Bensat lattialle
Bensat lattialle
Olin ottamassa Sportsteria (1990) talven jäljiltä taas käyttöön. Kun avasin bensahanan, niin alkoi valua solkenaan bensaa maahan. Ryypyn asennolla ei ollut väliä. Pyörä kyllä lähti sitten hana kiinni hienosti käyntiin. Kaasutin on Mikuni. Kokeilin muutaman kerran ja aina vaan valui. Bensa tulee sellaisesta sentin mittaisesta ja puolen sentin halkaisja olevasta alaspäin osoittavasta putken pätkästä kaasuttimen takaosassa. Bensaletku tulee ulos eri paikasta.
Muistan, että joskus viisi vuotta sitten olisi käynyt samoin. En tainnut silloin tehdä oikein mitään ja vuoto lakkasi itsestään. Voi olla nytkin, että jos menen illalla uudestaan kokeilemaan, niin ei enää valu.
Mikä siis vikana ja mitä pitäisi tehdä? Ei tuolla nyt uskaltanut liikkeellekään lähteä.
Muistan, että joskus viisi vuotta sitten olisi käynyt samoin. En tainnut silloin tehdä oikein mitään ja vuoto lakkasi itsestään. Voi olla nytkin, että jos menen illalla uudestaan kokeilemaan, niin ei enää valu.
Mikä siis vikana ja mitä pitäisi tehdä? Ei tuolla nyt uskaltanut liikkeellekään lähteä.
Loud valves save lives
Re: Bensat lattialle
Siis kaasari tulvii... irti ja puhdistushommiin. Heitä vaikka youtubeen sportster mikuni cleaning tai floating niin alkaa tulemaan kuvallista ohjetta.
oma dyna lähti kuin palmun alta, mutta pidempään seissyt perämoottorin kaasari oli aivan uskomattomassa kunnossa. Alan kyllä komppaamaan näitä nykybensan varjopuolia.
oma dyna lähti kuin palmun alta, mutta pidempään seissyt perämoottorin kaasari oli aivan uskomattomassa kunnossa. Alan kyllä komppaamaan näitä nykybensan varjopuolia.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Bensat lattialle
No sieltä se tais vastaus tullakki jo. Ilmeisesti pyörässä ei oo alipainehanaa kun kaasarikin vaihettu. Se on ylivuoto putki josta se bensa tulee ulos, neula ei pidä.
Re: Bensat lattialle
Mikunin alla on muistaakseni keskellä kohokammiota iso messinkinen pultti. Avaa se ja valuta pensaa läpi. Kopsauta pensaletkun liitoskohtaan ruuvarin päällä muutaman kerran. Neula jumittaa ala-asentoon Mikunissa helposti. Käännä mopo pystyyn.
Re: Bensat lattialle
Niin jos et halua purkuhommiin (tosi pieniin tosin). Niin voihan sitä koputella ja vaikka heittää Carburator cleaning suihketta imupuolelta. Tälläsillä on tapa toistua, eli suosittelen nyt pikku vaivaa ettei tarvi tien päällä ihmetellä.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Bensat lattialle
Kiitoksia vastauksista.
Pitänee purkaa ja putsata. En ole ennen moiseen joutunutkaan.
Jossain videossa ukko otti putsarin pois ja suihkutti hillittömän määrän jotain partavaahdon näköistä vaahtoa sisään. Se oli varmaan LeClercin mainitsemaa ainetta tms.
Pitänee purkaa ja putsata. En ole ennen moiseen joutunutkaan.
Jossain videossa ukko otti putsarin pois ja suihkutti hillittömän määrän jotain partavaahdon näköistä vaahtoa sisään. Se oli varmaan LeClercin mainitsemaa ainetta tms.
Loud valves save lives
Re: Bensat lattialle
Mikunin HSR tyyppivika on neulaventtiilin jumitus keväällä seisonnan jälkeen. Jos purat sen niin tiivisteitä menee uusiksi. Paperitiivisteet. Kurkkuun suihkuttelu ei auta mitään. Suuttimet ja kanavat on kohokammion puolella. Ota se pohjaproppu pois. valuta paskat pois. Ota pensaletku irti, Pistä sitä kaasarin puhdistusspreitä sitä kautta hieman läpi. Osta Hondan carpureittorspreitä se on parsta mitä rahalla saa. Sitten tulee CRC ja Wurth. Mikuni HSR ei ole pahimmasta päästä tukkeutuva. Tuo neulaventtiili jumii kohon pudottua alas. Pistä mopo pystyyn, älä seisontatuelle. Kopauta ruuvarin muovipäällä kaasaria muutaman kerran niin tulviminen loppuu. Pohjaropun katta paskapensa pois ja mura mitä siitä on kertynyt.
Re: Bensat lattialle
Minulla ainakin sprayt olleet kirkasta ja haihtuvaa kamaa. Vaahtoon en ole törmännyt. Rebuilt kit jossa ruuvit tiivisteet yms. N. 40e netissä joten sellaista tai jos saa vaan pelkät tiivisteet. Yleensä mulle käy niin että kun ajattelee että ostan vaan just mitä tarvitsen, niin sitten kuitenkin ois tarvinnu ne kaikki. Eli turhaan säästää väärässä paikaasa muutamaa kymppiä.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Bensat lattialle
Kun kaasari on ollut talven tyhjillään, neulassa oleva kuminen tiivistyspinta on saattanut kuivuuttaan kovettua.
Neula voi alkaa pitämään jonkin ajan kuluttua, kun pensa hiukan pehmentää kumikartiota.
Neula voi alkaa pitämään jonkin ajan kuluttua, kun pensa hiukan pehmentää kumikartiota.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Bensat lattialle
Avasin pohjapropun ja valutin kaikki ulos. Suihkuttelin putsausainetta vähän sinne sun tänne.
Sitten hana auki. Edelleen vuotaa, vielä enemmän kuin aikaisemmin. Noh, proppu takaisin kiinni ja jo pysyi bensat kaasarissa . Onneksi kukaan ei nähnyt . Käynnistyi taas hyvin ja kävi nätisti. Tai siis rytisi, ryskyi, paukkui ja täristi normaalisti.
Pitää se perusteellinen putsaus tehdä jossain vaiheessa.
Sitten hana auki. Edelleen vuotaa, vielä enemmän kuin aikaisemmin. Noh, proppu takaisin kiinni ja jo pysyi bensat kaasarissa . Onneksi kukaan ei nähnyt . Käynnistyi taas hyvin ja kävi nätisti. Tai siis rytisi, ryskyi, paukkui ja täristi normaalisti.
Pitää se perusteellinen putsaus tehdä jossain vaiheessa.
Loud valves save lives
Re: Bensat lattialle
Vaihda sitten samalla pensaletku uuteen. tää nyky pensa syö ton letkun sisäpinnan muruiksi aj neulaventtiili menee jumiin. Neulaventtiili voi sitten mennä uuiksi.
Re: Bensat lattialle
Jep,hyvä muistutus tuosta letkusta. Vaihtuu samalla.Röpöttäjä kirjoitti:Vaihda sitten samalla pensaletku uuteen. tää nyky pensa syö ton letkun sisäpinnan muruiksi aj neulaventtiili menee jumiin. Neulaventtiili voi sitten mennä uuiksi.
Loud valves save lives
Re: Bensat lattialle
Jos tuon neulaventtiilin vaihtaa niin kannattaa olla tarkkana että se vastaa alkuperäistä. Osassa tarvikeventtiilejä on valmistusvika joka aiheuttaa kaasarin tulvimista.
Sen neulaventtiilin pitää pyöriä 360 astetta kiinnikkeen ympäri.
Sen neulaventtiilin pitää pyöriä 360 astetta kiinnikkeen ympäri.