UUSI SPORTSTERI

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

KalleR
Viesti:

Re: UUSI SPORTSTERI

Viesti Kirjoittaja KalleR »

Komia sportti,
jos tykkää.
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Hyvä suuntaus H-D:lta, kaikkien mallien ei tarvi olla matalia. Tästä saisi varsin pienillä modauksilla esim. cafen, scramblerin, trackerin tai touringin. Tai sit pitää tuollaisenaan, mielestäni tämä on yksi "valmiimpia" Sportstereita uuden 48:n ohella.

Ulkonäön suhteen on osuttu hyvin eli sopivan riisuttu, mutta ei silti poikkea liikaa muusta Sportster linjastosta kuten XR teki aikoinaan (itse tykkään kyllä XR:stäkin hieman modattuna). Ja ymmärretty että kun jousitus on korkeampi niin peruslinjaston palikat ei näytä hyvältä. Takalokari on juuri sopiva, yhtään pidempi näyttää huonosti istuvalta korkealla jousituksella. Pituus on siinä rajoilla roiskiiko hiukan vettä takaraivoon, mutta jos käyttää orkkis kilpitelinettä niin ei ole todellakaan ongelma. Etulokari riittää suht. varmasti, itsellä on paljon lyhyempi ja sekin riittää ettei vettä nouse renkaasta. Ja ovat älynneet etulokarinkin tehdä siististi että istuu lähellä rengasta (vrt. XR:n ja Nightsterin karmeat toteutukset).

Sen verran onnistuneelta paketilta näyttää että pysyisiköhän tämä linjastossa kauemmin kuin aiemmat "sport" versiot Sportsterista...
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

No tota mallia ei nyt sitten ainakaan pitäisi pystyä päästä pilaamaan forwardeilla.
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Siihen takaloksuun voi teipata jesellä muovikassin, niin ei kastu. Peittää samalla kilvenkin, kyl pikkupojat tietää. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Ei tää mun silmään huono ole, päinvastoin, vaikka ei "mun pyöräni" olekaan.
ranze kirjoitti:Siihen takaloksuun voi teipata jesellä muovikassin, niin ei kastu. Peittää samalla kilvenkin, kyl pikkupojat tietää. :lol:
Takaloksun pätkäisyn ymmärrän: jotkut tykkää tuollaisesta. Töpö etuloksu sensijaan huutaa joko vaihtoa 10 tuumaa pidempään tai poisottoa.
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Ja se etulokari näyttää vielä siltä kuin olisi asennettu vahingossa väärinpäin :D .
Loud valves save lives
Käkö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Käkö »

Eihän tuo ny huonon näkönen oo jos ei ny mun silmää satukkaan...
48 on sit taas hyvän näkönen, noin niinku omasta mielestä.
Ja sit toi naurattaa ihan helvetisti ku täälläkin "isot pojat" dissaa ja lyttää Sportsterin aina ja kaikkialla, mä oon niin tyhmä etten sitä tajuu , joku teistä asiantuntijoista vois selittää ja vääntää mulle rautalangasta mix se Sportsteri on niin paska ja huono, eix je?
Ja asian ohi, ihan sama toi Sportyn dissaaminen ku kaikki Darteilla ja Valianteilla ajavat oli yhteiskunnan alinta paskaa...
Oho, mul on molemmat, Sporty ja Dart... Mä varmaan oon sit paskista paskin ikinä... :lol:
Enhän mä saanu edes kokeilla 48:sia ku messaris oli toi prätkien koeajopäivä vaikka omal Sportyllä sinne menin...
Heh, Sportyy ku o tehty vuodesta 1957 ni ei kai se ihan huono voi olla, vai?
:lol:
MoParpervo electra glidellä.
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Käkö kirjoitti: Oho, mul on molemmat, Sporty ja Dart...
Niin mullakin. Ja mulla kumpikin viilattu aika lyhyelle sytytyslangalle. Urheiluvehkeitä kun ovat kumpikin sisimmältä luonnoltaan.

Mut asiaan. Tehdas vois esitellä välillä jotakin muuta kuin mattamustaksi sutattuja klassikoita. Tois vaikka kromispringerillä varustetun Softin takaisin repertuaariin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Käkö kirjoitti: Ja asian ohi, ihan sama toi Sportyn dissaaminen ku kaikki Darteilla ja Valianteilla ajavat oli yhteiskunnan alinta paskaa...
Oho, mul on molemmat, Sporty ja Dart... Mä varmaan oon sit paskista paskin ikinä... :lol:
Samahan se on niin pyöräpuolella kuin tuolla autopuolella... ekaks väännetään merkkikohtaisesti sitä, että mikä on paras malli... sitten väännetään eri merkkien kesken mikä on paras merkki.... yleensä prätkä ja jenkkihemmot sitten vääntää kättä yhdessä, noita euro- ja japsikinnereitä vastaan.... lopuksi sitten väännetään yhdessä noita ituhippiä ja viherpiiperöitä vastaan....... :lol: :lol:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Käkö kirjoitti:...täälläkin "isot pojat" dissaa ja lyttää Sportsterin... Sportyy ku o tehty vuodesta 1957 ni ei kai se ihan huono voi olla, vai?
Huvittavaa tässä on se että nettietiketin mukaan ei forumillamme ole kohteliasta haukkua toisenmerkkisiä pyöriä eikä sitä juuri tapahdukkaan. Senhän huomaa kun joku toveri esim. myy tätä kautta eri merkkistä "kakkospyöräänsä", ei siihen kukaan letkauttele mitään.

Olen sitä joskus tänne kirjoittanutkin että kumma että sitten HD-tehtaan eri malleille jotkut keksivät halventavia nimityksiä, jotka muka ovat hauskoja. Niin kuin edeltä näkee, ei se tunnu kivalta. Se ei ole hyvä vitsi.

Tottahan kukin varmaan tykkää jostain mallista (usein omastaan, ainakin minä) ja sitä saa kehua ja tehdä vertailuja muihin malleihin. Tylsä dissaus on eri juttu.

Minulla ei ole Sportsteria mutta muutamallakin mallilla olen päässyt ajamaan. Hienoja pyöriä, moottori on mainio.

Tampereella on juuri nyt mitä mainioin ajokeli jota hyödynsin. Jotta pääsen edes hiukan edellä ilmenevästä tiukkapipoisuudesta niin taidan siirtyä perinteisempään Vapun viettoon ja lopettaa tämän off topicin...
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

UrpoTJ kirjoitti: Olen sitä joskus tänne kirjoittanutkin että kumma että sitten HD-tehtaan eri malleille jotkut keksivät halventavia nimityksiä, jotka muka ovat hauskoja. Niin kuin edeltä näkee, ei se tunnu kivalta. Se ei ole hyvä vitsi.
Ja jotkut ottaa sitten tämänkin harrastuksen liian tosissaan (En nyt Sinua UrpoTJ tarkoita) eikä kestä yhtään herjaa, jos se kohdituu omaan mopoon, mutta silloin se on hauksaa kun se kohdistuu toisen........
Onhan tuotakin liki lehmän kokoista, joka mulla on, haukuttu matkalehmäksi... taitaa tulla tuosta koosta? Voi sillä ihan näin nurkissakin pyöriä eikä ole pakko koko ajan matkaa tehdä... juu laukut on hyvästä kun käy esim. kaupassa!
Tulee tuossa yks juttu mieleen muutaman vuoden takaa paikallisesta baarista....
Eräs ei paikkakuntalainen tuli sinne (talviaika) ja oli heti niin viimosen päälle harrikkakuteet päälle kun siinä notkuin itse baaritiskillä. Jotain juttua tuli mopoista ja se alkoi oikein retostaan harrikalla, niin pieni toteamus siinä sai sen kyllä aika sotajalalle.... tuumasin vaan että eihän kukaan täysjärkinen Harrikalla aja.... No baarimikko siihen sitten väliin ja kysyi että arvaas millä tuo kysyjä itse ajaa... No sitten siinä tovi juteltiinkin.... :lol:
PS. Ei kaikkea tarvi aina liian vakavasti ottaa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Munkin mielestä Sportin haukkumisen vois jättää pois. Ensinäkin se on ajattelematonta niitä kohtaa joille se Sportti saattaa olla vuosien unelmoinnin ja säästämisen tulos, ja toisekseen se on aivan hemmetin hyvä pyörä ja ihan aito H-D, sanoin kuka mitä sanoi.

Itsellä ollut neljä Big Twiniä ja pidän Sportster itselleni pienenä pää-asialliseksi pyöräksi, mutta on se tosi kiva näihin ylipainoisiin isoveljiinsä verrattuna, aktiivinen ja herkkä pyörä ajaa. Lisäksi 1200:sesta koneesta saa aivan sairaan makean moottorin pienellä hiplailulla.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 18:58 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Plääh.

On se Sporty sporttinen ja hauska laite gaydivaaniin tai softikseen verrattuna, Dynan kanssa jo tekee sporttisuuden suhteen tiukkaa. Jotkus joka ihan oikeasti ostavat Sportyn ja joutuvat siinä sivussa ostamaan Härräkän ku sportykin mokoma on, ei se suinkaan kaikille ole big twinin korvike. Eikä se kakstoistsatku ole erityisen small twin, se oli big twinin tilavuus vallan pitkään, kooltaanhan sporty on kyllä varsin snadi, mut niinhän noi urheilullisemmat aina tapaa olla.

Jos maailmas yhtäkkii olis vaan TC-härräköit, ni mul tapahtuis merkkivaihdos... sporty ei edes hirveesti varmaan häiritsis...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Heh, Sportyy ku o tehty vuodesta 1957 ni ei kai se ihan huono voi olla, vai?
.

FL series since 1941. :mrgreen: Mä sentään voin tunnustaa ajavani homosohvalla. Kivasti lotkottaa kierrokset pikkasen päälle 2000 rpm satasen vauhdissa, loikkari-kuutonen pykälässä.

Ehkä ne eivät tee sitä kahvilaversiota kun pitäis olla keveämpi alusta ja rutkasti lisää tehoa. Siks toisekseen; nämä on pyöriä joita pitää kehittää joka vuosi. Mutta suunnitteluosaston brieffauksessa sanotaan että ette sitten mee muuttamaan mitään olennaista. Perinteet velvoittaa, joten saadaan joka vuosi sama pyörä eri kuosissa. Mut hei - onhan meillä ne helv-tun automaattivilkut. :lol: :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin