nenän vaihto evoon

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

zjuni
Viestit: 9
Liittynyt: 09:17 29.08.2008.
Paikkakunta: KOUVOLA

nenän vaihto evoon

Viesti Kirjoittaja zjuni »

heips veljet!
Nyt olisi sopiva ajankohta ruveta ruuvaamaan....
Uusi nenä ev 27 ja säädettävät puikot löytyy hyllystä neulalaakerin kera...
Mitä olette mieltä onko liukuholkki sekä stefa vaihto kunnossa....
Mitä olellista tulisi vielä ottaa huomioon
Pyörä 95 flstn ja mittarissa n 11500 miles
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: nenän vaihto evoon

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Holkkiin tuskin tarvitsee kajota, ajomäärään saa laittaa nollan perään, jos sittenkään....
Jos holkki on mitattuna pyöreä, eikä silmällä näy kulumista, antaisin olla.
En ole tuosta aivan varma, mutta holkit pitää yleensä rotsata asennuksen jälkeen oikeaan mittaan.

Stefa on niin helppo vaihtaa irrallaan ja halpa, että sen vaihtaisin jokatapauksessa.

Maileihin tietenki kannattaa suhtautua varauksella, noin vanhassa mittari on saattanut vaihtua monta kertaa matkan varrella.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Jorg
Viestit: 68
Liittynyt: 20:55 30.12.2011.

Re: nenän vaihto evoon

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Ikinä en ole kuullut että holkkia olis vaihdettu. Tarkkana sitten sen laakerin kanssa. Jotkut on sitä yrittänyt irroittaa poppakonsteilla. Hommaan tarkoitettu ulosvetäjä taitaa olla ainoa turvallinen tapa se vetää pihalle. Siis jos lohkot on kiinni eikä tarkoitus avata. Tarkasta/puhdista nostajat samalla.
6PPC
Viestit: 101
Liittynyt: 16:29 15.08.2002.
Viesti:

Re: nenän vaihto evoon

Viesti Kirjoittaja 6PPC »

Minä näistä mitään tiedä

Mutta jos se nokkakopan pusla on vaihtokunnossa, niin oikea tapa ( ja kallein) on halkaista lohkot, vaihtaa pusla ns alikokopuslaan joka protsataan mittaansa ja samaan linjaan nokkalaakerin kanssa. Onnistuu esim Hot Bikessä Ainakin itse tein näin. Oman nokanvaihdon yhteydessä pusla tuli nokan mukana pois. oli siis päässyt irtoamaan

Itse vaihdatin samassa yhteydessä muovisen huohottimen S&S:n tekemään, Senkin pesän kalvaminen onnistuu Hot Bikessä

Nokan ja huohottimen päittäisvälyshän pitää muistaa kanssa tsekata ja ajoitus
pehu
Viestit: 22
Liittynyt: 13:44 16.03.2007.
Viesti:

Re: nenän vaihto evoon

Viesti Kirjoittaja pehu »

EV 27 pitää shimmata, .055 shimmin laitoin omaan pataan.
FXSTB Night Train -98 & FLSTF Fat Boy -08
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: nenän vaihto evoon

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Päittäisvälys 0,25 mm, sama kaikissa Harrikan simmattavissa akseleissa.
Nokan välys on helppo todeta, mutta tuo huohotin vaatii vähän kikkailua. Huohottimessa tärkeintä on, että päittäisvälystä varmasti jää.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin