mattaväri?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Bronson Eye
Viesti:

mattaväri?

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

olisko vinkkiä maalista ym. miten saisi hienon mattavärin, (vois olla himmeä kiilto, ei paukkupulloja),), nykyvärit lateksia, (paska hiottava ja vaatii kuitenkin lakan), vieläkö öljyväriä löytyisi,, ei mitään taululiituväriä?,, oliko jossain topikkia,,
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 19:15 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viesti:

Re: mattaväri?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Raskaan kaluston 2-komponentti maalia ja siihen mattapastaa tarpeen mukaan.
Normi automaalit ovat vesiliukoisia, mutta raskaaseen saa vielä myydä vanhan liiton myrkkyjä.
Aivan kaikkia sävyjä ei välttämättä saa, mutta normaalivärit onnistuu.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Pertti kirjoitti:Raskaan kaluston 2-komponentti maalia ja siihen mattapastaa tarpeen mukaan.
Normi automaalit ovat vesiliukoisia, mutta raskaaseen saa vielä myydä vanhan liiton myrkkyjä.
Aivan kaikkia sävyjä ei välttämättä saa, mutta normaalivärit onnistuu.
Käsittääkseni kumpaankin saa myydä eli moottoripyöriin ja raskaaseen kalustoon. ainakin silloin kun nuo "vesivärit" tuli pakolliseksi niin tilanne oli tuo...... en oo satavarma jos on nyt lähiaikoina muuttunut! mutta itse ostin 2010 syksyllä ainakin vielä ihan rehellisesti omaan mopoon liuotinohenteista maalia ja on kyllä sävy ihan kohdillaan kun ei edes itse huomaa mistä on paikkamaalattu vaikka tietää....
Juu ja tuo mattapasta on se jolla sen värin saa mataksi...tai puolimataksi tai.... riippuu sitten ihan sen pastan määrästä suhteessa väriin!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Marko Nykänen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Nykänen »

Pave. kirjoitti:Käsittääkseni kumpaankin saa myydä eli moottoripyöriin ja raskaaseen kalustoon. ainakin silloin kun nuo "vesivärit" tuli pakolliseksi niin tilanne oli tuo...... en oo satavarma jos on nyt lähiaikoina muuttunut! mutta itse ostin 2010 syksyllä ainakin vielä ihan rehellisesti omaan mopoon liuotinohenteista maalia ja on kyllä sävy ihan kohdillaan kun ei edes itse huomaa mistä on paikkamaalattu vaikka tietää....
Juu ja tuo mattapasta on se jolla sen värin saa mataksi...tai puolimataksi tai.... riippuu sitten ihan sen pastan määrästä suhteessa väriin!
Tällä kylällä on toistaiseksi löytynyt liukkarivärejä hyllystä kahdestakin paikasta, ei ne sinällään ole mihinkään kadonneet. Eikä multa ole ikinä kysytty, että mihin sen maalin työnnän. Ellen ole itse ottanut puheeksi, että mitä on tarkoitus maalailla. Itse en muuta ole käyttänytkään, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mutta vältän vesivärejä kuin ruttoa viimeiseen asti. Kyllähän ne perusvärityksessä menettelee, mutta erikoismaalauksiin kuivumisaika on vähän turhan pitkä, että pääsee teippailemaan jne.

Jos täydellistä mattapintaa haluan, niin olen käyttänyt SpiesHeckerin kirkaslakkaa ja siihen mattapasta sekaan. Kai se mattapasta toimis tarvittaessa akryylivärinkin seassa. Ainoa miinuspuoli on kyseisen merkin hinta. Kallista lystiä, mutta ei ole muiltakaan valmistajilta toistaiseksi parempaa löytynyt. Mieluusti käyttäisin jotain halvempaa. Matta-asteen saa esim. samaksi kuin Street Bobin "Black Denim" värissä. Vai oliko se Denim Black. Kuitennii. Vähän heikko kuva huonossa valaistuksessa:

Kuva
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Marko Nykänen kirjoitti: Tällä kylällä on toistaiseksi löytynyt liukkarivärejä hyllystä kahdestakin paikasta, ei ne sinällään ole mihinkään kadonneet. Eikä multa ole ikinä kysytty, että mihin sen maalin työnnän. Kuitennii.
Vähän heikko kuva huonossa valaistuksessa:
Jos en väärin muista niin niiden pitäisi kysyä... mutta saattavat vähän "oikoa" ja olla asiakasystävällisiä.. mutta toisaalta jos asiakas sanoo maalaavansa mopoa tai kuorma-autoa, niin ei niiden ole syytä sitä epäilläkään...... eli fifty-fifty.
Kyllä tuosta kuvasta näkee täysin selvästi mattapinnan!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mä olen tehnyt muutaman varsin onnistuneen mattauksen mattapasta Bilteman 2k uretaanilakka yhdistelmällä, en tiedä paljonko on mainittua SpiesHeckeriä sit huonompi, halvempi ainakin.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Marko Nykänen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Nykänen »

ma^ko kirjoitti:Mä olen tehnyt muutaman varsin onnistuneen mattauksen mattapasta Bilteman 2k uretaanilakka yhdistelmällä, en tiedä paljonko on mainittua SpiesHeckeriä sit huonompi, halvempi ainakin.
Jos matta-aste on tasainen, ettei vaihtele ruiskutuskerroista riippumatta ja kestää käyttöä niin hyvähän se silloin on. Ja että on riittävän/sopivan matta.

Tämä kypärä on lakattu myös "mattalakalla". En sitä itse lakannut, tein ainoastaan tekstit ja straipit, joten en lakkavalmistajaa tiedä. Mutta tuo ei ollut edes puolihimmeä...

Kuva

Ja tämän hitsausmaskin lakkasin Mipan mattalakalla. Ei hyvä sekään. Toki tasainen pinta ja kiiltoaste pysyy vakiona, mutta ei ollut riittävän matta.

Kuva

Ja yks postiloota lakattuna spiesillä, toimi kuin ajatus.

Kuva
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Suht vähäinen kokemus, siis jonku kypärän/tankin ja kaks autoa matannut Biltemn uretaanilakka + mattapasta yhdistelmällä, kyllä se pastan annostelun mukaan on matta-aste mennyt varsin säyseästi.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Racerx

Viesti Kirjoittaja Racerx »

Teippaaminenkin vois olla vaihtoehto. Tekevät hienoo jälkee nykyään ja saa pois kun kyllästyy :mrgreen:
Vastaa Viestiin