Kytkinkäden keväinen kunto on edelleen epävarmaa. Jos aikoo ajaa, on tietysti pystyttävä pitämään sarvesta kiinni, mutta kytkimen toistuva käyttö voipi olla työlästä. Saattaa käsi olla kytkinkunnossakin mutta kaiken varalta:
Onko kokemusta keskipakokytkimestä? Aika vinkeän näköistä touhua sillä ajaminen. Tutulta enskakuskilta kuulin että jotkut heistä käyttävät ja ovat tyytyväisiä, ei sammu pyörä erinäisissä tilanteissa. Ei tämä mikään automaattivaihteisto ole, ykkönen päälle laitettaessa on kytkintä käytettävä ja suosittelevat tietysti ajossakin kytkintä käyttämään mutta liikkellelähdön jälkeen pytyisi pärjäämään aika vähällä kytkimen käytöää jos haluaisi/olisi pakko.
Juu, eipä tullut mieleen käsivaihteet ja jalkakytkin, mutta ehkä ei...
Näinhän se on että vauhdissa pärjää vakiokytkimellä ihan samalla tavalla. Ihan vakiokytkimen lailla tuo Recluse toimii ajossa kun on kierroksia, moottorijarruttaa ym. Selkeä erohan tässä on esim. kaupunkiliikenteessä ja jonossa hitaasti edetessä, tällöinhän kytkinkäsi kovimmalle joutuu. Reclusella voi pysähdellä ja lähteä liikkeelle vaan kaasukahvaa vääntämällä kytkimeen koskematta.
Edelleen toivon että käsi pelaisi normaalikytkimen kanssa, kun tuota videota katsoo niin tulee jotenkin mieleen moposkootteri tai joku variaattoripeli...
Hyvin kyllä tuossa sivuilla tuotteen kehuvat ja videotkin ovat näyttäviä. Väännön välityskykyä lupasivat vielä 20% lisää.
On vaan aikalailla hinnan kiroissa. Ebayta katselemalla Harrikan paketit olivta 735-800 euroa ja sijainti USA. Siihen kun mätkäisee kolmanneksen päälle rahtia, tullia ja alvia, niin kalliiksi tulee tervekätiselle.
Tuon Urpon onnettomuuden tietäen ei tietysti ole kova raha, jos sillä pääsee ajamisesta nauttimaan eikä muuten oikein pysty. Kovasti kuitenkin peukkua ja tsemppiä, että toipuisit kytkinkuntoon eikä tarvitsisi tuollaisia tilailla.
Sinänsä itsekin kyllä kyrsii ruuhkassa kytkintä koko ajan rassata ja kyllä vanhan Electran kytkin jossain Keski-Euroopan ruuhkissa meinasi sekin kättä kipeyttää.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Laitettiin iso pata ja sen myötä Barnetin kevlar extraplate levyt. Sitten jäykempi jousi. Ei sillä voinut ajaa. Ei irroittanut eikä sitä jaksanut punoa. Dynottaessa sain vinkin kytkinboosterista. Ostin tuon Kalixista, mutta on kaiketi ihan peruskauraa Zodiacilla. Kytkin on nyt kevyt käyttää ja silti pitää vaikka vain normasli twincamin jousi alla. Taisi maksaa 200,- Eli jos saat jousta kevennettyä, niin tuo kyllä hoitaisi varmaan loput. Idea on että kierroksilla tuo painaa pakkaa tiukemmin kasaan. Ei siis mikään puoliautomaatti; vaan boosteri. Barnetilla on vastaavia, mutta kalliimpia.
Tuo keskipakoiskytkin voisi olla kaupungilla liikennevalojonossa ja hitaasti kulkevassa ruuhkassa toimiva, mutta olisiko siitä muuten apua. Kuitenkin vaihtamiseen on suunniteltu myös kytkimen käyttö, joten pelkkä keskipakolaitos ei siinä auta. Pitäisi olla vapaakytkin, mutta sellaisia ei taida saada.
Tuo boosteri vaikuttaa hyvältä, jos siihen saisi kaveriksi niin hennon jousen, että kytkin olisi todella kevyt käyttää pienillä kierroksilla.
Pystyykös muuten sen puristusvoimaa säätämään, jos laittaa simmejä tuon puristuslaipan alle pultteihin?
Tuohan on mielenkiintoinen vaihtoehto. Minullakin on nyt orkkista jäykempi big bore kitin jousi, jos pääsisi edes alkuperäiseen takaisin. Menisiköhän tuon kanssa hiukan löysempikin, onkohan sellaisia? Mahtuukos tuo boosteri ihan normikannen alle?
Auttaakos tuo siihen kun kiihdyttäessä vaihtaa isommalle, silloinhan on kierroksia enemmän? No, niinkuin todettu niin ruuhka- ja kaupunkiajo on pahin, pääasia jos se helpottuisi.
Puristusvoimaa ei tarvi säätää, tai ainakaan mun ei oo tarvinut kajota. Jos sulla on big bore, niin takuulla riittää. Mulla on sössön 124" ja on piisannut siihenkin. Ja jousena on nyt siis twincamin vakio peltijousi. Systeemi mahtuu orkkis kannen alle pyörimåän. Ainut rajoitus että se yhtenäinen pahvitiiviste ei enää käy. Käytännössä tuon käyttöä ei huomaa, se on vaan kevyt näpeille joka tilanteessa. Hyvin onnistuu donitsitkin.
En oo testannut. Oon vähän koittanut säästellä orkkislaatikkoa. Nyt tulee vahvistettu Baker, mutta tuskin tulee vaihdettua kuuden tonnin kiekoilla.. rajoitinkin oli 6500. Nyt en edes tiedä mitä tuleva IST -sytkä rajoittaa. Todennäköisesti ei ainakaan kovin korkeita lukuja siinäkään. Pitkällä iskulla männän nopeus muutenkin tapissa.
Rock rock.
Viime kesänä 6% rallis Pohjanmaan pojat esitteli kyseistä Recluse "kytkintä" . Paketti oli asennettu Harrikan sohvaan ja oli aika fiksun tuntunen paketti. Näyttivät mm miten homma toimii kun tuut esim "liikennevaloihin" 3sella ,jarrutus ja ei muuta kun odotat tyhjäkäynnillä, ja valojen vaihtuessa väännät kaasua ja matka jatkuu. Ei tarvinnut koskee vaihteisiin kun vasta sitten kun isompaa pykälää tarvittiin. Ja se toimi ! !
Kyseisellä tuotteella on suomalainen maahantuoja ,en vaan muista nimeä mut oli pohjanmaalla .
Ehkä sittenkin löysin sen RE MOTOR .Pietarsaari ? ? ?
T. Ruma
Kiwi kirjoitti:Ne kierroksetahan laskee kuitenki samalla kun vaihtaa, varmaan jos kuudesta tonnista aikoo kytkimen iskee pohjaan nii tuntuu jäykemmältä.
Ja jos toi kytkin oikeesti toimii nii tämänhä pitäs tuntua jäykempänä kahvana jo vapaalla kierrätellessä ja kytkintä painellessa.