siirtosarja

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

baldie1
Viestit: 15
Liittynyt: 16:18 21.11.2014.

siirtosarja

Viesti Kirjoittaja baldie1 »

Laitoin talvella siirtosarjan -07 dyna street bobiin.Kävin ottamassa hätäset ja huomasin et aluksi kaikki vaihteet normaalisti sisään mutta kun kone lämpesi ei ykkönen enään mennyt silmään.Muut vaihteet toimivat moitteettomasti.Kerran sain ykkösen räknättyy kun valutin valoihin muuten kakkosella liikkeeseen.Eli onko pelkkä säätö juttu ja mistä alan säätämisen?
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tutki ensin se pedaalin akseli. Usein lämmetessään menee tiukaksi ja alkaa tekemään kiusaa. Mieluumin kylmänä pieni välys.
Toiseksi pitää tarkistaa, että vivuston liike on vapaa, siis ettei ääriasennossaan kosketa mihinkään.
moderattori

Romu rauhoittaa!
baldie1
Viestit: 15
Liittynyt: 16:18 21.11.2014.

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja baldie1 »

Ääriliikkeissä ei kyllä ota mihinkään kiinni,eli mitä jätän "väljäks" ku on välillä hankala ymmärtää kirjotettuu vaik ois yksinkertanen juttu.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Joo kyllä se vivusto kannattaa joka kohdasta varmistaa että on riittävästi välystä ja voitelua joka välissä. Et ole kytkinvaijeriin koskenut etkä enskaöljyjä vaihtanut (tai ainakin meni oikea määrä)?
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Se akseli tai tappi, jonka ympärillä poljin liikkuu, on joskus liian tiukka uutena ja alkaa lämmetessä jumittamaan. Nämä kelit ei kyllä luulisi vielä sellaista tekevän, mutta voitelun puute kyllä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Jos aluksi kaikki toimi ok, niin tarkista myös ettei se tapin kiinnitys ole jäänyt löysälle.

On voinut käytössä löystyä ja sen vuoksi alkoi temppuilemaan.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
baldie1
Viestit: 15
Liittynyt: 16:18 21.11.2014.

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja baldie1 »

Kiitos kaikille,vetäydyn talliin suorittamaan yllämainittuja toimintoja ja sen jälkeen koe kierros.Toivottavasti ei palata saman asian puitteissa.
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Moro, samoja oireita (Road King 2004). Lämpimänä ei mene vapaa päälle. Ja jyristää vaihde päällä kytkimen ollessa pohjassa.

Mikä noista on se kriitisin paikka mitä pitää tutkia? Nivelet? Ne pitää olla kunnossa ja rasvattu, ehdottomasti kyllä.

- sinisellä merkattu? Eikai se niin paljoa lämpene, että pitää välyksiä mittailla ? Ja miksi se vaikuttaa vain vapaaseen? Muutenhan vaihteet lonksuu paikoille ihan normaalisti.
- punaisella merkattu ?
- jotain muuta?

t, Vesa
Liitteet
R-K
R-K
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: siirtosarja

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

VSorjonen kirjoitti:Moro, samoja oireita (Road King 2004). Lämpimänä ei mene vapaa päälle. Ja jyristää vaihde päällä kytkimen ollessa pohjassa.
Itse jo noihin kysmyksiisi paljon vastasitkin vivuston osalta, mutta aloita kytkimen säädöllä. Ja kytkin säädetään sieltä luukusta, ei vaijerista.

yksikertaistettuna:
- vaijeri riittävän löysälle, ettei kanna yhtään säädettäessä
- lukitusmutteri auki säätötapista
- löysäys ja kiristys niin, että ottaa kevyesti kiinni
- sitten löysälle vähän, joku 1/2 - 3/4 kierrosta
- lukkomutteri kiinni
- vaijerin säätö 3-4 mm välykselle
- kovaa ajoa
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin