Sportster hihnapyöräakselin tukilaakeri

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

ar58
Viestit: 16
Liittynyt: 10:27 07.04.2013.
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Sportster hihnapyöräakselin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja ar58 »

Hihnapyörän tukilaakeri ryhtyi rohisemaan jo 47 tkm ja 22 v. jälkeen. Mitä pitää ottaa huomioon kun ryhtyy purkamaan ja jälleen kasaamaan laatikkopakettia paikalleen. Onko väliä mikä vaihde on päällä vai vapaalla, entä muita pikkuasioita joita ensikertalaisella ei tule mieleen tai vielä tietämättömyyttään näe. Clymerin opas on käytössä mutta vinkit ei ole haitaksi.

Ari
Heritage Softail 1999
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster hihnapyöräakselin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Laatikko tulee kokonaisena ulos enskavedon puolelta, kun painat samalla remmipyörän akselia niin, että se pysyy mukana.
Noissa on ollut heikkona paikkana vaihteensiirrossa keskittävänä osana ns. linnun luu, joka kannattaa varoiksi vaihtaa, kun loota on auki.
Siihen saa vahvistetun version. Jos sellainen jo on, ei tarvitse uusia.
moderattori

Romu rauhoittaa!
ar58
Viestit: 16
Liittynyt: 10:27 07.04.2013.
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Sportster hihnapyöräakselin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja ar58 »

Kiitos vinkistä, näin se tieto lisääntyy.
Heritage Softail 1999
113 cid
Viestit: 348
Liittynyt: 20:14 13.01.2005.
Paikkakunta: Waterbay area

Re: Sportster hihnapyöräakselin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja 113 cid »

Ilmeisesti 5-vaihteinen XL.
Ei ole linnunluuta. Vaihteiden siirto tapahtuu rummun välityksellä.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
ar58
Viestit: 16
Liittynyt: 10:27 07.04.2013.
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Sportster hihnapyöräakselin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja ar58 »

Niin olisihan sitä voinut laittaa vaikka vuosimalli 1994 ja 1200 Xl niin ei tarvitse arvailla että mikä laite.
Heritage Softail 1999
Vastaa Viestiin