vahinkoa tehnyt.
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No se vajaa kaks desiä ei oikeen vaikuta vielä mihinkään, ainakaan mulla ei oo ollu mitään ongelmia vaihteiden kytkemisessä ja vielä formula+ sisässä :roll:
TeemuC3

Viesti Kirjoittaja TeemuC3 »

Itse tyhjäsin Evolaisen enskakopasta tänä kesänä noin neljä ja puoli litraa öljyä (0,77 l sijasta). Eli käytännössä enskakoppa oli täynnä lientä... ei ihme, ettei oikein vapaata löytynyt. :D

Olin aprikoinut, että kone tuntuu syövän jonkinverran öljyä, mutta ei kuitenkaan savuta yhtään ja tulpat on puhtaat. Sinnehän se meni koneesta pikkuhiljaa kampuran stefan ohi enskaan.
Fat Boy 1999 Evo
HarrikkaMikke

Onko evossa niin hurja moottoriöljyn määrä ?
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

HarrikkaMikke kirjoitti:Onko evossa niin hurja moottoriöljyn määrä ?
Ei :D Suunnilleen 2,8 - 3,4 litraa, riippuen vuosimallista. Tässä on käynyt varmasti siten, että öljyä on mennyt pikku hiljaa enskapuolelle, kun sitä on tankkiin aina lisätty.
HarrikkaMikke

:lol: :lol:
TeemuC3

Viesti Kirjoittaja TeemuC3 »

Grasschopper1 kirjoitti:Ei :D Suunnilleen 2,8 - 3,4 litraa, riippuen vuosimallista. Tässä on käynyt varmasti siten, että öljyä on mennyt pikku hiljaa enskapuolelle, kun sitä on tankkiin aina lisätty.
Juuri näin, oon vain ajatellut että tuon ikäinen ja ajettu kone polttaa jonkun verran öljyä ja lisäillyt pikku hiljaa pitäen koneen öljytankissa pinnan tasaisena...

Tämän ajokauden aikana (~7tkm) oon itse kaatanut varmaan lisää noin puolitoista litraa... Edellinen omistaja varmaan viime kesänä saman verran :D

Kannattaa siis välillä vilkaista paljonko sitä öljyä on enskassa, varsinkin jos vapaa ei tunnu löytyvän vaikka vivusto on kunnossa. Kampuran stefan vaihdollahan tuosta selviää, luonnostaan kuluva osa.
Fat Boy 1999 Evo
Vastaa Viestiin