Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Onhan kampiakselin mutteri eli kompensaattorin mutu tsekattu? Ei olis ensimmäinen.
https://www.youtube.com/watch?v=qfRsx1rpjJ4
https://www.youtube.com/watch?v=SInuBErzyHE
Ja vielä https://www.youtube.com/watch?v=k-e1z_--Ekk
https://www.youtube.com/watch?v=qfRsx1rpjJ4
https://www.youtube.com/watch?v=SInuBErzyHE
Ja vielä https://www.youtube.com/watch?v=k-e1z_--Ekk
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Ei ole kampiakselin mutteria tsekattu vielä, mutta ääni ei ole samanoloinen, noissa videoissa meteli kovempi ja karkeampi.
Softail -08
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Mulla ainaki alkoi pitää ääntä vasta kun kiristin petti. Ääni oli vähän heinäsirkan ääntä muistuttava, kun kiristin painoi ketjua vasten ilman liukupalaa
FXD -04
FLHTCUI -07
FLHRCI -05
FXDWG -03
FLHTCUI -07
FLHRCI -05
FXDWG -03
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15:03 20.01.2007.
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Paljon Kilo/maileja mittarissa?Moe kirjoitti:Mulla ainaki alkoi pitää ääntä vasta kun kiristin petti. Ääni oli vähän heinäsirkan ääntä muistuttava, kun kiristin painoi ketjua vasten ilman liukupalaa
Ile
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Kymppitonni maileja. Edellisellä sivulla juttua.
FXD -04
FLHTCUI -07
FLHRCI -05
FXDWG -03
FLHTCUI -07
FLHRCI -05
FXDWG -03
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Mulla on ko homma kesken vm.2002 ilm. 40000 mailia ajetussa koneessa. Ikäväkseni huomasin, jotta sisemmän ketjunkiristimen muoviosat oli kadonnut miltei kokonaan l. Jonkun aikaa oli menty metalli ketjua vasten Muovin palasia löytyi nokkakopan pohjalta ja metallihiukkasia sisemmän nokkaketjun päältä. Pyörää koeajaessani en huomannut (kokemattomuuttani?) mitään poikkeavaa ääntä?
Muuta en huomannut rikkoutuneen? Mitähän tässä vielä pitäisi tsekata?
Olisiko jollakulla myydä tai lainata korvausta vastaan nokkalaakerien irroitus/asennustyökaluja?
Oletteko vaihtaneet samalla ne nokkalevyssä kiinni olevat isommat laakerit? Onko kartiomaiset kohdistusruuvit välttämättömät öljypumpun takaisiasennuksessa?
Kiitokset Hdjokelle hyvistä ohjeista ja muille vinkeistä!
T: Paskan möivät?
Muuta en huomannut rikkoutuneen? Mitähän tässä vielä pitäisi tsekata?
Olisiko jollakulla myydä tai lainata korvausta vastaan nokkalaakerien irroitus/asennustyökaluja?
Oletteko vaihtaneet samalla ne nokkalevyssä kiinni olevat isommat laakerit? Onko kartiomaiset kohdistusruuvit välttämättömät öljypumpun takaisiasennuksessa?
Kiitokset Hdjokelle hyvistä ohjeista ja muille vinkeistä!
T: Paskan möivät?
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Kun on auki niin saman rahaan laakerit vaihtoon. Kun sitä sirua on niin öljypumpun tarkistus lienee paikallaan.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Softail 2008 TC96B, Big Bore 96" > 103" n. 15.000 km kohdalla. Näillä alkuperäisillä laahaimilla oli ajettu 88.000 km. Verrattuna muutamiin muihin esillä olleisiin kuviin näyttivät laahaimet yllättävänkin vähän kuluneilta.
Öljyt ja öljynsuodatin on vaihdettu vähän huolto-ohjelmaa tiheämmin, n. 7.500 km välein, olisiko se hyvän kunnon selitys? Öljynä on aina ollut HD:n oma 20w50. Voihan laahaimien valmistuserissäkin ehkä olla eroja.
Aikanaan korvattiin orkkikset nokka-akseleiden häkkimallit Full needle-laakerereiksi, mutta tuskin tuolla on vaikutusta. Laakerit vaihdettiin nyt kun kone oli auki vaikka ei niissä vikaa näkynyt. Samoin kunnossa olivat support platen ja nokkien laakeripinnat (nokat siis vaihdettiin kanssa 15.000 km kohdalla Andrewsin nokkiin). Tyhjäkäyntiä ei ole yritetty säätää erityisen hitaalle, noissa laakeripinnoissa varmaan huonon öljynkierron pian huomaisi. En ole moottoria ryntäytellyt vapaalla, en kylmänä enkä lämpimänä ja yleensä ennen liikkeelle lähtöä olen käyttänyt konetta edes hetken aikaa että öljyt kiertäisi.
Öljypumpussa oli sen verran raappamaa että se vaihdetiin, orkkisvaraosa tilalle, en keksinyt syytä vaihtaa mihinkään muuhun. Vaihdettiin nostajiksi S&S:n nostajat vaikka eivät nuo orkkikset kovin huonossa kunnossa olleetkaan.NostajatSupport plate ja nokka-akselitOikealla Full needle ja vasemmalla orkkis häkkimalli.
By pass-venttiilin testaus, oli ok.Öljypumppu.
Pari yleiskuvaa:
Ketjuja ei vaihdettu. Hintaa jakopääremontille en tiedä kun tehtiin muutakin.
Eli kaiken kaikkiaan kun oli n. 90.000 km ajettu, ei paha ollenkaan, kyllä nämä TC-koneetkin kestää.
Öljyt ja öljynsuodatin on vaihdettu vähän huolto-ohjelmaa tiheämmin, n. 7.500 km välein, olisiko se hyvän kunnon selitys? Öljynä on aina ollut HD:n oma 20w50. Voihan laahaimien valmistuserissäkin ehkä olla eroja.
Aikanaan korvattiin orkkikset nokka-akseleiden häkkimallit Full needle-laakerereiksi, mutta tuskin tuolla on vaikutusta. Laakerit vaihdettiin nyt kun kone oli auki vaikka ei niissä vikaa näkynyt. Samoin kunnossa olivat support platen ja nokkien laakeripinnat (nokat siis vaihdettiin kanssa 15.000 km kohdalla Andrewsin nokkiin). Tyhjäkäyntiä ei ole yritetty säätää erityisen hitaalle, noissa laakeripinnoissa varmaan huonon öljynkierron pian huomaisi. En ole moottoria ryntäytellyt vapaalla, en kylmänä enkä lämpimänä ja yleensä ennen liikkeelle lähtöä olen käyttänyt konetta edes hetken aikaa että öljyt kiertäisi.
Öljypumpussa oli sen verran raappamaa että se vaihdetiin, orkkisvaraosa tilalle, en keksinyt syytä vaihtaa mihinkään muuhun. Vaihdettiin nostajiksi S&S:n nostajat vaikka eivät nuo orkkikset kovin huonossa kunnossa olleetkaan.NostajatSupport plate ja nokka-akselitOikealla Full needle ja vasemmalla orkkis häkkimalli.
By pass-venttiilin testaus, oli ok.Öljypumppu.
Pari yleiskuvaa:
Ketjuja ei vaihdettu. Hintaa jakopääremontille en tiedä kun tehtiin muutakin.
Eli kaiken kaikkiaan kun oli n. 90.000 km ajettu, ei paha ollenkaan, kyllä nämä TC-koneetkin kestää.
Viimeksi muokannut UrpoTJ, 20:18 29.02.2016.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Ja et varmaan oikeesti oo formula plussaa moottoriöljynä käyttäny mut ehkä ymmärsin oikein että kenuiiniä 20w50 ?
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Siinä se taikasana jo tulikin, laahaimet ei ole ongelma 96-koneissa vaan ainoastaa 88:seissa.UrpoTJ kirjoitti:Softail 2008 TC96B
Omaan vaihdoin nokat jossain parissakympissä ja laahaimet oli kuin uudet.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Hyvä, kiitos tarkkavaisuudesta, meni ihan tarkemmin miettimättä väärin, sitä on kyllä kyllä käytetty mutta ei moottorissa. Juurikin kenuiinia moottoriöljynä.Kiwi kirjoitti:Ja et varmaan oikeesti oo formula plussaa moottoriöljynä käyttäny mut ehkä ymmärsin oikein että kenuiiniä 20w50 ?
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Muistakaahan keskittää öljypumppu jos käytätte auki.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Nythän näyttäisi jo kestävämpi päivitys löytyvän TC-88:kin Laahureita kun saa myös TEFLONISTA valmistettuja ja vielä asiallisen edulliseen hintaan.
-TT-
-TT-
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Mut kuinka hyvin nekään kestää kun on vakiomallisella jousikiristyksellä? Joku joskus sano et toi uudemmanmallinen olis siltäosin parempi kun se on hydraulinen eikä paina kokoaikaa käynnistäessä ym. tilanteissa.
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Moi, niin onhan noita jousi ratkaisuja esim. vaikka tuo enska- puolikin...
mut mielenkiintoinen sinänsä kun ongelma näyttäisi kuitenkin olevan materiaalin "nopea" kuluminen ja siinäkin kun on ilmennyt niin kovin erilaista hajontaa mm. ajetuissa kilometreissä.
-TT-
mut mielenkiintoinen sinänsä kun ongelma näyttäisi kuitenkin olevan materiaalin "nopea" kuluminen ja siinäkin kun on ilmennyt niin kovin erilaista hajontaa mm. ajetuissa kilometreissä.
-TT-